• Tröttmamma13

    Barnet hos sig efter kejsarsnitt i Borås, Göteborg och andra närliggande sjukhus?

    Skall göra ett planerat snitt i Borås i september pga ett myom som gör att barnet inte kan födas naturligt. Vill absolut inte separeras från barnet efter snittet. Hur funkar det i Borås? Någon som gjort kejsarsnitt där nyligen? Är även intresserad av att få reda på vad som gäller på andra närbelägna sjukhus såsom Göteborg, Varberg, Halmstad mfl.

  • Svar på tråden Barnet hos sig efter kejsarsnitt i Borås, Göteborg och andra närliggande sjukhus?
  • kixan

    Det är din förlossning, ditt barn, du bestämmer! Skriv en lista på hur ni vill ha det och ta upp detta med din BM så får hon hjälpa till att dra i trådar för att ni ska få det som ni vill. Många sjukhus följer blint sina rutiner utan att reflektera över varför, så det är nyttigt att ifrågasätta!


    Jag stod inför att eventuellt behöva snittas med sista barnet och hade en del krav, ville ha sen avnavling, inte en sekunds separation mer än nödvändigt, väga/mäta när vi var redo, inte på rutin direkt, mm. Sjukhuset sa att de skulle ställa upp på detta. Det blev dock inte snitt så jag vet inte hur det hade gått i skarpt läge, men de var absolut mottagliga för mina synpunkter.


    A -03, F -05, V -10, S -14
  • kixan

    Eller du kanske redan har fått barn nu? Hur gick det isf?


    A -03, F -05, V -10, S -14
Svar på tråden Barnet hos sig efter kejsarsnitt i Borås, Göteborg och andra närliggande sjukhus?