• hoppetossa86

    letrozol

    Hej tjejer!

    Vi är ett par i 30 år åldern som försökt skaffa barn nu snart 3 år. Jag har en konstaterad PSO och testat pergotime några ggr utan några bra resultat. Åt senast trippel kul och ingen större äggblåsa visa sig  :(( Har nu fått letrozol, ätit första tabletten idag.

    Vad har ni för erfarenheter av det? Är ju ett ganska nytt läkemedel på just barnlöshet. Berätta gärna! Fick ni biverklingar osv.

    Tack ! Ha en fin dag :!!

  • Svar på tråden letrozol
  • Jasmin Karlsson

    Testat både pergotime och letrozole. Hade lite biverkningar av pergotime (ägglossningssmärta) men inget av letrozole. Fick äl dag 16 (enligt äl-test) av letrozole en gång, men nästa gång ingen äl och jättelång cykel. Så lite blandad effekt av letrozole hade jag.

  • Jasmin Karlsson

    Kan tillägga; gjorde 3 kurer med pergotime och 2 med letrozole utan effekt, så jag gick vidare till FET (återinsättning av embryon från tidigare IVF som blev nu pågående graviditet). Har PCOS.

  • Lilla_lou

    Hej,

    Jag är inne på min andra kur med letrzol. Jag har PCO vilket innebär att jag inte har någon egen ägglossning. Har inte haft mens på flera år. Jag fick efter en fertilitetsutredning reda på att jag har PCO och att jag skulle börja med letrozol. 

    Jag äter först Provera i 10 dagar för att få igång en mens. Därefter letrozol från mensdag 3-7. Första kuren åt jag enkeldos men fick inte en önskad effekt. En äggblåsa i vardera äggstock hade börjat växa men inte tillräckligt mycket, så ingen ägglossning. Jag har precis börjat med letrozol igen, men denna gången äter jag en dubbeldos. Nästa vecka får jag veta om dubbeldosen har gett rätt effekt. Jag får inga biverkningar av letrozol =). 

Svar på tråden letrozol