• VolvoSWE

    Osäker..

    Jag är en kille på 20 år som aldrig har haft en flickvän! Nu är det så att jag vill ha någon att dela livet, men eftersom jag aldrig har varit ihop med någon eller dejtat så är jag väldigt osäker på hur man gör.. De två sakerna som jag är mest osäker på är var man kan hitta andra singlar som söker efter ett förhållande och hur man bjuder ut någon. Jag skulle uppskatta ifall någon kunde hjälpa mig lite på traven med det som jag känner mig osäker på. :)

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Osäker..
  • Claara

    Först och främst så har jag flera kompisar både killar och tjejer mellan 25-30 som aldrig varit i förhållande, så ur den aspekten är det ingen stress för din del enligt min mening. Du har tid på dig att ha flera korta och långa förhållande innan du hittar "den" att dela livet med. Mitt tips är att inte ha en för seriös inställning då blir kraven på en potentiell flickvän höga och du riskerar både att skrämma bort eller välja bort någon som det kunde blivit ett förhållande med. Ha istället inställningen att det kanske inte är den rätta för livet men den rätta just nu eller rent av någon som kan bli en nära vän. Det gör också att du kan vara mer avslappnad i kontakten med tjejer.

    Annars är mitt tips för att träffa tjejer att göra det genom vänner, scanna av nätverket - kompisars flickvänners kompisar etc. Ordna med aktiviteter och tillställningar, tacka ja till inbjudningar, prata med folk på gymmet, i skolan osv. Att börja studera är ett bra sätt att träffa vänner och flickvänner, om man bara bjuder till själv och är glad öppen och trevlig. Utövar du ingen hobby så börja med det, dels för att det ökar möjligheten att träffa likasinnande, man har något naturligt att prata om men också för att de flesta tjejer (och killar) tycker det är sjukt oattraktivt med någon som saknar intresse, karaktär och ambitioner. Bjud ut när du känner att ni klickat på något plan, det behöver inte vara vara svårare än att fråga om hon vill hitta på något kul tillsammans. Sist men inte minst, självförtroende kommer du långt på. Sviktar det så brukar "fake it til you make it" funka att tänka för mig. Lycka till!

  • Farfallos
    En kvinna väljer eller väljer bort en man utefter vissa kriterier. Naturligtvis så finns det avvikelser
    från mallen men generellt så...
    - Han skall vara längre än henne.
    - Han ska vara självsäker, självständig, erfaren, passionerad, orädd att visa vad han vill och vad han står för.
    Måste inte ha allt, men något av detta.
    Sedan får han absolut INTE:
    - uppfattas som desperat, velig, okysst, inställsam eller håglös.
    Någon av dessa egenskaper riskerar att fälla allt.

    Ta alla tillfällen i akt att skaffa dig sexuell erfarenhet, för det ger dig lite av den "aura"
    som du sannolikt inte har idag.
  • Farfallos
    Farfallos skrev 2015-12-03 09:07:43 följande:
    En kvinna väljer eller väljer bort en man utefter vissa kriterier. Naturligtvis så finns det avvikelser
    från mallen men generellt så...
    - Han skall vara längre än henne.
    - Han ska vara självsäker, självständig, erfaren, passionerad, orädd att visa vad han vill och vad han står för.
    Måste inte ha allt, men något av detta.
    Sedan får han absolut INTE:
    - uppfattas som desperat, velig, okysst, inställsam eller håglös.
    Någon av dessa egenskaper riskerar att fälla allt.

    Ta alla tillfällen i akt att skaffa dig sexuell erfarenhet, för det ger dig lite av den "aura"
    som du sannolikt inte har idag.
    Och vad konstigt det blev först
Svar på tråden Osäker..