• Eiram42

    Barn eller inte?!

    Jag har alltid velat ha familj - man och några barn! Nu blev det inte riktigt så pga förhållanden som gick i kras. Så här är jag nu, 42 år, singel och inga barn. Jag satte egentligen gränsen vid 40 år, hade det inte blivit några barn då så var det inte meningen. Men tankarna har dykt upp igen, kanske det inte är för sent med en insemination eller IVF i Danmark. Att göra det själv skrämmer mig, jag känner mig rätt gammal och trött, dessutom har jag problem med ont i höft och rygg. Men att missa chansen skrämmer mig också.

    Så jag undrar finns det någon med liknande erfarenhet eller bara tankar om detta - om man räknar in ensamstående, ålder och ekonomi (har inget direkt högavlönat jobb)?!

  • Svar på tråden Barn eller inte?!
  • NollÅtta

    Go for it, tycker jag. Då behöver du itne ångra att du inte i alla fall försökte


    Son född -10 och Dotter född -13
  • Eiram42

    Ja, så tänker jag med! Samtidigt är det ju ett stort ansvar, det kostar ju en hel del att göra det i Danmark. Så sedan har jag både låg inkomst och lån att betala tillbaka....hur blir det för mitt ev barn?!

  • NollÅtta

    Nu har man ju möjlighet till insemination i Sverige. Från 1 april. Kolla upp det kanske?

    Så länge du har fast jobb, dvs en stabil ekonomi så behöver du ju inte vara högavlönad för att ha ett barn. Så mycket kostar det inte.

    Jo det kostar några tusen att försöka i Danmnark. Vet ju inte alls hur din ekonomiska situation ser ut. Men har du möjligheten så försök...tycker jag


    Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Eiram42

    Har redan kollat det. Sverige har satt gränsen vid 40 år tyvärr, så det är Danmark som gäller i så fall. Tack för ditt svar och uppmuntran!????

  • Eiram42

    Oj frågetecknen var inte meningen...försökte mig på en smiley!

  • syntharen

    Tycker du ska testa! Det kan gå men det kan behövs några försök pga din ålder. Om jag var du hade jag definitivt försökt få barn på egen hand.

Svar på tråden Barn eller inte?!