• Kvinnan01

    Leker han med mig?

    Hej.För 2år sen var jag bestämd med att vara singel i fortsättningen efter att ha separerat från ett destruktivt förhållande.Började med tiden ändå känna att jag ville ha kvar sexet i livet. Kravlöst. Gjorde något som inte var likt mig.Jag sökte en älskare på en dejtingsida. Fick 100tals svar och kände ganska fort en äckelkänsla.Gick ur. Men innan det hade jag börjat skriva med en man.Enligt honom ville han bara ha sex tills han träffade den rätta tjejen. Vi skrev och skrev ofta. Om andra saker men även om sex. Efter 6 månader fick vi äntligen till en kemiträff. Enkel på en parkering.Vi pratade om allt annat än sex. Och det klickade för oss båda. Finaste dejten jag varit på.Då så vi inte ett ord om sex. Sedan har vi träffats i 4 månader. Inte så ofta. Han jobbar väldigt konstiga tider och vi har svårt att ses. Dock skriver vi varje dag. Han börjar alltid direkt när han vaknar och slutar med godnatt. När vi träffats har vi haft sex men vi har även pratat om annat. Det har kännts väldigt fint. Han har sagt att han tycker mycket om mig och är nyfiken på mycket i mitt liv. Det känns som att han kanske börjat bli lite kär i mig. Vi har liknande intressen. Vill leva på samma sätt. Han är gjord nära och naturlig. Precis som jag. Det är bara det att jag inte VET. Vad han vill med mig. Jag ångrar att jag sökte älskare. Jag är ju i grund o botten seriös i mitt liv. Vill inte bara ha sex. Nu säger ni säkert: Fråga. Men jag vågar inte. Rädd för att skrämmas. Han har nyligen varit på sin stuga i 5 dagar utan täckning.Första han gjorde när han kom hem var att skriva och säga: Nu e jag hemma igen. Vad skall jag tro? Liknar det ett KK-förhållande? Eller mer seriöst? Leker han med mina känslor? Vad tror ni? Det blev så fel för mig eftersom jag sökte älskare. Är det normalt av en man att skriva 10 sms /dag och bara vara KL???

  • Svar på tråden Leker han med mig?
  • Haskel

    Det är ingen tvekan om att han har samma känslor för, som du har för honom. Betydligt mer än bara sexuellt.

    Men vad det innebär vet ingen. Kanske trivs han som särbo, kanske vill han att ni flyttar ihop så småningom...

    Men att han inte leker med dig, är tydligt.

  • Kvinnan01

    Tack för svaret. Jo det känns i magkänslan att det inte bara är ett KK. Ändå läser och hör man så mycket om att speciellt män kan få en kvinna att tro det är kärlek bara för att få det där sexet. Fast jag tog upp det lite försiktigt sist vi pratades vid. Att jag inte BARA vill ha sex i en timme o inget annat. Jag vill ha annat också. Göra saker ihop. Han sa att han höll med. Ändå gnager den där vetskapen om att det var sex vi sökte först. Men han är liksom inte den där playern heller.Jag tänker att: Ingen vettig människa vill använda sin tid varje dag till att sms:a många gånger om det endast är sex i huvudet.Jag har haft en KK för längesedan. Han skrev BARA någon gång ibland och då: Jag vill knalla! Så skriver aldrig han.

  • Haskel
    Kvinnan01 skrev 2016-07-05 20:28:43 följande:

    Tack för svaret. Jo det känns i magkänslan att det inte bara är ett KK. Ändå läser och hör man så mycket om att speciellt män kan få en kvinna att tro det är kärlek bara för att få det där sexet. Fast jag tog upp det lite försiktigt sist vi pratades vid. Att jag inte BARA vill ha sex i en timme o inget annat. Jag vill ha annat också. Göra saker ihop. Han sa att han höll med. Ändå gnager den där vetskapen om att det var sex vi sökte först. Men han är liksom inte den där playern heller.Jag tänker att: Ingen vettig människa vill använda sin tid varje dag till att sms:a många gånger om det endast är sex i huvudet.Jag har haft en KK för längesedan. Han skrev BARA någon gång ibland och då: Jag vill knalla! Så skriver aldrig han.


    Tänk på att det kan vara minst lika svårt för killen. Även du sökte ju först någon för sex. Tankar om vad man vill, förändras, särskilt om man träffar någon man får känslor för. Hade inte han fått känslor för dig, hade han aldrig skrivit så mycket, eller tänkt så mycket på dig.
    Men hur han ska göra är ju inte heller lätt. På ett sätt är det svårare som kille, inbillar jag mig. Det är oerhört hård konkurrens om kvinnor, när det gäller all dejting. Därför vill han sannolikt inte "skrämma bort dig", genom att föreslå annat än sex som ni från början var överens om.
    Däremot tror jag inte att du skrämmer honom så lätt. 
  • Kvinnan01

    Det är väl så mina tankar går också. Att han kan ju också tro lika om mig. Han frågade mig när han var hos mig första gången varför jag var singel. Sen har jag märkt att han " kikar" lite runt i mitt hem. Nyfiken på mina böcker.Gett mig komplimang om hur mysigt jag har det.Han har visat foto på sin stuga. Osv. Däremot inte mycket komplimanger om mitt utseende.Utom att han sagt att jag är jättefin. Alltså helheten. Så jag känner att det är något på gång. Men ändå.Kommer tanken. Han kanske bara " vill ha lite mys " mellan sina jobb-perioder.

Svar på tråden Leker han med mig?