• Piratika

    Sen mens och alkohol

    Jag är på bim+14 idag. På bim +2-8 testade jag mig varje dag med negativt resultat. Så här sen mens har jag inte haft förr (utom när jag var gravid) trots att jag normalt sett har oregelbunden mens pga pcos.

    Bim +9-14 har jag varit på festival och druckit en hel del alkohol (iomd att test ändå visade negativt) men iomd att mensen fortfarande inte dykt upp börjat jag oroa mig för att testen varit missvisande.

    Jag vill inte råka ut för ett missfall, om jag skulle vara gravid trots allt. Det gjorde jag i våras och det drog ner mig rätt rejält.

    Jag känner mig gravid, Pga sporadisk "mensvärk", trötthet, illamående och en del annat.

    Men iomd en hel drös negativa test så vågade jag ju dricka alkohol, men jag trodde att mensen skulle dyka upp innan festivalen var slut.

    Jag vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, mer än prata av mig egentligen.

    Jag är ju rädd för att jag är gravid och mitt alkoholintag kan bidra till ett (eventuellt) missfall. Jag vill nog bara höra lite historier som ni varit med om som kan påminnas om denna situation. Och helst då positiva såna. :)

  • Svar på tråden Sen mens och alkohol
  • Cyanea

    Det är extremt ovanligt att inte plussa 14 dygn efter ÄL om man verkligen är gravid. Du kan ha ägglossat ovanligt sent och därför plussa senare, men det kan även vara så att ägglossningen uteblivit den här månaden. Därför kanske det inte kommer någon mens förrän nästa månad. 

    Sen dröjer det innan embryot påverkas i större utsträckning av vad du får i dig. I tidig graviditet är det ingen fara med alkohol, framförallt om du inte ens plussat. 

    Är du orolig - testa igen. Plussar du inte så är det ingen som helst fara. Man kan må så här utan att vara gravid, symptom är tyvärr ingen bra indikator på om man är det eller inte förrän man är längre gången. Har man inte tillräckligt med hCG för att kunna få positiva test är det ytterst osannolikt att man får symptom av det. 

    Lycka till! 

Svar på tråden Sen mens och alkohol