• Lilithmoon

    planerar/ funderar på barn via insemination i Danmark - fler? :).

    Hej!

    Jag är en tonårsmamma på 35 år som är i valet och kvalet att skaffa smått igen innan fertiliteten tar slut, om den inte redan gjort det. Det svåraste är att väga längtan efter bebis mot realiteten om att friheten tar slut och man får " börja om" igen då barnet redan är en ungdom på 14 år. Vilket innebär frihet och ett eget vuxenliv varannan helg. Även andra funderingar kring tillräcklig tid till tonåringen i känslig ålder osv finns.

    Om andra går i samma tankar att skaffa barn som ensamstående hör gärna av er så kan vi bolla tankar och känslor :)

    Det lutar dock mot barn rent känslomässigt och i så fall blir det Storkklinikken i Danmark. Vi får se. Senast året då jag är 36 annars får det vara.

    Tankar, råd, liksinnade, stöd, tips osv? :)

    Varför inte följas åt?

    Kram på er!

  • Svar på tråden planerar/ funderar på barn via insemination i Danmark - fler? :).
  • LLL84

    Hej!

    Jag har inte barn sedan tidigare, men jag är singel sedan länge och har påbörjat resan till ett barn. Själv är jag 31 år och har funderat fram och tillbaka på det här under ca 3 år och har också researchat en del. Men för lite mer än en månad sedan bestämde jag mig och då kontaktade jag kliniken.

    Jag har valt kliniken Vitanova i Köpenhamn. Om allt går som det ska kommer jag åka dit för insemination i slutet av december :D.  All kontakt jag har haft med Vitanova har varit jätte bra. De är varma och troligt hjälpsamma och vänliga. Har bara fått ett positivt bemötande så jag är väldigt glad för det :).

Svar på tråden planerar/ funderar på barn via insemination i Danmark - fler? :).