• hon mot strömmen

    HPV-VACCIN, ja eller Nej???

    Har fått erbjudande om att vaccinera dottern med Hpv-vaccin, tyvärr så är jag helt vilse angående detta och hoppas att ni kan hjälpa mig på traven till ett beslut. Just nu är det nej eftersom jag inte vet ett skvatt om detta!

  • Svar på tråden HPV-VACCIN, ja eller Nej???
  • Emelie81

    Man ska inte lita på någon idag. Barken media, tv eller skribenter. Många är köpta av läkemedelsbolagen. Jag menar att TS och andra bör läsa på och sen bilda sig en egen uppfattning. Om man läser utländsk media finns det mycket mer inrapporterade biverkningar. Det tystas uppenbarligen ner i vårt land. Personligen hade jag aldrig vaccinerat mina döttrar eller mig själv. Titta bara på hur det gick med svininfluensa vaccinet! Alla i hela landet skulle massvaccineras. Hur gick det för tusentals barn? Jo, de är nu skadade för livet! Nä TS, Vägra vaccinera mot HPV.

  • Ego Lovers

    NEJ! Utan att tveka.

    När min dotters klasskompisar tog detta när de var elva och min dotter och en till flicka vars syster fått svåra biverkningar av vaccinet inte skulle ta den sa de andra tjejerna att de skulle dö i cancer. Så det är rena skrämselproppagsndan för att ljuga de små flickorna rätt upp i ansiktet för att ta den. HPV kan de få fast de vaccinerar då det finns många fler HPV stammar än vad man vaccinerar mot samt att man ändå måste göra cellprov var tredje år. Min dotter visst detta mycket väl samt att det smittar vid sex och detta fick hon som då var elva år undervisa sina klasskompisar om för ingen annan gjorde det. Föräldrarna orkade väl inte och skolsköterskan tyckte de var för små för sådan information.

  • Ego Lovers
    Valkyria75 skrev 2015-09-30 19:56:02 följande:

    Vaccinet är väldigt säkert, mycket välbeprövat över hela världen. Det finns massor med statistik som visar på endast positiva effekter.

    Jag tycker det är en självklarhet att låta sina barn ta vaccinet!


    Det finns inte endast positiva effekter. Många flickor har blivit dåliga och det har kopplats samman ned vaccinet men det görs allt för att mörkas
  • Ego Lovers
    Valkyria75 skrev 2015-09-30 21:49:32 följande:
    Ja, fast det är fortfarande väldigt få. Tänk på att flera miljoner människor har tagit det hör vaccinet.

    Det är många fler som får livmoderhalscancer varje år. Och det är värre än eventuella biverkningar. Mycket värre...
    Nej det är bara några hundra som får det i Sverige och de flesta blir bra just pga cellproverna görs. Iom vaccinets framfart kommer många små flickor tro att de är helt skyddade och slipper cellproverna. De kommer tyvärr dö jämfört med de som väljer bort vaccinet men får på cellproverna.
  • BigMami

    Tack! Har precis bestämt mig för att INTE ge detta till mina döttrar!!

    Om det nu skulle vara så effektivt varför hör man aldrig något om det? Eller varför hör man inget om vaccinet över huvud taget?

    Lappen som vår dotter hade med sig hem stod det typ ingen information alls på om själva vaccinet.. kändes ganska oseriöst!

  • Valkyria75
    Ego Lovers skrev 2015-09-30 22:14:44 följande:

    Nej det är bara några hundra som får det i Sverige och de flesta blir bra just pga cellproverna görs. Iom vaccinets framfart kommer många små flickor tro att de är helt skyddade och slipper cellproverna. De kommer tyvärr dö jämfört med de som väljer bort vaccinet men får på cellproverna.


    'Bara några hundra'???

    Det är 450 som får livmoderhalscancer VARJE år. Och de flesta av dem blir inte alls bra pga cellprover... Dessa 450 har alltså fullt utvecklad cancer. VARJE ÅR. De flesta av dem blir dock bra. Efter väldigt tuff och långvarig behandling. Det är en fruktansvärd sjukdom. Som dessutom drabbar unga kvinnor, det är inte en åldersrelaterad sjukdom som så mycket av annan cancer.

    Av dessa 450 så DÖR 135 inom 5 år. De andra 315 är inte nödvändigtvis botade, men de får iaf leva mer än 5 år till... Dessa siffror upprepas varje år...

    Väg det mot lite biverkningar...
  • Ego Lovers
    Valkyria75 skrev 2015-09-30 22:40:55 följande:
    'Bara några hundra'???

    Det är 450 som får livmoderhalscancer VARJE år. Och de flesta av dem blir inte alls bra pga cellprover... Dessa 450 har alltså fullt utvecklad cancer. VARJE ÅR. De flesta av dem blir dock bra. Efter väldigt tuff och långvarig behandling. Det är en fruktansvärd sjukdom. Som dessutom drabbar unga kvinnor, det är inte en åldersrelaterad sjukdom som så mycket av annan cancer.

    Av dessa 450 så DÖR 135 inom 5 år. De andra 315 är inte nödvändigtvis botade, men de får iaf leva mer än 5 år till... Dessa siffror upprepas varje år...

    Väg det mot lite biverkningar...
    Det är ungefär lika många som dör i trafiken.

    Ändå är den psykiska ohälsan större som resulterar i en tredubbel så hög dödssiffra än livmoderhalscancer och man kan prata med sina barn om sex, avhållsamhet och användandet av kondom. Just nu tror väldigt många flickor att de är odödliga mot cancer, gravt fel informerade.
  • Ego Lovers
    Ego Lovers skrev 2015-10-01 01:29:45 följande:
    Det är ungefär lika många som dör i trafiken.

    Ändå är den psykiska ohälsan större som resulterar i en tredubbel så hög dödssiffra än livmoderhalscancer och man kan prata med sina barn om sex, avhållsamhet och användandet av kondom. Just nu tror väldigt många flickor att de är odödliga mot cancer, gravt fel informerade.
    Elva gånger så hög dödssiffra i psykisk ohälsa än livmoderhalscancer ska det ju stå när dödstalet är 135 personer om året
  • hon mot strömmen

    Självklart skall jag googla om Hpvvaccinet, men blir mer övertygad om att skippa det eftersom det inte verkar vara ett gammalt beprövad vaccin. Hon är som sagt bara elva år vill hon ta det så får hon göra det valet när hon blir myndig.

  • Valkyria75
    Ego Lovers skrev 2015-10-01 01:29:45 följande:

    Det är ungefär lika många som dör i trafiken.

    Ändå är den psykiska ohälsan större som resulterar i en tredubbel så hög dödssiffra än livmoderhalscancer och man kan prata med sina barn om sex, avhållsamhet och användandet av kondom. Just nu tror väldigt många flickor att de är odödliga mot cancer, gravt fel informerade.


    1) det är ca 180 som dör pga livmoderhalscancer i Sverige varje år. De som överlever cancern har ofta komplikationer och biverkningar från behandling som är långt värre än eventuella biverkningar från ett vaccin.

    2) Dessa cancerfall (450 nya diagnosticeras varje år) är TROTS att vi har regelbundnen screening. Och TROTS att föräldrar säkerligen pratar med sina barn om att skydda sig vid sex. Att tro att ens barn kommer att hålla på sig, alternativt använda kondom i alla lägen, bara för att man pratar med dem om riskerna, tycker jag faktiskt är lite naivt.

    3) givetvis ska korrekt info ges till alla. Även om man tagit vaccinet bör man ändå göra sina cellprover regelbundet. Om folk missuppfattat detta måste man förklara bättre helt enkelt.

    4) huruvida fler dör i trafiken eller av psykisk ohälsa har väl inte med saken att göra?? Ska vi inte göra allt för att minimera alla dödsfall? Märkligt argument...
  • Ego Lovers
    Valkyria75 skrev 2015-10-01 19:28:32 följande:
    1) det är ca 180 som dör pga livmoderhalscancer i Sverige varje år. De som överlever cancern har ofta komplikationer och biverkningar från behandling som är långt värre än eventuella biverkningar från ett vaccin.

    2) Dessa cancerfall (450 nya diagnosticeras varje år) är TROTS att vi har regelbundnen screening. Och TROTS att föräldrar säkerligen pratar med sina barn om att skydda sig vid sex. Att tro att ens barn kommer att hålla på sig, alternativt använda kondom i alla lägen, bara för att man pratar med dem om riskerna, tycker jag faktiskt är lite naivt.

    3) givetvis ska korrekt info ges till alla. Även om man tagit vaccinet bör man ändå göra sina cellprover regelbundet. Om folk missuppfattat detta måste man förklara bättre helt enkelt.

    4) huruvida fler dör i trafiken eller av psykisk ohälsa har väl inte med saken att göra?? Ska vi inte göra allt för att minimera alla dödsfall? Märkligt argument...
    På nr 4 så hade dödsantalet kunnat minska om man pratar om vikten av att skydda sig när man har sex och att testa sig var tredje år genom att göra cellprov. Det är väldig variation i hur den kvinnliga befolkningen verkligen gör dessa cytologprover. I invandrartäta områden är det så pass lågt som 50-60% som genomför cellprov var tredje år medan i andra delar är upp till 85% som gör proven. De som hittas är oftast de som inte gjort tidigare som inte förstått innebörden av att göra cellprov men som senare i livet fått kunskap och då har gjort det och då har de långtgående cellförändringar eller tom cancer. Hade vi haft 100% som gjorde sina cellprover hade kanske även dessa 185 personer som dör varje år kunnat räddas. Iom vaccinets genomslagskraft kommer procenten för cellprover minska även hos den delen av befolkningen som inte bor i invandrartäta delar av städerna och i landet. För de tror att de är vaccinerade mot livmoderhalscancer om nu inte skolan tar upp det med alla barnen under sin sexuallundervisning i åttan
  • Kofot

    Min dotter och söner är vaccinerade mot HPV.

    Vi gjorde det innan det var en del av det allmänna vaccinationsprogrammet. Skulle göra detsamma igen då jag själv drabbades av livmoderhalscancer och var nära att stryka med.

  • Pentra

    Ett klart och tydligt 'NEJ'! ... En dos vaccin innehåller bl.a. följande gifter: Aspartam (av många klassat som ett nervgift och som även är cancerframkallande), kvicksilver (mycket giftigt), natriumglutamat (MSG) (kopplat till huvudvärk, illamående, ADHD och inlärningssvårigheter), skvalen (tros orsaka förlorad muskelkontroll, höftproblem, immunitetsproblem och minnesförlust), polysorbat-80 (giftigt och påverkar immunförsvaret, ger underlivsmissbildningar, hormonförändringar, infertilitet, troligtvis cancerframkallande samt genmuterande, och finns i vaccinet Gardasil som nu ges till intet ont anande tonårsflickor m.fl.), äggprotein (kan ge livshotande allergiska reaktioner), aluminiumhydroxid (ger ökad inflammatorisk risk i hjärnan, kopplas till Parkinsson, Alzheimer och andra hjärnsjukdomar, finns i barnvaccin), glutaralaldehyd (kan irritera ögon, näsa, hals och lungor, ger yrsel, huvudvärk och dåsighet, skadar troligtvis immunförsvaret och förgiftar fortplantningsorganen, ger födslodefekter på avkomma, finns i kombinationsvacciner). ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Ego Lovers
    Pentra skrev 2015-10-02 18:08:29 följande:

    Ett klart och tydligt 'NEJ'! ... En dos vaccin innehåller bl.a. följande gifter: Aspartam (av många klassat som ett nervgift och som även är cancerframkallande), kvicksilver (mycket giftigt), natriumglutamat (MSG) (kopplat till huvudvärk, illamående, ADHD och inlärningssvårigheter), skvalen (tros orsaka förlorad muskelkontroll, höftproblem, immunitetsproblem och minnesförlust), polysorbat-80 (giftigt och påverkar immunförsvaret, ger underlivsmissbildningar, hormonförändringar, infertilitet, troligtvis cancerframkallande samt genmuterande, och finns i vaccinet Gardasil som nu ges till intet ont anande tonårsflickor m.fl.), äggprotein (kan ge livshotande allergiska reaktioner), aluminiumhydroxid (ger ökad inflammatorisk risk i hjärnan, kopplas till Parkinsson, Alzheimer och andra hjärnsjukdomar, finns i barnvaccin), glutaralaldehyd (kan irritera ögon, näsa, hals och lungor, ger yrsel, huvudvärk och dåsighet, skadar troligtvis immunförsvaret och förgiftar fortplantningsorganen, ger födslodefekter på avkomma, finns i kombinationsvacciner). ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Vår grann dotter fick missbildad livmoder efter gardasil så läkaren är orolig att inga ägg kommer kunna fästa där. Hon var frisk innan för hon hade haft sex innan så hon fick en grundlig gyn koll innan hon fick vaccinet och då var livmodern okej efteråt fick hon väldig smärta i livmodern och när de kollad upp det hade den skrumpnat/blivit deformerad.
Svar på tråden HPV-VACCIN, ja eller Nej???