• Stolt Farsa

    Idag är det internationella mansdagen

    Vad tycker ni om det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Idag är det internationella mansdagen
  • j a d e
    Konstatera skrev 2015-11-19 23:09:52 följande:

    Jag håller med. Jag skojar för övrigt bara. Kvinnodagen är okej. Namnsdagen är en fånig konstruktion. Ingen sådan dag behövs. Vi äger redan alla dagar, inklusive kvinnodagen!

    Haj


    Otroligt upprörande text.
  • Åttionian
    Sack skrev 2015-11-19 22:29:18 följande:

    Ointressant, tacka vet jag kanelbullens dag 


    Tacka vet jag snoppsemlan!
  • Anonym (Heja)
    Tow2Mater skrev 2015-11-19 20:32:12 följande:
    Att få hela tuben låter ju som mycket bättre än en insmörjning i mina öron....
    Fast tuben var för engångsbruk. De fick alltså samma mängd som männen men männen blev erbjudna att bli insmorda.

    Där min syster bor får män med högt blodtryck EKG-mätare så att de kan hålla koll hemma. Kvinnor med högt blodtryck får klara sig utan.
  • DenNamnbitne
    Sack skrev 2015-11-19 22:29:18 följande:

    Ointressant, tacka vet jag kanelbullens dag Skrattande


    Där har vi en helyllesdag, jag blev riktigt sugen faktiskt!
  • Anonym (Vemv)

    Vem har infört den? Kan man införa slavdagen också?

  • Aniiee
    Anonym (Vemv) skrev 2015-11-20 15:31:36 följande:

    Vem har infört den? Kan man införa slavdagen också?


    Jerome Teelucksinhg instiftade internationella mansdagen. Hans "önskan" eller vad vi ska kalla det, var att sätta fokus på mäns hälsa och på hur män bidrar till bland annat att fostra barn på ett bra sätt (tex så har Teelucksingh ställt sig bakom den australienska organisationen Dads4Kids), jämställdhet, jämlikhet och lyfta fram män som är bra förebilder i detta. 

    Slavdag, tja, vi har ju Internationella dagen till minne för offren för slaveri. Den är instiftad av FN. Den infaller  den 25 mars sedan 2008. Beslutet att instifta den togs ett år tidigare.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • medhjälparen

    Ja, den dagen var ju här i år igen. Och ingen hälsning eller nåt, ens från anhöriga. Jag brukar gratta mina kvinnliga bekanta och anhöriga på kvinnodagen.
    Men det är lite såhär det är.
    Som man är man bra när det behövs bärhjälp. Sen kan man helst hålla sig undan.

  • Nordström

    Tycker man jan ta bort såväl internationella mansdagen som kvinnodagen. Alla dessa dagar och det är dessutom separatism.

  • Anonym (Pehr Vers)

    Mansdagen är ju dumheter och skall tas bort och ersättas av något annat.
    Kvinnodagen skall naturligtvis vara kvar och få en mycket större uppmärksamhet.

Svar på tråden Idag är det internationella mansdagen