• Plupptrollet

    Hopp till dig med lågt AHM

    Tänkte bara ge lite hopp till dig med lågt AHM. Vi gjorde utredning under hösten. Fick snabbt information om att mitt AHM-värde i princip var obefintligt. Ingen ide med IVF, ingen ide att försöka. Skaffa ägg utomlands meddelades vi under det tio minuter långa samtalet. Slut och finito, pang bom. Men så har jag börjat må allt sämre senaste tiden. Att mensen inte kommit brydde jag mig inte om. Regelbunden mens var ett tag sedan. Till slut tog jag ett gravtest jag sparat från "hoppets-tid" och jo, jag är gravid i 11:e veckan. Nu kan allt ju hända, missfall och barnet kan vara sjukt, det är ju inte säkert att det blir någon bebis till slut. Men gravid kan jag tydligen bli. Vilket ger hopp för en liten någon gång även om det inte är nu. Tre veckor efter läkarens dom blev jag gravid, så märkligt allt. När jag sökte på nätet om lågt AHM-värde, då jag misstänkte det men inte visste, var positiva berättelser något som gav mig lite ljus och jag hoppas att någon kan få lite hopp av denna berättelse!


    Hopp till dig med obefintligt AHM
  • Svar på tråden Hopp till dig med lågt AHM
  • Kattflickan

    Vikten av AMH verkar vara upptrissad. Jag blev gravid tre gånger på naturlig väg året jag var 35 år gammal. Dock var fostrens sjuka pga ett genetiskt fel jag inte kände till att jag hade. AMH analyserade och var enbart 0,5. Jag gjorde ivf med pgd för att få friska barn och har lyckats få två friska barn. Jag fick inte ut så många ägg vid stimuleringarna, men det räckte.

  • christie

    TS, hur gick det för dig med graviditeten sedan? 

    Skrev precis ett nytt inlägg där jag letade solskenshistorier för personer med lågt AMH :) 

  • bimplus

    Jag tror inte på AMH mer.. först var den 5,1 när jag var 29 år sen var den 9,1 och sist 15,5 och jag är 31 år. Inte nog med det blev jag överstimulerad vid IVF och fick 35 ägg med AMH på 15,1 vilket normalt aldrig händer heller sa doktorn. Till utagning fick vi 16 ut och 12 kunde befruktas, sex delade sig..

    Så jag har beslutat mig at strunta i den siffran (uppenbart) och fokusera på att vara sund och må bra.

    Tar Multivitamin

    Vitex

    Spirulina

    Gele Royal

    Q10

    Minskat på socker, kolhydrater och alkohol

    Zonterapi får mig att slappna av..

    Tagit bort parfym produkter etc.. använder arganolja istället för ansiktskräm

Svar på tråden Hopp till dig med lågt AHM