• jerneskog

    Syskonförsök med en ny man

    Hej.
    Jag fick min diagnos 2009 och fick min dotter 2012 efter tre försök med pergotime. Sen dess har jag skilt mig och träffat en ny kille. Jag har haft p-ring i sen dottern va tre månader och hon är nu 3,5 år. Jag planerar att plocka ut ringen i December i år och börja försöka med bäbis nummer två. Nu till min fråga: måste man gå igenom samma sak som innan? Försöka aktivt ett år och sedan söka remis till närmsta fertilitetsklinik? 
    Tack för svar. 

  • Svar på tråden Syskonförsök med en ny man
  • Ego Lovers

    Det beror väl på vem som hade fertilitetsproblem.

  • attlangta01

    Hej

    Det tror jag inte att ni behöver.

    Jag gjorde utredning och massa försök med mitt ex. Efter vi separerat och jag och min nuvarande ville ha barn kontaktade jag kliniken jag varit på innan.

    Mannen var självklart tvungen att lämna de vanliga proverna, spermaprov och blodprov för hiv etc. Men sen fick vi göra försök direkt.

    Lycka till!

  • jerneskog
    attlangta01 skrev 2015-09-22 21:22:21 följande:

    Hej

    Det tror jag inte att ni behöver.

    Jag gjorde utredning och massa försök med mitt ex. Efter vi separerat och jag och min nuvarande ville ha barn kontaktade jag kliniken jag varit på innan.

    Mannen var självklart tvungen att lämna de vanliga proverna, spermaprov och blodprov för hiv etc. Men sen fick vi göra försök direkt.

    Lycka till!


    Å tack det lät bra. ????
  • jerneskog
    Ego Lovers skrev 2015-09-22 20:52:05 följande:

    Det beror väl på vem som hade fertilitetsproblem.


    Om detta ligger under pco och jag fick diagnosen vem tror du har problem då? ????
  • Ego Lovers
    jerneskog skrev 2015-09-23 11:48:40 följande:
    Om detta ligger under pco och jag fick diagnosen vem tror du har problem då? ????
    Tyvärr ser man inte kategorierna när man surfar via appen!

    Är det hos dig behöver du bara ringa och säga att du vill göra nytt försök så hjälper de dig. Då behöver ni inte gå igenom allt igen
Svar på tråden Syskonförsök med en ny man