• LiLu

    Amh värde

    2013 gick jag och min dåvarande på utredning, då jag hade väldigt gles mens, den kunde jag få allt från dag 38-60. Jag tog prover sen i samma veva separerade vi och jag har inte brytt mig så värst om provsvaren, men sen i sommras träffade jag honom, den där killen som

    Bara gjorde så livet kändes så lätt igen. Så jag tänkte "nej nu är det dags att ta tag i det där så vi vet till framtiden" så idag fick jag träffa min gyn läkare, och han sa att alla prover var normala men ett prov på Amh värdet låg på 6,5. Så det var klassiskt PCO.

    Nu undrar jag om det finns någon därute som har legat på ungefär samma värde ? Hur har det gått för er ?

  • Svar på tråden Amh värde
  • Ingrediensen

    Det finns ju två skalor det kan mätas i, med tanke på att läkaren pratade om pco så bör ditt värde vara i Ng/ml. Dock är det inte så högt utan indikerar snarare optimal fertilitet. Se skalan nedan. Din menscykeln pekar ju på pco i alla fall. Chansen är god för dig att bli gravid!

    arian Fertility Potential pmol/L ng/mL

    Optimal Fertility 28.6 - 48.5 4.0 - 6.8

    Satisfactory Fertility 15.7 - 28.6 2.2 - 4.0

    Low Fertility 2.2 - 15.7 0.3 - 2.2

    Very Low / undetectable 0.0 - 2.2 0.0 - 0.3

    High Level > 48.5 > 6.8

  • HelloKik
    Ingrediensen skrev 2015-12-16 21:35:10 följande:

    Det finns ju två skalor det kan mätas i, med tanke på att läkaren pratade om pco så bör ditt värde vara i Ng/ml. Dock är det inte så högt utan indikerar snarare optimal fertilitet. Se skalan nedan. Din menscykeln pekar ju på pco i alla fall. Chansen är god för dig att bli gravid!

    arian Fertility Potential pmol/L ng/mL

    Optimal Fertility 28.6 - 48.5 4.0 - 6.8

    Satisfactory Fertility 15.7 - 28.6 2.2 - 4.0

    Low Fertility 2.2 - 15.7 0.3 - 2.2

    Very Low / undetectable 0.0 - 2.2 0.0 - 0.3

    High Level > 48.5 > 6.8


    Hejsan jag fick veta att mitt AMH var skyhögt, stämmer det? Fick siffran 21?
  • Ingrediensen

    Ja det är högt (om det är mätt i ng/ml).

    Mitt amh är 80 pmol vilket också är väldigt högt (särskilt för en 40-åring).

Svar på tråden Amh värde