• Anonym (längtarefterbarn)

    Söker partner som vill ha barn och vill ej bo ihop

    Undrar om det finns någon där ute som vill ha barn, delad vårdnad men trivs att bo själv. Någon som vill bli vän för livet och länk till barnet men vill inte förändra än sin status som singel. 
    Jag är själv attraktiv, sportig kvinna, 35+ men inte 40 än, har ej tid att leta efter en man då jag jobbar mycket, har redan ett barn i tonåren men längtan efter 1-2 barn till finns... Har fast inkomst. (Kompisar tror att jag är galen för jag har inte problem att få någon egentligen, har många beundrare men vill inte gå ut med denna känsliga frågan) Ville bara prova och se om det finns någon här eller om någon kan ge råd var kan man söka en sån människa. Tiden går, jätte tacksam för svar /råd.

  • Svar på tråden Söker partner som vill ha barn och vill ej bo ihop
  • Sandra8978
    Rappakalja skrev 2016-01-01 23:34:49 följande:
    Du får gärna länka till seriös forskning på detta. Jag har aldrig hört talas om det, men om så vore, vad fan spelar det för roll om det är genetiskt betingat? Är det något fel om ens barn råkar bli homosexuellt eller?
    Hej, jag har svarat på ditt inlägg i ovanstående inlägg.
    För att inte ha missat forskningen som görs på området krävs att man gör mer än läser Aftonbladet, DN, etc, då det inte följer nuvarande PK-dogma.
    Det kan vara därför du missat det.
  • Anonym (längtarefterbarn)

    Oj, vad roligt att läsa er debatt. Undrar om hur många det egentligen ute sådana som mig som hamnat i samma situation med livsavgörande val. Som människa med fler än 3 utbildningar i bagaget så tänker man självklart flera steg/år framåt och överväger alla aspekter i frågan. I den perfekta situation från början i min tanke var ju en ensamstående karl som var så upptagen med sin karriär så att han har inte hunnit skaffa någon familj och är så van att vara i den tillstånd samtidigt längtar efter en liten mirakel men svårt att hitta kvinna ( har inte tid) att dela den med. Jag tror säkert att det finns sådan människa där ute:))) Måste tillägga att jag bor i huvudstad:)

  • Rappakalja
    Sandra8978 skrev 2016-01-02 12:05:02 följande:
    Hej, jag har svarat på ditt inlägg i ovanstående inlägg.
    För att inte ha missat forskningen som görs på området krävs att man gör mer än läser Aftonbladet, DN, etc, då det inte följer nuvarande PK-dogma.
    Det kan vara därför du missat det.
    Du antar en massa för att inte veta ett dugg om mig Eftersom det för mig är totalt egalt vilken sexualitet mina barn har så har jag inte haft intresse av att leta rätt på en sådan studie. Dock brukar såna poppa upp lite här och var, och nej, inte i Aftonbladet och dyligt, eller det vet jag iofs inte då jag inte läser sådana tidningar.
  • Rappakalja

    Dock bör du läsa igenom ditt inlägg en gång till. I 50% av de homosexuella tvillingparen är båda homosexuella? I de övriga 50% av homosexuella tvillingpar är de? Vad?

  • KingOfKings

    Nej, jag vill ha familj och inte med en lika gammal som jag själv, du ska var 20-25 år max.

    Ha familj = att bo under samma tak.

    Sen sexig figur och sött symetriskt ansikte.

    Tror inte du platsar. Du kanske kan åka till Danmark och betala?

  • MissHelene
    Anonym (längtarefterbarn) skrev 2016-01-01 23:13:41 följande:

    Ärligt talat jag har ej någon konstig syn på gay människor. Sa ju att jag älskar dem som vänner men dem jag råkar känna / ha som vänner är som stora barn själva( kan ske lite omogna)... Jag kan tänka mig att det finns precis som vi andra människor olika personligheter ... det är bara första impulsen var att jag tänkte då visualiserade jag mina gay kompisar...plus att när jag skrev inlägget tänkte jag inte alls på detta- det slog inte liksom tanke i den riktning. Men vem vet i slutändan- blir det bra människor- det är huvudsaken. 
    Kan ske rätta till det här: Personlighetstyp som jag letar- Öppna, generösa, med stort hjärta, samtidigt jordnära, står bra på fötter, har ett bra liv, lugna ,ej långsinta, harmoniska människor. Söker någon som jag kommer bra överens med utan några krångel.:)
    Detta är beslut som jag har kommit fram till under sista året då jag har specifik situation i min egen familj och är beredd att gå min egen väg efter 10 års äktenskap utan barn i sistnämnda. 


    Då förstår jag vad du menade :)
  • Anonym (Milfhunter)

    Men om ni är så upptagna i era karriären hur ska ni ha tid med ett barn?, det går även åt extra tid när barnet bor på 2 ställen.

  • Anonym (Solo)

    Vart bor du TS?

    Är Singelkille med ett barn från tidigare relation och som gärna vill ha ett till, men har inte tid och intresse av att inleda en ny relation än.

    Däremot så talar din ålder emot.. Det finns ju större missfallsrisk i din ålder och dessutom större risker för missbildningar och trisomi.. Så är lite tveksam om jag skulle nappa på detta

  • Anonym (längtarefterbarn)
    KingOfKings skrev 2016-01-02 20:10:45 följande:

    Nej, jag vill ha familj och inte med en lika gammal som jag själv, du ska var 20-25 år max.

    Ha familj = att bo under samma tak.

    Sen sexig figur och sött symetriskt ansikte.

    Tror inte du platsar. Du kanske kan åka till Danmark och betala?


    Vad söt du är i din provokation:) letar efter familj på familjeliv? Då är du helt borta. Det är du som inte passar in i tråden här. Utan dig jag vet att man kan åka till Danmark men jag är ute efter annat alternativ- lycka till med letande efter * familj* - fast du lär behöva titta någon annanstans än i trådar för spermiedonationer:))(
  • KingOfKings
    Anonym (längtarefterbarn) skrev 2016-01-03 20:45:44 följande:
    Vad söt du är i din provokation:) letar efter familj på familjeliv? Då är du helt borta. Det är du som inte passar in i tråden här. Utan dig jag vet att man kan åka till Danmark men jag är ute efter annat alternativ- lycka till med letande efter * familj* - fast du lär behöva titta någon annanstans än i trådar för spermiedonationer:))(
    Erm jag letar inte efter familj i trådar kring spermiedonationer däremot så läser jag vad folk skriver i Känsliga rummet.

    Du vet att denna tråden kommer upp där också va?

    Stackars dina barn med sånt mitokondrieDNA.
  • Anonym (längtarefterbarn)

    [quote=76184082][quote-nick]Anonym (Solo) skrev 2016-01-03 15:09:13 följande:[/quote-nick]

    Vart bor du TS?

    Är Singelkille med ett barn från tidigare relation och som gärna vill ha ett till, men har inte tid och intresse av att inleda en ny relation än.

    Däremot så talar din ålder emot.. Det finns ju större missfallsrisk i din ålder och dessutom större risker för missbildningar och trisomi.. Så är lite tveksam om jag skulle nappa på detta

    [/

    Så du menar vid 37 man kan ej ha barn? Problemet är att jag tror ej att ni hittar en 25 åring som vill samma... För i unga ålder vill man ha familj och kärlek. Men lycka till. Önskar all goda.

  • Anonym (Svärje.)
    Anonym (längtarefterbarn) skrev 2016-01-03 20:52:40 följande:
    [quote=76184082][quote-nick]Anonym (Solo) skrev 2016-01-03 15:09:13 följande:[/quote-nick]
    Vart bor du TS?

    Är Singelkille med ett barn från tidigare relation och som gärna vill ha ett till, men har inte tid och intresse av att inleda en ny relation än.

    Däremot så talar din ålder emot.. Det finns ju större missfallsrisk i din ålder och dessutom större risker för missbildningar och trisomi.. Så är lite tveksam om jag skulle nappa på detta
    [/
    Så du menar vid 37 man kan ej ha barn? Problemet är att jag tror ej att ni hittar en 25 åring som vill samma... För i unga ålder vill man ha familj och kärlek. Men lycka till. Önskar all goda.
    Varför ska man göra avkall och nöja sig med något sämre än det man vill ha? Ta någon ful gammal gumma istället för den 25 åring man vill bilda familj med? Eller så kan du göra avkall på att skaffa fler bortbytingar..

  • Anonym (iiii)

    Jag är man i din ålder och jag skulle aldrig ställa upp på det. Låter fullständigt idiotiskt och egoistiskt. Föräldrar ska vara närvarande för sina barn, dvs bo med dem. 

  • Noname00
    Pappor i väst skrev 2016-01-03 21:59:24 följande:

    Den här tråden har spårat ur fullständigt!


    Som allt annat på FL!
  • Anonym (längtarefterbarn)

    Hörre ni folk. Tacksam för alla snälla svar men jag blir förvånad hur många bittra negativa människor det finns här! Kan inte alla vara snällare mot varandra? Behöver ni komma in och skriva inlägg bara för att provocera till negativ svar för att starta bråk?

    Nu hör jag kan ske till idialister som älskar alla varelser i världen men jag tycker inte att bråk och negativitet är något vi borde slösa våra nervceller på. Var lite gladare allihopa! Jag ser människor dö ganska ofta på mitt jobb och kan vara att man är mer mån om livet då. God fortsättning!

    P.S. Det är möjligt att jag inte kommer behöva gå den vägen men jag startade tråden för att undersöka den möjlighet bara... Så vem vet:) kan ske Gud skickar mig bebbe i alla fall?:)

  • Detsomfattas

    Var i landet finns du?


    Är i samma läge. Alltid värderat barn väldigt högt. Men situationer har lett till att jag träffat personer med barn och alltid bara tagit hand om deras barn. Inget fel i det. Men längtan efter ens genetiska barn vore magi. 
    Har väldigt bra ekonomi och önskar inget annat än att kunna ge ett barn en kärleksfull och stadig uppväxt  där den ska gå sin väg  


    Stötta i allt  

    Hoppas allt löser sig för dig 

  • Anonym (Visst)

    Det är väl ändå inte särskilt många 25 åringar som skaffar barn? Trenden verkar snarare vara runt 30-40 år, då de flesta hunnit göra någon slags karriär och har ett stabilt liv att erbjuda. 

Svar på tråden Söker partner som vill ha barn och vill ej bo ihop