• Muslimsktjej

    Vad heter/hette inriktningen? (Kristendomen)

    Behöver svar snabbt och jag kan inte googla eftersom jag inte vet namnet på inriktningen. 

    Iallafall, den kristna inriktningen var vanlig bland brittiska företagare under den industriella revolutionen. 
    Tillhörde man den inriktningen så menade man att man ska leva lätt och inte leva lyxigt, så man åt inte/spenderade inte mer än man behövde.

    Det är det enda jag vet om den.
    Vet ni vad den heter?? 

  • Svar på tråden Vad heter/hette inriktningen? (Kristendomen)
  • glutten

    Googla detta från din egen TS och se vad som dyker upp.

    den kristna inriktningen var vanlig bland brittiska företagare under den industriella revolutionen.
    .

  • kt h
    Muslimsktjej skrev 2015-12-15 20:43:14 följande:

    Behöver svar snabbt och jag kan inte googla eftersom jag inte vet namnet på inriktningen. 

    Iallafall, den kristna inriktningen var vanlig bland brittiska företagare under den industriella revolutionen. 
    Tillhörde man den inriktningen så menade man att man ska leva lätt och inte leva lyxigt, så man åt inte/spenderade inte mer än man behövde.

    Det är det enda jag vet om den.
    Vet ni vad den heter?? 


    Kväkare kanske?

    Annars kanske du hittar något här:

    en.wikipedia.org/wiki/Simple_living


  • History

    Mitt förslag är att du far efter Illuminati eller Illuminatorden efter illuminationsteorin dvs. bygger på en doktrin enligt vilken den mänskliga kunskapen direkt eller indirekt vilar på vederbörande fått en gudomlig upplysning "gåva". Även om Illuminati förbjöds 1785 så sägs många mäktiga män i väst tillhört den. Påstås ligga till grund för frimurarlogen och dess lite hemliga sällskap.  

  • Anonym (Gfr)
    Muslimsktjej skrev 2015-12-15 20:43:14 följande:

    Behöver svar snabbt och jag kan inte googla eftersom jag inte vet namnet på inriktningen. 

    Iallafall, den kristna inriktningen var vanlig bland brittiska företagare under den industriella revolutionen. 

    Tillhörde man den inriktningen så menade man att man ska leva lätt och inte leva lyxigt, så man åt inte/spenderade inte mer än man behövde.

    Det är det enda jag vet om den.

    Vet ni vad den heter?? 


    Vad säger koranen? Den har ju haft fel sen början.
  • Anonym (Gfr)
    dreamy skrev 2016-08-05 11:52:45 följande:

    Haha, gammal tråd...


    Ny för mig.
Svar på tråden Vad heter/hette inriktningen? (Kristendomen)