• Anonym (Skumt)

    30 skrikande förlösande kvinnor i ett rum

    Min man stoppade in 30 gravida kvinnor - som håller på att krysta ut barnet - i ett rum... Alla tillsammans där inne. Och jag som ensam man skumle vara där bland dessa skrikande kvinnor. Skulle jag bli döv nör jag kom ut från rummet därefter?

  • Svar på tråden 30 skrikande förlösande kvinnor i ett rum
  • Anonym (Skumt)

    Om man stoppade in* .... Så ska det stå i början av tråden. Inte "min man". jävla autocorrekt

  • Aikido

    Vad glad jag blir när det kommer trådar som denna. Jag tycker jag har lite knäppa tankar ibland men så kommer det sådant här och räddar dagen.

  • Anonym (a)

    Jag skrek inte en enda gång faktiskt när jag födde barn.

  • Anonym (Isabell)
    Anonym (a) skrev 2016-04-03 08:11:24 följande:

    Jag skrek inte en enda gång faktiskt när jag födde barn.


    Samma här.
  • Lindrinell

    Skrek inget underbädda förlossningarna. Vid andra förlossningen sa min man något som gjorde att vi alla asgarvade.

  • Carambolan

    Känns som en hollywoodgrej det där med gallskrikande under förlossningen?

  • Iowhannah
    Carambolan skrev 2016-04-03 09:52:40 följande:

    Känns som en hollywoodgrej det där med gallskrikande under förlossningen?


    Haha! Själv skrek jag som aldrig förr. När det var dags att krysta så fick de säga till mig flera gånger att jag inte skulle skrika ut, utan rikta skriken inåt och utnyttja kraften.
  • Vassilius
    Carambolan skrev 2016-04-03 09:52:40 följande:

    Känns som en hollywoodgrej det där med gallskrikande under förlossningen?


    Hehe. Störtförlossning utan bedövning. Hm, nä, det kändes inte särskilt Hollywood. Det kändes mer: Aaaaaaah!!!
  • Vassilius

    Och så till frågan: nej, du skulle nog inte bli döv men kanske få en hörselskada/tinnitus. Men det beror förstås på hur ljudisolerad lokalen är också.

  • Voodoodoll
    Carambolan skrev 2016-04-03 09:52:40 följande:

    Känns som en hollywoodgrej det där med gallskrikande under förlossningen?


    Nja. Kände mig, som ovan, inte heller värst Hollywood när jag skrek i ren dödsångest över den helt SJUKA smärtan.
  • lnflrmn

    .. Och jag hade nog bett alla som skrek att hålla käften i den situationen! Sista man vill höra när man ska föda barn.

  • Tita Nic
    Anonym (Skumt) skrev 2016-04-03 07:51:12 följande:

    Min man stoppade in 30 gravida kvinnor - som håller på att krysta ut barnet - i ett rum... Alla tillsammans där inne. Och jag som ensam man skumle vara där bland dessa skrikande kvinnor. Skulle jag bli döv nör jag kom ut från rummet därefter?


    Vad??? Var någonstans? Eritrea? Vem är din man?

    Alltså, mycket kan man berätta om den svenska sjukvården, men knappast stänger man in 30 krystande kvinnor i ETT rum här i Sverige. Vafan är det för ts här???
  • Tita Nic

    Resp. vem är du då? Låter lite som en "Lebensbornheim" i 2. WW. Vilken roll spelar du i denna scenario? Ska du passa alla dessa 30 kryssande, skrikande kvinnor i rummet? 

Svar på tråden 30 skrikande förlösande kvinnor i ett rum