• Grodan92

    Missfall i vecka 1-2

    För ca 2 år sedan fick jag 3 missfall under sommaren,

    Efter det blev det inget mer försök och jag fick konstaterat efter en operation att jag har endometrios, då fick jag en P spruta vilket gjorde att jag blödde i 8 Månader.

    Väldigt bra för en som har endometrios eller hur..?

    Nej!

    Så nu är garanterat min endometrios ännu värre än innan operationen.

    Jag har VÄLDIGT lätt för att bli gravid men jag får missfall hela tiden, jag har alltid fått missed abortion, vilket menas med att jag inte märkt att jag fått missfall utan att fostret har dött utan att något har märkts, inget blod, ingen smärta eller något!

    MEN till de jag skulle komma till så slutade jag äntligen blöda efter P sprutan och fick min mens tillbaka och skulle få min andra mens nu på söndag men jag började blöda i tisdags,

    Kändes skumt för de va så långt kvar tills ja skulle ha min mens!

    Men nu imorse kom det stora klumpar och enda till nu har det kommit mycket blod och klumpar, så då förstod ja att jag fått ett missfall!

    Min fråga är nu;

    Varför är klumparna så stora? Dom är näst intill större än när jag fick missfall i vecka 5-6!

    Och jag menar de har ju inte hunnit bildas något på 1-2 veckor?

    Och hur länge blöder man? Vet att de är olika från person till person men tänkte intressant att veta!

    Efter jag fått missed abortion så blödde jag flera veckor men de är ju för man får tabletters osv som ska få ut fostret osv!

    Så tänkte då kanske de inte är likadant då de kommer ut själv nu!

    FÖRLÅT för en lång tråd!

    Men ville skriva av lite av min historia!

    Någon annan kanske känner igen sig.

    / en förstörd tjej med en helvetets endometrios. ????

  • Svar på tråden Missfall i vecka 1-2
  • Cyanea

    Jag hänger inte riktigt med på din fråga tror jag. 

    Jag förstår inte varför du tror att det är missfall du har nu? Man kan blöda klumpar även fast man inte varit gravid. Det har jag gjort massor med gånger utan att vara gravid. Det kanske är så att du inte fått en normal cykel än och därför började blöda tidigare än annars. 

    Lycka till! 

  • Grodan92

    Ja har också haft klumpar när ja haft mens men inte stora klumpar och inte blödigt så mycket,

    Klumparna är typ som två 5 kronor!

    Och de kommer stora små hela tiden och så har har då aldrig haft när jag haft mens bara små små klumpar! :o

    Plus att jag hade jätte ömma bröst och även lila bröstvårtor!

    Sen när jag börja blöda slutade de direkt!

    Känner igen symptomerna sen dom andra gånger jag varit gravid

    Därför antar jag att det är missfall

    min fråga va mest för att veta hur länge man kommer blöda!

  • Cyanea

    Om klumparna var missfall borde du ha kunnat se en hinnsäck om de var så stora som femkronor. Annars kan det vara helt vanliga klumpar. Visst kan det vara missfall, men det kan även vara en helt vanlig blödning. 

    Tyvärr går det nog inte att svara på hur länge man blöder efteråt, det är så himla individuellt från graviditet till graviditet. Det är nog tyvärr bara att vänta och se. 

  • miamarina84

    Har för mig att klumparna kommer från slemhinnan. Har man haft en tjock slemhinnan denna månad så Jan det bli klumpar osv. Man vet ju inte innan om man har en tjock eller tunn hinna innan. Jag själv har väl haft små klumpar.

  • Cyanea

    Tror du har helt rätt. Är klumparna missfall bör man som sagt se fostersäck och grejer. Jag har blött REJÄLA klumpar utan att ha missfall. Det är inte normalt för mig, men det har hänt. 

Svar på tråden Missfall i vecka 1-2