• archer

    Ang Restaurang Agaton i Gamla stan i Stockholm

    Den sämsta skitrestaurangen som jag någonsin har varit på det började med att vi fick förrätter och vitlöksbröd som vi inte hade beställt och där vårt sällskap på 11-12 personer fick dela på tre talrikar, när vi sedan skulle betala så försökte de ta betalt av var och en i hela sällskapet 170 kr vardera samt 35 kr för en kant vitlöksbröd av vilken inte alla fick del av ens.
    Förätterna blev det väldigt lite av också när 12 personer skulle dela på allt och att då ta betalt 170 kr var för det var helt oacceptabelt. Varmrätterna tog också i vår smak alldeles för lång tid innan de kom, kanske en uttänkt strategi från deras sida för att man skulle dricka mer öl och vin så man måste beställa mer när maten ändligen kommer.
    När vi sedan skulle betala kunde inte kyparen som serverade oss ens dela på en flaska vin på notan med förklaringen att det inte gick med det betalsystemet som de hade (vilket kvalificerat skitsnack) så att han var tvungen att kalla på en kollega som utan problem klarade av det.
    De försökte dessutom att ta betalt av var och en dryck som de inte hade druckit, mat som de inte hade ätit osv för att de inte kunde hålla reda på vad var och än hade druckit och ätit där (så oprofessionellt det bara kunde bli).
    Det slutade med att en i vårt sällskap fick betala för ett glas vin som hon inte hade druckit samt för den där skitförätten sammanlagt 250:- ovanpå det hon redan hade betalat.
    Gå absolut inte på denna restaurang för det är bara lurendrejare och bedragare är nästan orolig för att de har dragit mer pengar på mitt konto än vad som står på kvittot (känner att jag måste kolla det sedan) samt med ett uppträdande som är både oprofessionellt, bedrägligt och ohövligt och otrevligt. Det enda pluset var att pizzan var god och den fick jag av någon anledning också betala 20 kr mer för än vad den kostade men jag orkade inte tjafsa mer.
  • Svar på tråden Ang Restaurang Agaton i Gamla stan i Stockholm
  • glutten

    Fast om ni är 12 pers vid ett bord kan inte servisen hålla reda på vad varje person ätit och druckit. Om ni vill dela upp notan per person får ni göra det själva, dvs gå igenom notan och räkna ihop vad varje person ska betala, vilket ni sedan meddelar servisen när hen kommer med kortmaskinen/tar era kort/samlar ihop era kontanter. Detta är standardförfarande.

    Sedan låter det absolut dåligt det där med förrätter och rätter ni inte beställt osv. Men att de inte hade koll på vad var och en skulle betala är fullständigt normalt.

  • ostpaj

    Min syster har vart servitris länge och jobbat på ngt hak i gamla stan. Hon är uppskattad av chefer och vet hur man drar in pengar. T.ex sa hon att hon alltid frågar gästerna om de vill ha vitlöksbröd medan de väntar på maten. "Ååh, va gott! Tack snälla", svarar ju 9 av 10. Men hon nämner aldrig att det kostar 35-45 kr extra. Skitfult, tycker jag. Men det är så restauranbranchen funkar.

Svar på tråden Ang Restaurang Agaton i Gamla stan i Stockholm