• MissPin

    Vilken bilbarnstol?

    Vilken bilbarnstol rekommenderar ni? Hur länge har era barn kunnat sitta bakåtvänt och i vilken stol?

  • Svar på tråden Vilken bilbarnstol?
  • Calliope

    Jag har använt Axkid till sonen och är nöjd. Hade babyskyddet i ett drygt år. Nu sitter han i Axkid minikid och har gott om plats kvar. Han är tre år och kommer kunna åka bakåtvänt i alla fall ett år till innan han har vuxit ur stolen.

  • Hjullo

    Vi har Britax Max Way. Äldsta fyllde nyligen fem och sitter fortfarande bakåtvänd. Men hur länge det går beror också på hur stor bilen är, iaf om stolen ska sitta i baksätet.

  • Hjullo
    Hjullo skrev 2016-07-21 18:16:02 följande:

    Vi har Britax Max Way. Äldsta fyllde nyligen fem och sitter fortfarande bakåtvänd. Men hur länge det går beror också på hur stor bilen är, iaf om stolen ska sitta i baksätet.


    ...och hon kan nog sitta i den något år till, max. Hon är medellång.
  • Sisisisi

    Axkid minikid och britax maxway är nog de populäraste stolarna just nu. De har lång användningstid och funkar tills barnen måste vändas framåt. De är lätta att montera och brukar passa i alla bilar.

    Många väljer isofixstolar, de är ju enkla och smidiga att montera, men blir urvuxna mycket tidigare så man bör köpa en större bakåtvänd stol när isofixstolar är urvuxen för att kunna ha barnet bakåt så länge som möjligt.

    En av mina favoriter - den bästa stolen mina barn har haft - är besafe izi plus. Den är godkänd till 25 kg, den funkar längre tid än de flesta andra stolar men inte riktigt lika länge som maxway och minikid.

    Min äldsta satt bakåt i britax twoway tills han var drygt 5 år och 118 cm. Min minsta satt bakåt i britax multitech och akta graco belogic tills han var 5 år 2 mån/118 cm och i besafe izi plus tills han var 5 år/116 cm. Då växte de ur stolarna på längden.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • MissPin

    Tack för alla svar!

    Någon som kan säga skillnaden mellan en axkid minikid och britax max way?

    Vi har en britax max way till vår äldsta, vi är nöjda bortsett från att det är svårt att se den högra backspegeln, vi har den i framsätet. Har funderat på om vi ska köpa en likadan till lillasyster eller om vi ska satsa på en annan. Men känns ju som att det är en bra stol då.

    Någon skillnad på hur mycket plats dom tar?

Svar på tråden Vilken bilbarnstol?