• AnnieAnniee

    Tarantella spindel skötsel, ny blivande ägare (förhoppningsvis)

    Hej!
    Länge har jag haft ett stort intresse för spindlar och har velat köpa en. Men har dock ingen aning om hur man ska ta hand om en tarantella tex. Det enda jag vet är att dem ska bo i ett terretarium.

    Jag hade velat veta mer kring skötsel, mat, hur man håller dem och annat som jag borde veta.

    Ni som tycker att jag inte är lämplig ägare för att jag inte kan något kan gå och slänga er direkt, man måste börja någonstans lixom :)

    Tack i förhand

  • Svar på tråden Tarantella spindel skötsel, ny blivande ägare (förhoppningsvis)
  • Viper

    Hej!


    Jag är inne i mycket reptilkretsar så då kommer man i kontakt med insekter också automatiskt haha c: jag vet inte så mycket om skötsel angående just spindlar men det ska nog inte vara så svårt att googla, ett tips är att googla upp olika tillförlitliga sidor på skötselråd och sen använda sig av den infon som dyker upp på flera olika sidor, för folk har ju alltid olika tankar kring skötsel av djur! Om du fortfarande inte hittar vissa saker så finns det spindelgrupper på fb med mycket erfarna och trevliga typer som det går att fråga! c:

Svar på tråden Tarantella spindel skötsel, ny blivande ägare (förhoppningsvis)