• Antipk

    Våran slavexistens

    Detta jag kommer skriva nu är vad jag kommit fram till genom efterforskningar, jag kan inte bevisa allt eftersom mycket handlar om andliga ting.

    Men vi människor är från den dag vi föds slavar under olika auktoriteter och såklart fångna i våran egna materiella kropp. Inom Buddhismen och gnosticismen så innebär det lidande att födas in i denna värld. New age ser reinkarnationen som något bra och utvecklande för själen. Men i själva verket så leder det till fångenskap och slaveri. Det finns negativa astrala varelser som håller människan fast i denna illusion. Dessa astrala varelser har förmågan att anta vilken form de vill och kan skapa olika verkligheter. Kristna kallar dem demoner och muslimer kallar de djinns, och gnostiker kallar dem archons etc.

    Vi människor uppfattar ju denna värld med våra fem sinnen, det är det enda vi har att gå på när det gäller våran uppfattning av verkligheten. När vi drömmer är vi oftast inte medvetna att det handlar om en dröm. Personer som varit nära döden beskriver ju ibland vad de upplevde Jag har läst många nära döden upplevelser. De beskriver ofta att det de upplevde  kändes mer verkligt än detta liv. Ofta ser dem avlidna anhöriga och de kristna ser Jesus, och Buddhister ser Buddha m.m. Det beror på vilken religion man tillhör. Dessa varelser sänder antingen tillbaka ens själ till denna fängelseplanet eller så ber de en följa med en till ljuset. Men följ inte med dem in i ljuset, för ljuset är en fälla. Jag skrev ju tidigare att dessa varelser kan anta vilken form de vill och skapa falska verkligheter. Säg istället att du är en självständig varelse som tänker återvända till det ursprungliga ljuset. För Guds rike finns inom dig.

    Detta jag kommer skriva nu är vad jag kommit fram till genom efterforskningar, jag kan inte bevisa allt eftersom mycket handlar om andliga ting.

    Men vi människor är från den dag vi föds slavar under olika auktoriteter och såklart fångna i våran egna materiella kropp. Inom Buddhismen och gnosticismen så innebär det lidande att födas in i denna värld. New age ser reinkarnationen som något bra och utvecklande för själen. Men i själva verket så leder det till fångenskap och slaveri. Det finns negativa astrala varelser som håller människan fast i denna illusion. Dessa astrala varelser har förmågan att anta vilken form de vill och kan skapa olika verkligheter.

    Vi människor uppfattar ju denna värld med våra fem sinnen, det är det enda vi har att gå på när det gäller våran uppfattning av verkligheten. När vi drömmer är vi oftast inte medvetna att det handlar om en dröm. 



  • Svar på tråden Våran slavexistens
  • Ser0tonin

    Intressant Wall of text. Men din punchline är att religion är ett fångenskap för våra astrala...?

  • Aikido
    Ser0tonin skrev 2016-09-16 08:49:18 följande:
    Intressant Wall of text. Men din punchline är att religion är ett fångenskap för våra astrala...?
    The snubbe has erased his konto så to speak.
  • Wolt
    Aikido skrev 2016-09-16 08:52:50 följande:
    The snubbe has erased his konto så to speak.
    Du menar att han inte kommer läsa några svar?

    TS: Du skriver att Gud finns, varför skulle han då fixa massa negativa varelser till människorna (även till de bra människorna). Finns ju ingen rim och reson. Det vill säga om inte Gud själv är ond, i det fallet har jag full förståelse för att man skapar massa negativa skitvarelser som sänder pest till människorna.
  • Aikido
    Wolt skrev 2016-09-16 08:59:45 följande:
    Du menar att han inte kommer läsa några svar?

    TS: Du skriver att Gud finns, varför skulle han då fixa massa negativa varelser till människorna (även till de bra människorna). Finns ju ingen rim och reson. Det vill säga om inte Gud själv är ond, i det fallet har jag full förståelse för att man skapar massa negativa skitvarelser som sänder pest till människorna.
    Det vet jag inte. Trådskaparen kan ju ha skapat ett nytt konto och favoritat den här populära tråden.
  • Wolt
    Aikido skrev 2016-09-16 09:03:51 följande:
    Det vet jag inte. Trådskaparen kan ju ha skapat ett nytt konto och favoritat den här populära tråden.
    Denna omättligt poplära tråden huserar ju dig själv Solig
  • Aikido
    Wolt skrev 2016-09-16 09:13:14 följande:
    Denna omättligt poplära tråden huserar ju dig själv Solig
    Ja fast vad handlade den om? Lite för djupt för mig tror jag. Massa -ismer och annat konstigt.
Svar på tråden Våran slavexistens