• Svar på tråden Cannabis propaganda :)...
  • skjadsadfs
    Iarwain skrev 2015-12-29 10:59:39 följande:

    Det är väl ingen större skillnad mellan växt och drog, lite beroende på hur du nu vill definiera "drog".

    www.sciencebasedmedicine.org/the-plant-vs-pharmaceutical-false-dichotomy/
    "This appears to be driven, again, by the ideology of the false dichotomy between plants and ?drugs.?"


    Definitivt. Det ena är gjort utav människor för att uppnå ett rus, medans den andra är skapad av Gud för att fylla ett syfte...
  • Iowhannah
    skjadsadfs skrev 2015-12-29 11:12:47 följande:

    Definitivt. Det ena är gjort utav människor för att uppnå ett rus, medans den andra är skapad av Gud för att fylla ett syfte...


    Så du menar att rosor är "skapade av Gud", men cannabis är inte det? Är cannabis en fulare växt? Kan inte Gud skapa fula saker?

    Människan upptäckte att man kan uppnå ett rus av cannabis, men man skapade inte växten.
  • skjadsadfs
    Iowhannah skrev 2015-12-29 11:29:12 följande:
    Så du menar att rosor är "skapade av Gud", men cannabis är inte det? Är cannabis en fulare växt? Kan inte Gud skapa fula saker?

    Människan upptäckte att man kan uppnå ett rus av cannabis, men man skapade inte växten.
    Ros buskar är skapade av gud, rosor som säljs har blivit skurna av människor... Marijuana är skapat av Gud, precis som alla andra växter. Hasch är producerat av människor för att uppnå ett rus.... Man når inget rus av weed, ruset/fyllan får man av Hach. Man blir 100% frisk och klartänkt av Marijuana...
  • Iowhannah
    skjadsadfs skrev 2015-12-29 11:36:10 följande:

    Ros buskar är skapade av gud, rosor som säljs har blivit skurna av människor... Marijuana är skapat av Gud, precis som alla andra växter. Hasch är producerat av människor för att uppnå ett rus.... Man når inget rus av weed, ruset/fyllan får man av Hach. Man blir 100% frisk och klartänkt av Marijuana...


    "Man når inget rus av weed". Har du någonsin ens provat? De flesta jag känner når rus av weed.
  • skjadsadfs
    Iowhannah skrev 2015-12-29 11:49:44 följande:
    "Man når inget rus av weed". Har du någonsin ens provat? De flesta jag känner når rus av weed.
    Jag har rökt sporadiskt i över tio år. Det man känner är inget rus som man tex kan uppnå av alkohol eller någon annan drog. Av Hasch blir man trött och lat, men av Marijuana blir man bara sig själv, man reflekterar istället för att blint lita på andra.
  • skjadsadfs
    Iowhannah skrev 2015-12-29 11:49:44 följande:
    "Man når inget rus av weed". Har du någonsin ens provat? De flesta jag känner når rus av weed.
    Sen är det klart att det finns de som påverkas av andra människor. Här i Sverige likställer vi Marijuana med en drog och beter oss som fulla idioter, mer eller mindre, oavsett vad vi brukar. I ett land som Jamaica blir människor som man blir utav weed dvs eftertänksam och lycklig...
  • Iowhannah
    skjadsadfs skrev 2015-12-29 12:29:20 följande:

    Jag har rökt sporadiskt i över tio år. Det man känner är inget rus som man tex kan uppnå av alkohol eller någon annan drog. Av Hasch blir man trött och lat, men av Marijuana blir man bara sig själv, man reflekterar istället för att blint lita på andra.


    Jag tycker inte att du ska skriva så generaliserande. Jag har rökt både hasch och marijuana i mina dagar och jag (och alla jag rökt med) reagerar likadant på båda. Trött, flamsig, hungrig, törstig. Sen finns det de som har nån diagnos och blir "normal" av att röka. Beror ju så klart på hur mycket man röker.

    Vad jag vill ha sagt är att många får ett rus även av gräs, och eftersom både marijuana och hasch kommer från samma planta så är det ju inte så konstigt.

    Själv har jag upplevt att gräs ger alla de sköna effekterna man kan få av alkohol, men man slipper bakfyllan och aggressiviteten.
  • gammelget

    Cannabis är inte en mild drog. Jag rökte bort flera år av mitt liv och var som en zombie. Vaknade, rökte en jolle, gick till jobbet. Kom hem, rökte en jolle, käkade pizza, rökte en jolle, tittade på film och satt och skrattade med några andra idioter, rökte en jolle, sov. sedan samma sak igen, varenda dag.

    Dövade alla mina hobbies, mina intressen och mitt driv att ta tag i mitt liv. Gjorde mig fet, slö och dum. hade jag inte slutat med cannabis hade jag fortfarande suttit i soffan, lagom bakad och inte gjort någonting vettigt eller produktivt.  

  • lijdsaädas

    vilka jävla horor moderatorerna på familjeliv är... de tar bort de inläggen som inte passar deras (felaktiga) syn...

    Jag förstår inte hur man kan leva med sig själv efter att man censurerat någon annan. Det borde vara dödsstraff på sådant...

  • lijdsaädas

    Av Hasch blir du trött och vill inte göra någonting. Men av Marijuana som är sativa-dominant blir du mer villig att göra det du måste än i nyktert tillstånd... Hur länge ska patetiska nollor försöka att dölja sanningen från folket som förtjänar den?

Svar på tråden Cannabis propaganda :)...