• jordnära tjej

    pco och vill bli gravid

    Fick ganska nyss veta att jag har pco. Misstänkt längre tid men fick nu bekräftat via ultraljud.

    Undrar hur ni som har pco och fått spola äggledare samt mediciner för att sätta igång ägglossning har lyckats bli gravida. Hur lång tid tog det för er efter påbörjad medicin? Olika tankar och åsikter.....

  • Svar på tråden pco och vill bli gravid
  • trina

    Hej,

    Fick pröva pergotime i enkel, dubbel och trippeldos men inget hände. Efter det så fick jag prova sprutor istället som snarare gav motsatt effekt, så vi fick avbryta ett par försök där. Fick för många ägg för att få försöka själva helt enkelt.
    Sedan gick vi vidare med IVF och efter 2 försök, 1 ET och 3 FET så är vi nu gravida i v 18 :)
    Vi kunde fortsatt med sprutförsök ett par omgångar till och försökt få till dosen mer exakt, men jag kände mig stressad över att det tog så lång tid att komma igång plus att utöver min PCOS så har min man problem med sina spermier så vi tyckte det var lika bra att gå vidare till nästa alternativ.

    Sprutförsöken är bra och det är många som lyckas med dem om man får in rätt dos. IVF kan kännas befriande eftersom då behöver man inte "prestera" men å andra sidan så är inte äggplock något man gör i en handvändning heller.
    Tog ca 3 år att komma dit vi är idag!

    Det som är bra är att vet man om att man har PCO så finns det mycket man kan prova!  


Svar på tråden pco och vill bli gravid