• niklas13454

    Har ni haft problem med Halebop?

    Hej alla! 

    Jag vill bara fråga om någon annan har haft problem med Halebop?
    Jag har varit kund hos de för 2 år, hela tiden har jag haft problem med servicen, kundtjänst. När jag har blivit kund hos Halebop, de har sagt att när mitt bindningstid är slut (efter 24 mån) då jag kan välja att flyta till vilket operatör jag vill. De glömde att säga att jag behöver att betala 350 kr för att lösa upp telefonen. Efter jag har betala mer än 8000 kr för 24 månader nu de vill att jag ska betala 350kr till! Vilken dåligt företag! När pratade jag med eras kundtjänst de sagt inte att jag ska betala beloppet. De sagt att när bidningtid är över, då jag kan flyta till en annan operatör! 
    Jag måste säga att aldrig igen! Jag rekommendera inte Halebop! Det finns så många operatörer där ute och Halebop är inte en av de!!!
    Dåligt...dåligt..dåligt!!!


    halebop
  • Svar på tråden Har ni haft problem med Halebop?
  • Anonym (Rimligt.)

    Alltså, du har köpt telefonen via ett abonnemang hos halebop. Abonnemanget hade en bindningstid på 24 månader. Efter två år kan du byta till ett annat abonnemang om du vill MEN när du köper en telefon via ett abonnemang får du ett bättre pris på telefonen och låser därmed telefonen till operatören. Du kan sen lösa ut operatören efter bindningstiden, inget konstigt med det. Så är det hos alla operatörer, inte enbart hos halebop.

  • sportpappa

    Många operatörer låser telefonen till sitt nät. Det är inget ovanligt och du fick säkert information om det när du köpte din telefon. Börja där innan du klagar på företaget. Om du väljer att handla på avbetalning så blir det så klart dyrt. Köp telefonen kontant nästa gång och lägg till ett abonnemang. Då slipper du operatörslås och hög total kostnad.

    En Halebop-låst mobil fungerar med Telia-SIM eftersom det är samma nät så du behöver inte låsa upp om du vill byta till Telia. 

Svar på tråden Har ni haft problem med Halebop?