• Chanelle16

    Ovitrelle- utebliven mens negativ graviditetstest. Nån som går igenom samma sak?

    Jag blir galen! Det är min fjärde behandling, blev gravid 2a gången men slutade i missfall v10. Igår skulle jag få min mens. Har testat negativt. Brukar alltid få min mens 13 dagar innan bim. BLIR GALEEEN! Kan d va så stt ja plussar sent? Får panik varje gång ja går på toa????

  • Svar på tråden Ovitrelle- utebliven mens negativ graviditetstest. Nån som går igenom samma sak?
  • Cyanea

    Det är inte jättetroligt, nej. Jag ska väl inte säga att det är omöjligt, men otroligt. De absolut flesta (om inte alla) som plussar sent har inte haft så bra koll på ägglossningen, så oftast handlar det om senare ägglossning än de räknat med. Du vet ju i så fall när din ägglossning ägde rum, så det kan inte vara svaret i ditt fall. 

    Gravtester brukar ha rätt. Du kan alltid ta ett nytt om en vecka eller så, men det lugnaste för dig är kanske att lägga det här försöket bakom dig och blicka framåt. Skulle du plussa om en vecka blir du jätteglad, men det är extremt tärande att gå och hoppas varje minut ända fram till dess. 

    Lycka till! 

  • Chanelle16

    Hmmm.. Ja jag alltså ovitrellen bidrog till ägglossningen, tog ägglossningsttickor då så det tvekar jag inte på. Så du menar att jag kommer varken få ett plus eller mens?:( .


    Cyanea skrev 2015-10-30 16:37:30 följande:

    Det är inte jättetroligt, nej. Jag ska väl inte säga att det är omöjligt, men otroligt. De absolut flesta (om inte alla) som plussar sent har inte haft så bra koll på ägglossningen, så oftast handlar det om senare ägglossning än de räknat med. Du vet ju i så fall när din ägglossning ägde rum, så det kan inte vara svaret i ditt fall. 

    Gravtester brukar ha rätt. Du kan alltid ta ett nytt om en vecka eller så, men det lugnaste för dig är kanske att lägga det här försöket bakom dig och blicka framåt. Skulle du plussa om en vecka blir du jätteglad, men det är extremt tärande att gå och hoppas varje minut ända fram till dess. 

    Lycka till! 


  • Cyanea
    Chanelle16 skrev 2015-10-30 17:05:18 följande:

    Hmmm.. Ja jag alltså ovitrellen bidrog till ägglossningen, tog ägglossningsttickor då så det tvekar jag inte på. Så du menar att jag kommer varken få ett plus eller mens?:( .


    Det finns det en viss risk för, ja :( Men det är omöjligt att veta. Sena plus är väldigt ovanliga (om de inte beror på sen ÄL), tyvärr. Har själv hoppats på det alldeles för många gånger. När ägglossade du? 
  • Chanelle16

    Jag har läst om några som plussar så man vet aldrig. AA men som sagt så ska man inte hoppas för mycket. Testade precis d va fortfarande negativt. Jag tog ovitrellesprutan förförra onsdagen alltså för 16 dagar sen.. Fattar inte varför jag inte får mens. Jag är kissnödig rätt ofta och känner smärta på sidorna av magen ibland.. Vet inte vad d kan betyda... :(


    Cyanea skrev 2015-10-30 17:59:58 följande:

    Det finns det en viss risk för, ja :( Men det är omöjligt att veta. Sena plus är väldigt ovanliga (om de inte beror på sen ÄL), tyvärr. Har själv hoppats på det alldeles för många gånger. När ägglossade du? 


Svar på tråden Ovitrelle- utebliven mens negativ graviditetstest. Nån som går igenom samma sak?