• Taho91

    Gravid utan hjälp

    Hej gott folk

    Hur många av er alla här på familjeliv som har pcos blivit spontan gravid utan hjälp ???

  • Svar på tråden Gravid utan hjälp
  • Anemone88

    Jag har PCO och blev spontant gravid i höstas, är nu i vecka 10. Har vanligtvis mens ca 1 gång/år och hade fått höra att vi skulle behöva hjälp den dagen vi ville bli gravida.

    Vad som är extra förvånande är omständigheterna. Vanligtvis äter jag väldigt bra (sällan godis, relativt lite kolhydrater, som ju ska vara bra för PCOare!) och rör på mig mycket. Under perioden som jag blev gravid hade jag dock under ett par månader hamnat i en svacka med mycket socker, mindre träning, mycket kaffe och mycket stress! Vi var dessutom mitt uppe i en renovering hemma och var utan vatten och badrum under en längre tid, vilket gjorde att vi sällan hade sex. 

    Så chansen för att vi blev gravida just där och då måste ha varit minimal, men det "råkade" visst ta sig ändå. :)

  • Taho91
    Anemone88 skrev 2016-01-13 12:36:20 följande:

    Jag har PCO och blev spontant gravid i höstas, är nu i vecka 10. Har vanligtvis mens ca 1 gång/år och hade fått höra att vi skulle behöva hjälp den dagen vi ville bli gravida.

    Vad som är extra förvånande är omständigheterna. Vanligtvis äter jag väldigt bra (sällan godis, relativt lite kolhydrater, som ju ska vara bra för PCOare!) och rör på mig mycket. Under perioden som jag blev gravid hade jag dock under ett par månader hamnat i en svacka med mycket socker, mindre träning, mycket kaffe och mycket stress! Vi var dessutom mitt uppe i en renovering hemma och var utan vatten och badrum under en längre tid, vilket gjorde att vi sällan hade sex. 

    Så chansen för att vi blev gravida just där och då måste ha varit minimal, men det "råkade" visst ta sig ändå. :)


    Grattis när har du bf?
  • Anemone88

    Bf runt 4e augusti. Hade räknat lite fel så går tydligen in i vecka 12 imorgon!

    Försöker du/ni bli gravid utan hjälp? Har för övrigt en vän (med PCO) som efter år av IVF och liknande, blev gravid helt spontant! :)

  • Taho91
    Anemone88 skrev 2016-01-14 13:09:13 följande:

    Bf runt 4e augusti. Hade räknat lite fel så går tydligen in i vecka 12 imorgon!

    Försöker du/ni bli gravid utan hjälp? Har för övrigt en vän (med PCO) som efter år av IVF och liknande, blev gravid helt spontant! :)


    Jag blev oxså spontan gravid dena gång..
  • Taho91
    Anemone88 skrev 2016-01-14 13:09:13 följande:

    Bf runt 4e augusti. Hade räknat lite fel så går tydligen in i vecka 12 imorgon!

    Försöker du/ni bli gravid utan hjälp? Har för övrigt en vän (med PCO) som efter år av IVF och liknande, blev gravid helt spontant! :)


    Jag blev oxså spontan gravid dena gång..
    Anemone88 skrev 2016-01-14 13:09:13 följande:

    Bf runt 4e augusti. Hade räknat lite fel så går tydligen in i vecka 12 imorgon!

    Försöker du/ni bli gravid utan hjälp? Har för övrigt en vän (med PCO) som efter år av IVF och liknande, blev gravid helt spontant! :)


    Enligt min mens så ska jag ha bf 28juli men min ägglossning va en vecka senare så jag är en vecka tillbaka bf4aug jag med

    Har du vart på ul ännu?
  • Anemone88
    Taho91 skrev 2016-01-14 22:55:38 följande:
    Jag blev oxså spontan gravid dena gång..
    Anemone88 skrev 2016-01-14 13:09:13 följande:

    Bf runt 4e augusti. Hade räknat lite fel så går tydligen in i vecka 12 imorgon!

    Försöker du/ni bli gravid utan hjälp? Har för övrigt en vän (med PCO) som efter år av IVF och liknande, blev gravid helt spontant! :)


    Enligt min mens så ska jag ha bf 28juli men min ägglossning va en vecka senare så jag är en vecka tillbaka bf4aug jag med

    Har du vart på ul ännu?
    Okej vad spännande! Jag har gjort två VUL för att kolla vilken vecka jag var i. Har fått tid för RUL i mars. Har du varit på UL än?
  • Taho91
    Anemone88 skrev 2016-01-18 17:40:21 följande:

    Okej vad spännande! Jag har gjort två VUL för att kolla vilken vecka jag var i. Har fått tid för RUL i mars. Har du varit på UL än?


    Inte ännu men min bm har skickat iväg så jag ska få tid snart.. jag har redan vart på tre vul redan ska på ett sista nu den 27 och kolla att allt är bra ..

    All lycka till er
  • Taho91
    Taho91 skrev 2016-01-18 22:46:46 följande:

    Inte ännu men min bm har skickat iväg så jag ska få tid snart.. jag har redan vart på tre vul redan ska på ett sista nu den 27 och kolla att allt är bra ..

    All lycka till er


    Villket datum fick du till rul?
  • Taho91
    Anemone88 skrev 2016-01-18 17:40:21 följande:

    Okej vad spännande! Jag har gjort två VUL för att kolla vilken vecka jag var i. Har fått tid för RUL i mars. Har du varit på UL än?


    Anemone88 skrev 2016-01-18 17:40:21 följande:

    Okej vad spännande! Jag har gjort två VUL för att kolla vilken vecka jag var i. Har fått tid för RUL i mars. Har du varit på UL än?


    Villket datum i mars fick du till rul
  • Anemone88
    Taho91 skrev 2016-01-20 11:56:24 följande:
    Anemone88 skrev 2016-01-18 17:40:21 följande:

    Okej vad spännande! Jag har gjort två VUL för att kolla vilken vecka jag var i. Har fått tid för RUL i mars. Har du varit på UL än?


    Villket datum i mars fick du till rul
    7 mars, så borde vara i vecka 19-nånting då. Har du fått en tid ännu?
    Taho91 skrev 2016-01-18 22:46:46 följande:
    Inte ännu men min bm har skickat iväg så jag ska få tid snart.. jag har redan vart på tre vul redan ska på ett sista nu den 27 och kolla att allt är bra ..

    All lycka till er
    Ja det är skönt att se att allt är som det ska! Är sugen på ett UL innan RUL men ska försöka hålla mig :)
  • Taho91
    Anemone88 skrev 2016-01-20 13:31:15 följande:

    7 mars, så borde vara i vecka 19-nånting då. Har du fått en tid ännu?Ja det är skönt att se att allt är som det ska! Är sugen på ett UL innan RUL men ska försöka hålla mig :)


    Jupp 3 mars... men då blir de mitt 5 ul
  • Anonym (PCO)

    Som svar på rubriken, jag har PCO, menscykler på 35-80 dagar men oftast spontan ÄL. Blivit gravid 2 ggr (1 mf) men det har tagit typ ett år varje gång. Hoppas på ett syskon nu.

Svar på tråden Gravid utan hjälp