• amama

    Alla böcker är skräp?

    Finns fullt med dessa böcker där de påstår sig hjälpa folk med att bli framgångsrika och/eller hjälpa en med att starta företag.

    Utan att ha läst en enda men fyfan vad de allihopa är kass, jag kan påstå det genom bara introduktionen, massa skräp från början till slutet,

    såhär brukar introduktionen oftast se ut "mr xxxxx är blande de mest sällsynta genom att ha lyckats xxxxx, xxxxx vet hur man genomför xxxxx. Hemligheterna i börsmarknaden ska xxxxx avslöja.

    man märker ju direkt att de vill fånga läsare och inte förmedla något. Först och främst om det fanns en riktig hemlighet som man tjänade mycket på så skulle ingen avslöja den för endast en bokpris, för det andra så är inte framgång att läsa och förstå, framgång är att inse.

    Man ser rakt igenom att de allihopa är bara skräp, jag har endast läst ut 1 bok i hela mitt liv då jag var tvungen av min svenska lärare.

    Håller inte ni med? varför köper ni massa böcker? vill ni drömma erbort eller inse på riktigt?

  • Svar på tråden Alla böcker är skräp?
  • Botad

    Kan tänka mig att en del såna böcker är till stor hjälp för många. Exempelvis en starta eget bok där författaren startat upp många egna företag och berättar om de misstag han gjort och de saker som funkat bra. Slipper man kanske själv göra misstagen.

    Dina ord skulle för övrigt tas på mer allvar om du hade läst några av dessa böcker.

    Läs 2 böcker i den här genren där introduktionen verkar liiite ok eller leta reda på 2 som många läsare gett bra betyg?

  • amama
    Dr Nail skrev 2016-02-19 00:57:18 följande:

    Jag väntar med spänning på en bok skriven av dig, som inte är skräp.


    De som vill läsa är de som upplever fel som vill uppleva vad som är rätt genom att sina upplevelser gör en annan uppfattning om en viss upplevelse för att de ser ur sina egna perspektiv. 

    Att man ibland vill saker beror inte på att man egentligen vill det, det beror snarare på att individens DNA förutsätter vad den behöver. Så vad du vill är program, fokusera på att ändra programmet istället för att ta den på alövar. 
  • Dr Nail
    amama skrev 2016-02-19 01:28:00 följande:

    De som vill läsa är de som upplever fel som vill uppleva vad som är rätt genom att sina upplevelser gör en annan uppfattning om en viss upplevelse för att de ser ur sina egna perspektiv. 

    Att man ibland vill saker beror inte på att man egentligen vill det, det beror snarare på att individens DNA förutsätter vad den behöver. Så vad du vill är program, fokusera på att ändra programmet istället för att ta den på alövar. 


    En imponerande motreaktion på alla som "vill fånga läsare".
  • Fontana
    Dr Nail skrev 2016-02-19 01:45:14 följande:
    En imponerande motreaktion på alla som "vill fånga läsare".
    Ja, jag ser verkligen fram mot att få välja bort Amamas bok!
  • amama
    Dr Nail skrev 2016-02-19 01:45:14 följande:

    En imponerande motreaktion på alla som "vill fånga läsare".


    Gå läst Jens lapedius och "få chansen att fånga livbojen eller så kan du tycka att den luktar illa och välja bort chansen"

    Mvh

    //egofucker
  • Dr Nail
    amama skrev 2016-02-19 10:16:32 följande:

    Gå läst Jens lapedius och "få chansen att fånga livbojen eller så kan du tycka att den luktar illa och välja bort chansen"

    Mvh

    //egofucker


    Jag tror jag väntar och ser filmen när den kommer ut.
  • sportpappa
    Jag brukar oftast skippa eller snabbläsa inledningarna för de är inte särskilt intressanta och säger inte så mycket om det faktiska innehållet i boken.

    Det finns ju andra böcker än de som försöker berätta hur man blir framgångsrik eller vill starta företag. Du kanske skulle börja där. Du behöver inte köpa böcker för att läsa. Det går alldeles utmärkt att låna på biblioteket vilket jag ofta gör. Dock har min sambo ett stort bokintresse så det finns åtskilliga att välja på i bokhyllan som jag ännu inte läst.
    I de där böckerna du beskriver så finns det inga hemligheter utan det är sunt förnuft, hårt arbete och tur som gör att man lyckas. Att läsa såna böcker och tro att man blir framgångsrik efter det är fruktansvärt naivt. Det man kan använda såna böcker till är inspiration och tips, men man blir inte rik bara för att man läser en bok.

    Eftersom du totalt saknar erfarenhet av att läsa böcker så förstår jag inte hur du kan dra några slutsatser av en inledning. Du kan självklart ha åsikter om inledningen och tycka att den är skräp, men det gör ju inte att du kan säga något om resten av boken. Det visar bara på din bristande kunskapsnivå.

    Jag läser alltid någon bok. Ibland skönlitteratur och ibland facklitteratur. Just nu är jag på slutet av Kodboken av Simon Singh. Mycket intressant bok om kryptoteknik. Hur olika historiska krypton knäcktes, detaljerad beskrivning av Enigman och hur den knäcktes, hur de kom på att många hieroglyfer också var fonogram och mycket mer.
  • sportpappa

    Man kan ju också försöka hitta böcker som andra personer anser vara bra. Jag använder Goodreads (www.goodreads.com/ ) för att logga alla mina lästa böcker, betygsätta, hålla en läslista med intressanta böcker och se vad andra tycker om böckerna innan jag läser dem så jag inte lägger energi och tid på skräp.

  • amama
    sportpappa skrev 2016-02-19 12:21:30 följande:

    Jag brukar oftast skippa eller snabbläsa inledningarna för de är inte särskilt intressanta och säger inte så mycket om det faktiska innehållet i boken.

    Det finns ju andra böcker än de som försöker berätta hur man blir framgångsrik eller vill starta företag. Du kanske skulle börja där. Du behöver inte köpa böcker för att läsa. Det går alldeles utmärkt att låna på biblioteket vilket jag ofta gör. Dock har min sambo ett stort bokintresse så det finns åtskilliga att välja på i bokhyllan som jag ännu inte läst.

    I de där böckerna du beskriver så finns det inga hemligheter utan det är sunt förnuft, hårt arbete och tur som gör att man lyckas. Att läsa såna böcker och tro att man blir framgångsrik efter det är fruktansvärt naivt. Det man kan använda såna böcker till är inspiration och tips, men man blir inte rik bara för att man läser en bok.

    Eftersom du totalt saknar erfarenhet av att läsa böcker så förstår jag inte hur du kan dra några slutsatser av en inledning. Du kan självklart ha åsikter om inledningen och tycka att den är skräp, men det gör ju inte att du kan säga något om resten av boken. Det visar bara på din bristande kunskapsnivå.

    Jag läser alltid någon bok. Ibland skönlitteratur och ibland facklitteratur. Just nu är jag på slutet av Kodboken av Simon Singh. Mycket intressant bok om kryptoteknik. Hur olika historiska krypton knäcktes, detaljerad beskrivning av Enigman och hur den knäcktes, hur de kom på att många hieroglyfer också var fonogram och mycket mer.


    Jo det är lätt att missförstå " har aldrig läst ut böcker" men har läst böcker men har avslutat inte ens halvvägs.

    Boken hette starta företag, och det hade inget om företag att göra, det handlade bara om massa skräpsnack som författaren fyllt i boken med.
  • sportpappa
    amama skrev 2016-02-19 13:11:38 följande:
    Jo det är lätt att missförstå " har aldrig läst ut böcker" men har läst böcker men har avslutat inte ens halvvägs.

    Boken hette starta företag, och det hade inget om företag att göra, det handlade bara om massa skräpsnack som författaren fyllt i boken med.
    Ja, jag missförstod dig lite där, men du borde ändå läsa lite fler böcker för att bilda dig en riktig uppfattning om böcker. Antingen så väljer du alltid dåliga böcker eller så är inte böcker något för dig. Välj bättre böcker.

    Jag sökte efter en bok som heter "Starta företag" på Adlibris, Goodreads, Gotlib och Google utan att hitta någon.
  • amama
    Aniiee skrev 2016-02-19 20:21:41 följande:

    "Jag träffade en människa som jag inte håller med - alla människor är idioter"......


    Hey aniiee, läget då?
Svar på tråden Alla böcker är skräp?