• Elmami

    Gravid och lämnad pga otrohet

    Hej!

    Som rubriken lyder. Är det någon annan som blivit lämnad under graviditeten?

    Min man o jag har varit tillsammans i 5 år, i 4 år har vi försökt att bli med barn. Vårat förhållande har alltid vart bra, trots att han är lite ansvarslös och spelberoende har vi alltid kämpat som det starka par vi var, tillsammans.

    I höstas började vi fertilitetsutredning för att ta reda på vad som är fel. Men vid årsskiftet lyckades vi äntligen bli med barn på naturlig väg, ett sånt mirakel!!

    Veckorna gick o jag kände att han blev totalt frånvarande emotionellt, han kom hem sent om kvällarna, ringde ej om dagarna osv. Jag frågade runt o många sa att han kanske fått kalla fötter. Jag frågade honom vid ett flertal tillfällen om han ångrat sig, om han ville gö abort. Men icke, han ville bli pappa.

    För några veckor sen kommer allt upp till ytan, han har haft ett förhållande vid sidan av mig sedan jag blev gravid. Hand ursäkt är att de var ett misstag o att han inte mådde bra o därför bara hände det o han kunde ej avbryta det han påbörjat. Han påstår att hans ångest fortsatte växa o därför fortsatte han höras med henne ifall jag skulle separera att han hade en "utväg"...

    Nu har han ej bott här på flera veckor. Han påstår att han ångrar sig men har inte visat det ett dugg.

    Är det någon som vart i liknande situation?

    Hur har ni tagit er vidare isåfall?

    Jag ville ha familj, inte bli ensamstående mamma. Men är även för stolt för att kunna acceptera vad han gjort mot mig. Om 3-4 mån kommer bebisen o allt är en enda röra. Mår skit!!! Alla råd uppskattas!

  • Svar på tråden Gravid och lämnad pga otrohet
  • s87s

    Fyfan vilket jävla svin rent ut sagt.

    Ta inte tillbaka honom som ovanstående skrev.

    Försök se det så positivt du kan, fokusera på dig o h bebisen. Du fixar det galant. Du behöver ingen man för att bli en grymt bra mamma!

  • AngelandDevil

    Gå inte tillbaks till honom. Du är stark som lämnade honom och du kan vara lika stark när barnet väl kommer. Du klarar av att ta hand om barnet själv också! Även om det inte är drömmen eller bilden du föreställt dig så finns chansen till äkta lycka med någon annan, någon som förtjänar dig! Kärleken till ett barn är den största man kan uppleva, även om den inte kommer lika snabbt för alla. Det är mycket lättare att göra saker rätt nu än att vänta tills barnet väl är fött om det nu är så att han inte alls ändrar sig. Du förtjänar så otroligt mycket bättre! Hjärta Börja fantisera och visualisera en framtid för dig och barnet istället och allt positivt ett sådant liv kan innebära. Skapa sådan bilder i huvudet istället för de gamla krossade drömmarna. STOR kram!

  • Elmami

    Tack för era svar! Jag antar att ni har rätt o att jag borde tänka på mig själv o inte ta tillbaka honom. Men med alla hormoner o rädslan över att gå igenom allt som komma ska själv gör mig så kluven. :( usch! Att alla känslor man känt för sin stora kärlek i livet kan förändras på en dag.... Ofattbart!

  • Delilah2001

    Gammal tråd, men hur har det gått för dig TS?

Svar på tråden Gravid och lämnad pga otrohet