• RandomHej

    Vilken blekning?

    Hej! Jag vet inte om jag är i rätt kategori nu men men..

    Jag undrar vilken blekning ni rekommenderar? (hemma blekning)

    Ska gå från brun/ljusbrun till blond. :) 

  • Svar på tråden Vilken blekning?
  • Lyckygirl9999


    Rekommenderar dessa alla dagar i veckan. Har blekt håret hit och dit ända sen jag var 13 (är 21 nu). Har prövat alla möjliga märken, dyra som billiga. Har även gått från svart till ljusblond och även mörkbrun till ljusblond. Moods blekning är verkligen den bästa. Den tar bra, den är lätt att använda och sist men inte minst: den är billig! Rekommenderar starkt
  • Anonym (Utbildad frisör)

    Jag är färdig utb frisör som jobbar som det och sett mycket i mina jobb år. Jag rekommenderar dig att avstå från att göra hemma blekning då de absolut int där samma som vi frisörer använder.

    Förstår att man kan tycka de är dyrt men när du väl står där med ett sönderblekt hår så hade du önskat du hade gått till en frisör.

    Försök undvik att bleka det då de kan gä riktigt illa och oftast är hemska resultat de en gör hemma.

  • Mooomin
    Anonym (Utbildad frisör) skrev 2016-01-17 18:58:11 följande:

    Jag är färdig utb frisör som jobbar som det och sett mycket i mina jobb år. Jag rekommenderar dig att avstå från att göra hemma blekning då de absolut int där samma som vi frisörer använder.

    Förstår att man kan tycka de är dyrt men när du väl står där med ett sönderblekt hår så hade du önskat du hade gått till en frisör.

    Försök undvik att bleka det då de kan gä riktigt illa och oftast är hemska resultat de en gör hemma.


    Jag har blekt mitt hår hemma i alla år, vet man vad man pysslar med så bleker man inte sönder sitt hår. Det har hänt mig en gång på 20 år.. Och då var det av ren klantighet. :D jag kör två omgångar schwartzkopfs som bleker 8 nyanser och sedan en sista med moods pärlblond som bleker 2-3. Jag väntar ca 3 dygn mellan dessa.. Mitt hår är platinablont och inte alls slitet faktiskt. (Förutom nu efter grav/förlossning)
Svar på tråden Vilken blekning?