• Sofielw

    Vilken barnförsäkring ska vi välja?

    Jag sitter och kollar runt på alla möjliga barnförsäkringar men blir inte så mycket klokare av att läsa på de olika försäkringsbolagens hemsidor eftersom de flesta låter mer eller mindre lika varandra och det är ju inte hur det låter som spelar roll utan hur bra de faktiskt funkar om man väl måste nyttja försäkringen. 

    Så nu hoppas jag på råd och tips av er som har erfarenhet av de olika försäkringsbolagen, både dåliga och bra erfarenheter. 

    Jag jobbar inom handels så har tillgång till något som heter "medlemsbarn" via Folksam och enligt personen jag pratade med från Folksam är det den bästa barnförsäkringen de kunde erbjuda: www.folksam.se/handels/barnforsakring/medlemsbarn/1.52806

    Mycket tacksam för alla svar! 
    vh Sofie

  • Svar på tråden Vilken barnförsäkring ska vi välja?
  • Anonym (Jättenöjd)

    Jag har mina barn försäkrade i Folksam via Medlemsbarn jag också och är jättenöjd! Har fått ut ersättning både vid sjukdom och vid ärr på bägge barnen, ett samtal till deras skadejour och så var pengarna insatta på kontot! Wow säger jag bara.

  • MammaKajsa

    Jag brukar alltid gå in på Konsumenternas Försäkringsbyrå och jämföra när jag ska teckna nya försäkringar. Dom är helt opartiska och jämför alla försäkringsbolag mot varandra och poängsätter deras försäkringar. (Kolla på: konsumenternas.se  )

    Själv har jag valt Folksam eftersom dom är ett svenskt bolag och kundägda, vilket gör att dom har några aktieägare som dom delar ut vinsten till, utan överskottet kommer som återbäring till ägarna - som alltså är kunderna. Jag har alla mina försäkringar i Folksam och fick ut 823 kr i återbäring i år

  • Sofielw

    Tack för svar! Det har lutat åt Folksam eftersom vi har många andra försäkringar via dem, och hittills har de varit bra att ha att göra med. Så era svar har gjort att det lutar ännu mer åt det hållet.
    Vi är beräknad den 27:e april så det är skönt att ha funderat klart tills det är dags. 

    Fler svar är välkomna om någon annan har samma eller andra åsikter.

  • idis78

    Vi har Folksam. Vår äldste son har fått diagnos ADD och autism. Vi fick ut mycket pengar på hans försäkring. (Över 200000). Inget krångel alls.

Svar på tråden Vilken barnförsäkring ska vi välja?