• elinaehn

    pokemon go fråga

    Var för första gången ute idag med dotter (vi har varit bortresta) för att testa spelet! superkul. MEN! min dotter fick gång på gång en pokemon att ånga in. jag fick ingen? vi var ute i två timmar, hon fick kanske tio, jag noll. vad är felet? hon kom till level fyra eller om hon till o med klev in i level fem, jag i början på level två. någon som förstår vad felet är? tack o lov att det var åt det hållet och inte tvärtom, att dottern inget fick
    är det någon inställningsgrej tro?

  • Svar på tråden pokemon go fråga
  • glutten

    Det kan inte vara så att din app hängde sig? Det händer rätt ofta, och då får man starta om. I regel dyker samma Pokémon upp för alla spelare som är på samma ställe.

  • elinaehn

    rörde oss lika mycket och min gubbe gick på, vi kunde plocka alla stationer (eller vad det nu heter) ihop men jag mötte inga pockemon...

  • Physalis

    I övre vänstra hörnet brukar en vit pokeboll snurra vilket indikerar att spelet laddar, om detta aldrig upphör så har spelet hängt sig.

    Man möter alltid samma pokemon på samma ställen, de kan vara olika starka men i övrigt så står samma typ av pokemon på samma plats för alla under en begränsad tid.

    Man möter bara egna pokemon om man äter ett "insens" som gör att man möter en extra pokemon var 5 min/ 100 m (om jag minns rätt).

    Eftersom du aldrig mötte någon pokémon så hängde nog sig ditt spel snart efter att du startade det.

    Nästa gång så starta om ifall du ser den vita pokebollen och den inte försvinner. Eller om bara en av er hittar pokemon, så löser det sig

  • Aniiee
    Physalis skrev 2016-07-31 22:07:57 följande:

    I övre vänstra hörnet brukar en vit pokeboll snurra vilket indikerar att spelet laddar, om detta aldrig upphör så har spelet hängt sig.

    Man möter alltid samma pokemon på samma ställen, de kan vara olika starka men i övrigt så står samma typ av pokemon på samma plats för alla under en begränsad tid.

    Man möter bara egna pokemon om man äter ett "insens" som gör att man möter en extra pokemon var 5 min/ 100 m (om jag minns rätt).

    Eftersom du aldrig mötte någon pokémon så hängde nog sig ditt spel snart efter att du startade det.

    Nästa gång så starta om ifall du ser den vita pokebollen och den inte försvinner. Eller om bara en av er hittar pokemon, så löser det sig


    Detta.

    ELLER.... så hade TS glömt slå på GPSen på sin mobil.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
Svar på tråden pokemon go fråga