• kp0421mad

    C-uppsats - hjälp!

    Hej!

    Ska skriva examensarbete (C-uppsats) inom förskollärarutbildningen och behöver tips på vad man kan skriva om?
    Ett extra plus om ni har tips på något som är "nytt" och inte som många forskat/skrivit om? Är det något som ni t e x föräldrar, utomstående finner intressant eller som undrar inom området. Det kan handla om ämnen som berör både förskolan och förskoleklassen.

    Tacksam för svar!

     / Ida

  • Svar på tråden C-uppsats - hjälp!
  • Anonym (Tin)

    Beror väl helt på vad du är intresserad av? Någon specifik pedagogik? Kommunikation? Socialt samspel? Osv.

    Nu är jag inte förskolelärare utan arbetsterapeut. Skrev om motorisk träning hos barn med cpskada. Är väldigt intresserad av just medfödda funktionshinder och pedagogik/inlärning och motorisk inlärning hos barn. Skulle mer än gärna läsa en uppsats kring det :)

    Mitt tips är välj det område inom din utbildning/yrkesroll du är mest intresserad av o utgå därifrån! :)

    Nu började huvudet spinna och jag blev väldigt sugen på att skriva en uppsats till haha!

  • Ellifa

    Elaine eksvärd är i nuet. Om barns integritet och hur man arbetar i förskola om detta. Synen på vart gränser om kroppen går. Hur lär vi barn säga stopp när något känns fel redan vid ung ålder och hur får man andra att förstå budskapet.

Svar på tråden C-uppsats - hjälp!