• Anonym (BlirGalen)

    varför gör han inte bara slut

    Hej! Har vart ihop med min karl i fem år, har två barn (1 & 2 år). Vi tjafsar ganska mycket och han säger nu att vi är i ett gränsland där vi varken är tillsammans eller inte. Jag säger att det är antingen eller och att jag inte tänker leva i nåt jäkla gränsland. Men han kan verkligen inte ge mig något definitivt besked.

    Han säger dumma saker till mig varje dag, ligger borta på ett bygge (hans jobb) söndag-fredag varje vecka, festar och åker bort m.m på helgerna, visar inget intresse i mig och barnen alls.

    Så som jag upplever det så bryr han sig inte om mig längre och vill inte vara tillsammans med mig, varför skulle han annars bete sig sådär liksom. Jag har insett detta mer och mer och accepterar att vi förmodligen kommer att gå isär. Men jag vill ändå att han ska säga åt mig att det är det han vill för jag vill inte lämna honom bara för att jag "tror" att han inte vill vara tillsammans längre. Men han kan inte säga. När jag tar upp detta med honom så säger han bara att han inte tänker på det och att han inte vill prata om det och så pratar han bara om annat. Jag säger åt honom att han inte kan ignorera detta, utan att han får försöka tänka på det här nu och sen lämna ett besked ganska snart.

    Han verkar ju vilja både och, eller så vill han gå isär men är rädd att ångra sig eller nånting. Han kan vara otrevlig ibland och påbörja en mening elakt men sen lägga till nåt skämt i slutet, eller säga nåt dumt och sen direkt säga "hahaha jag skojar bara". Typ som att han menar det elaka han säger men vill inte att jag ska tro det eller bli sur eller nåt, jag vetefan vad som försigår i hans huvud.

    Han är alltså ganska taskig mot mig, säger dumma saker, vill aldrig göra nåt med mig o barnen (eller ja, han säger att han vill göra saker men han gör bara annat istället - utan oss), visar inget intresse för mig alls. Varför i hela världen gör han inte bara slut?

  • Svar på tråden varför gör han inte bara slut
  • Anonym (Run)

    Viktigt att känna till om narsisister som dyker upp i din beskrivning Ts:

    1. Du känner skuldkänslor

    2. Du håller dig kvar för DU har svårt att agera för att något hindrar dig känslomässigt trots att du rent logiskt inser att det som sker är fel

    3. Du försöker bortförklara hans beteende genom att försvara hans beteende med jobb, flytt och barn.

    1. Skuldkänslor är något som är typiskt tecken för resultat av hjärntvätt. Du behöver inte ha skuldkänslor för "att du förstör familjen" utan det du gör ifall du lämnar är att se till att barnen får en sund familj genom att du träffar någon ny som blir en bra förebild och bryr sig om er och hjälper dig att återuppbygga ditt självförtroende. Skuldkänslor är något din nuvarande vill att du har.

    2.du håller dig kvar för att han har förstört din tro på att du är värd något bättre, därför låter du honom säga så vidriga saker till dig trots att du rent logiskt förstår att det är fel. Han har förstört din säkerhet i dina beslut och självkänsla och därför tvekar du inför flytten

    3. Svar på nr 3 är att det är ALDRIG ok att någon annan är elak mot dig o behandlar dig som skit för att dom har det tufft själva. En relation måste alltid baseras på ömsesidig respekt.

    När du säger att du flyttar kan du vänta dig följande: 1. Att han gör narr av dig o förlöjligar dig och trycker på dina ömma punkter som barnen o dina möjligheter till framtida förhållanden. Lägg dövörat till.

    2. Han säger att han skiter i att du flyttar ut o inte bryr sig ett jävla dugg.

    3. Han tvärvänder o blir otrevlig o hotfull

    4. Han bönar o ber om att du stannar kvar alt. Kommer tillbaka.

    Fly och kom aldrig tillbaka, stålsätt dig för reaktionen och begränsa kontakten till det absolut nödvändigaste.

    Lycka till du är värd mycket bättre

  • Anonym (BlirGalen)

    Igår efter att han hade åkt och jobbat igen så skrev han till mig att han önskar att jag ville hitta på mer saker och göra mer saker tillsammans och inte vara så hemmakär, och se möjligheter istället för problem. Han ska iväg på ett event med sitt jobb och jobba där i helgen och han sa att vi får prata mer om det sen efter helgen.

    Såhär är det. Jag vet mitt eget bästa. Jag vet att han beter sig som en dum hjärtlös idiot. Att jag fortfarande är kvar är för att jag hoppas på att han ska vilja försöka igen. Jag är mycket medveten om att jag och barnen kan flytta när som helst, min syster t.ex har erbjudit oss att flytta till dem vilken dag som helst. Har dock inte berättat hela sanningen för henne för det vill jag inte. Har bara sagt att vi har det lite körigt just nu.

    Men han beter sig ändå som att han vill lösa detta. Särskilt de senaste två dagarna. Jag tror inte att han är nån maktbegärande narcissist, och han kan inte manipulera mig. Jag är inte nedtryckt. Jag har ingen låg självkänsla eller självrespekt. Jag står på tröskeln till att lämna men inte förrän jag VILL det. Det är ett beslut som jag fattar själv. Jag kan dra när jag vill. Och har varit nära att göra det. Jag har accepterat att det kan vara slut mellan oss och att flytta isär, även fast jag inte vill att det ska vara det. Jag bönar inte och ber honom att ta tillbaks mig. Jag tycker bara att det känns som att vi har haft en rejäl kris och att vi kan repa oss.

  • Anonym (Run)
    Anonym (BlirGalen) skrev 2016-08-26 11:52:40 följande:

    Igår efter att han hade åkt och jobbat igen så skrev han till mig att han önskar att jag ville hitta på mer saker och göra mer saker tillsammans och inte vara så hemmakär, och se möjligheter istället för problem. Han ska iväg på ett event med sitt jobb och jobba där i helgen och han sa att vi får prata mer om det sen efter helgen.

    Såhär är det. Jag vet mitt eget bästa. Jag vet att han beter sig som en dum hjärtlös idiot. Att jag fortfarande är kvar är för att jag hoppas på att han ska vilja försöka igen. Jag är mycket medveten om att jag och barnen kan flytta när som helst, min syster t.ex har erbjudit oss att flytta till dem vilken dag som helst. Har dock inte berättat hela sanningen för henne för det vill jag inte. Har bara sagt att vi har det lite körigt just nu.

    Men han beter sig ändå som att han vill lösa detta. Särskilt de senaste två dagarna. Jag tror inte att han är nån maktbegärande narcissist, och han kan inte manipulera mig. Jag är inte nedtryckt. Jag har ingen låg självkänsla eller självrespekt. Jag står på tröskeln till att lämna men inte förrän jag VILL det. Det är ett beslut som jag fattar själv. Jag kan dra när jag vill. Och har varit nära att göra det. Jag har accepterat att det kan vara slut mellan oss och att flytta isär, även fast jag inte vill att det ska vara det. Jag bönar inte och ber honom att ta tillbaks mig. Jag tycker bara att det känns som att vi har haft en rejäl kris och att vi kan repa oss.


    Prova parterapi och se om det hjälper. Och samtalshjälp för bara dig så du kan komma till rätta med vad du själv vill
  • Anonym (BlirGalen)
    Anonym (Run) skrev 2016-08-26 11:59:06 följande:
    Prova parterapi och se om det hjälper. Och samtalshjälp för bara dig så du kan komma till rätta med vad du själv vill
    Ja jag vill ju leva ett klassiskt familjeliv. Och han har varit inne på det med, i somras var vi på husvagnssemester hela hans semester och han planerar att köpa en helt ny husvagn till oss till våren.

    Jag tror absolut att terapi/rådgivning skulle kunna vara till en otroligt stor hjälp. Han behöver definitivt vägledning. Och jag behöver ha någon som lyssnar och förstår mig.

    Han är dålig självkänsla och är väldigt osäker på sig själv, har svårt att fatta beslut, tar väldigt hårt om han blir kritiserad, försöker prestera för att bli accepterad, han vill typ ligga alla till lags och dessutom - ett problem som han haft länge - han får ingen bekräftelse av sin pappa. Hans pappa är han stora förebild och idol. Och vad min sambo än gör, och berättar det för sin pappa och förväntar sig beröm eller nåt så mumlar han bara och säger aldrig något snällt. Jag hatar min svärfar för det! Min sambo blev slagen av sitt ex, hon kastade en kniv på honom en gång, och anmälde honom förmisshandel och han fick sitta i häkte trots att han var oskyldig. Och nej det är inget påhitt, hans mamma har intygat att detta är sant och att hans ex var en idiot. Hon var även bipolär. Jag tror att han har prestationsångest, kanske åldersnoja och kanske en släng av nedstämdhet. Han är lite instabil. Men på insidan, när han är lugn och snäll, så är han världens mjukis. Nu säger jag inte detta för att någon ska tycka synd om honom för det tror jag inte att ni gör. Men för att kanske ge er en tydligare bild av hans personlighet. Han är ganska "känd" i sin branch och sätter stor press på sig själv. Som någon skrev så finns det ingen rätt att vara elak mot nån annan bara för att man mår dåligt själv, men det finns ju alltid orsaker till att man bråkar och är arg.. Jag försöker bara se allt från olika synvinklar..
  • Tom Araya

    Av allt du skrivit TS så står två saker klart för mig.

    1. Han älskar dig inte och har ingen respekt för dig, alternativt har en psykopats förmåga att visa sina känslor.

    2. Det är praktiskt för honom om du stannar för han har svårt att klara sig själv, därför gör han och beter sig som han gör.

  • Ego Lovers

    Han manipulerar dig. Om du bara...... Så stannar han kvar, om du bara..... Så..... Om du bara..... Så. Enbart du som ska ändra på dig för hans skull. Han själv är perfektionen själv.

  • molly50
    Anonym (BlirGalen) skrev 2016-08-26 11:52:40 följande:

    Igår efter att han hade åkt och jobbat igen så skrev han till mig att han önskar att jag ville hitta på mer saker och göra mer saker tillsammans och inte vara så hemmakär, och se möjligheter istället för problem. Han ska iväg på ett event med sitt jobb och jobba där i helgen och han sa att vi får prata mer om det sen efter helgen.

    Såhär är det. Jag vet mitt eget bästa. Jag vet att han beter sig som en dum hjärtlös idiot. Att jag fortfarande är kvar är för att jag hoppas på att han ska vilja försöka igen. Jag är mycket medveten om att jag och barnen kan flytta när som helst, min syster t.ex har erbjudit oss att flytta till dem vilken dag som helst. Har dock inte berättat hela sanningen för henne för det vill jag inte. Har bara sagt att vi har det lite körigt just nu.

    Men han beter sig ändå som att han vill lösa detta. Särskilt de senaste två dagarna. Jag tror inte att han är nån maktbegärande narcissist, och han kan inte manipulera mig. Jag är inte nedtryckt. Jag har ingen låg självkänsla eller självrespekt. Jag står på tröskeln till att lämna men inte förrän jag VILL det. Det är ett beslut som jag fattar själv. Jag kan dra när jag vill. Och har varit nära att göra det. Jag har accepterat att det kan vara slut mellan oss och att flytta isär, även fast jag inte vill att det ska vara det. Jag bönar inte och ber honom att ta tillbaks mig. Jag tycker bara att det känns som att vi har haft en rejäl kris och att vi kan repa oss.


    Men det är ju hela tiden du som ska ändra på dig och du som ska göra saker för att det ska bli bättre mellan er. Han gör ingenting och tar inget eget ansvar.
    Ser du inte det?
    Man är två i ett förhållande och båda har lika stort ansvar för att det ska fungera.
    Det ska inte bara ligga på den ena parten.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (BlirGalen)
    molly50 skrev 2016-08-26 23:38:07 följande:
    Men det är ju hela tiden du som ska ändra på dig och du som ska göra saker för att det ska bli bättre mellan er. Han gör ingenting och tar inget eget ansvar.
    Ser du inte det?
    Man är två i ett förhållande och båda har lika stort ansvar för att det ska fungera.
    Det ska inte bara ligga på den ena parten.
    Mattias och Hannah.
    Jo självklart har jag krav på honom med om vi nu ska försöka igen. Men la bara fram de han sagt för att den här tråden typ handlar om vad han vill och hur han tänker. Om han vill satsa på oss så kommer han få ändra på sig och gör han inte det så lämnar jag honom.
  • Anonym (kiv (kille))

    Jag ska väl svara på Mollys50 fråga. Jag tar vissa saker för givet. Även om ts inte har sakt något om det. Jag tror att killen och ts har haft det bra innan dom skaffade barn. För ingen vättig människa skaffar barn med en elak människa. Skulle det bli ett barn. Så blir det inte 2 barn. När jag rekommenderar att ts skulle gå ut och festa så var det 2 saker jag tänkte på. Killen skulle få fantisera lite. Samt att ts får något annat att tänka på. Jag tror inte på familj terapi. Utan killen behöver tala med någon kurator. För han har ett inre agretion som han behöver bearbeta. Att starta firma vet jag sätter press på vederbörande. Så det är inget konstig. Snarare normalt. Sedan kommer det ut spydigheter ifrån han. Det ska man inte tåla. Men man ska ha förståelse. Det han sa om "om du är snäll. Så kanske jag tar tillbaka dig" det tar jag inte ordagrant. Dåligt skämt som kan döda ett förhållande. Men dåligt skämt. Jag verkar vara ensam med att man ska försöka ge saken en chans? Även om det är en jobbig period. Jobbigaste perioden i livet.

  • Anonym (kiv (kille))

    Klömde skriva. Jag gör mina beräkningar och antagande. Efter saker jag tror på och det ts berättar. Samt av egna erfarenheter. Jag sitter inte med svaren. Ts har ju en klarare bild av killen. Hade jag bara sätt han i en timme så hade jag haft en mycket klarare bild om honom. Rent ut sakt. Något som jag skulle rätts så säker på.

  • Anonym (BlirGalen)
    Anonym (kiv (kille)) skrev 2016-08-27 01:44:12 följande:

    Jag ska väl svara på Mollys50 fråga. Jag tar vissa saker för givet. Även om ts inte har sakt något om det. Jag tror att killen och ts har haft det bra innan dom skaffade barn. För ingen vättig människa skaffar barn med en elak människa. Skulle det bli ett barn. Så blir det inte 2 barn. När jag rekommenderar att ts skulle gå ut och festa så var det 2 saker jag tänkte på. Killen skulle få fantisera lite. Samt att ts får något annat att tänka på. Jag tror inte på familj terapi. Utan killen behöver tala med någon kurator. För han har ett inre agretion som han behöver bearbeta. Att starta firma vet jag sätter press på vederbörande. Så det är inget konstig. Snarare normalt. Sedan kommer det ut spydigheter ifrån han. Det ska man inte tåla. Men man ska ha förståelse. Det han sa om "om du är snäll. Så kanske jag tar tillbaka dig" det tar jag inte ordagrant. Dåligt skämt som kan döda ett förhållande. Men dåligt skämt. Jag verkar vara ensam med att man ska försöka ge saken en chans? Även om det är en jobbig period. Jobbigaste perioden i livet.


    Vi har haft det jättebra i vårt förhållande har har det nu med, bara det att vi bråkar och tjafsar om småsaker. Typ vem som ska göra vad, vems fel nånting var, "du gör aldrig det där, eller det här..", och skyller och gnäller på varandra. flikar in onödiga kommentarer.

    Tror inte det har med våra känslor för varann att göra. Mer att vi bara har det lite körigt med våra liv. Han har det stressigt i sitt jobb, jag har varit hemma med barn i 2,5 år.

    det låter verkligen som att jag försvarar hans beteende nu men jag tror faktiskt inte att han mår bra. Han kan gapa och skrika och vara arg och slänga på luren - oftast om han är stressad/hungrig/trött och det är han jämt, och så har han lite prestationsångest och är lite nedstämd (tror jag och jag är nog den som känner honom bäst). Han behöver inte vara arg på mig bara för att hans irritation går ut över mig. Jag förstår om det slår slint i skallen på honom när han är stressad, hungrig, trött och har femton andra saker i huvudet och så kommer jag och tjatar om något.

    Nu när vi har haft det tjafsigt och han har gjort slut så har jag varit jättesur på honom för jag tycker han är dum som gör slut så "lätt". Jag har skällt och varit otrevlig. Så det är nog det han menar med att om jag är snäll så kanske vi kan försöka igen. Att han inte har så stor lust att ta tillbaks mig när jag är otrevlig. Han vet ju att jag är snäll.

    Du och jag verkar vara de enda som tycker vi ska försöka igen! Men det är nog för att du är kille och förstår. Alla andra som svarar verkar vara kvinnor som bara vill få fram att man inte ska ta en massa skit och att jag ska lämna gubbjäveln typ. Men det funkar inte så när man älskar denne av hela sitt hjärta och som man dessutom har två små barn med. Jag tror absolut att detta bara är en jobbig period. Och jag tror inte att man måste vara narcissist för att man har det lite körigt med sitt förhållande och inte vet vad man vill.
  • Anonym (kiv (kille))

    Har man startat en firma så har man otroliga krav. Minsta lilla som händer fel i början kan bli otroliga följder För i regel har man inga extra pengar på kista . Risken är ju stor att killen behöver ventilera sig.. då är det frun man går till. Det är ju killens lojala. (Ska vara) Man ska inte ta bokstavligt det han säger. Utan killen vill ha bekräftelse på han duger. Vet man hur man ska bete sig så är det lugnt. Det är samma som ni kvinnor sitter och diskuterar problem med varandra. Killen tror att det är något som är fel. Har en hel bok om det där. Boken heter "män är i från mars. Kvinnor är ifrån venus" bygger på hur män och kvinnor tänker. Nu är vi inne på riktig psykologi. Lycka till med kärleken.

  • Anonym (ww)
    Anonym (BlirGalen) skrev 2016-08-27 07:58:05 följande:
    Vi har haft det jättebra i vårt förhållande har har det nu med, bara det att vi bråkar och tjafsar om småsaker. Typ vem som ska göra vad, vems fel nånting var, "du gör aldrig det där, eller det här..", och skyller och gnäller på varandra. flikar in onödiga kommentarer.

    Tror inte det har med våra känslor för varann att göra. Mer att vi bara har det lite körigt med våra liv. Han har det stressigt i sitt jobb, jag har varit hemma med barn i 2,5 år.

    det låter verkligen som att jag försvarar hans beteende nu men jag tror faktiskt inte att han mår bra. Han kan gapa och skrika och vara arg och slänga på luren - oftast om han är stressad/hungrig/trött och det är han jämt, och så har han lite prestationsångest och är lite nedstämd (tror jag och jag är nog den som känner honom bäst). Han behöver inte vara arg på mig bara för att hans irritation går ut över mig. Jag förstår om det slår slint i skallen på honom när han är stressad, hungrig, trött och har femton andra saker i huvudet och så kommer jag och tjatar om något.

    Nu när vi har haft det tjafsigt och han har gjort slut så har jag varit jättesur på honom för jag tycker han är dum som gör slut så "lätt". Jag har skällt och varit otrevlig. Så det är nog det han menar med att om jag är snäll så kanske vi kan försöka igen. Att han inte har så stor lust att ta tillbaks mig när jag är otrevlig. Han vet ju att jag är snäll.

    Du och jag verkar vara de enda som tycker vi ska försöka igen! Men det är nog för att du är kille och förstår. Alla andra som svarar verkar vara kvinnor som bara vill få fram att man inte ska ta en massa skit och att jag ska lämna gubbjäveln typ. Men det funkar inte så när man älskar denne av hela sitt hjärta och som man dessutom har två små barn med. Jag tror absolut att detta bara är en jobbig period. Och jag tror inte att man måste vara narcissist för att man har det lite körigt med sitt förhållande och inte vet vad man vill.
    jag tycker alla har försökt vara seriösa och ge dig vettiga funderingar och tips i hela tråden. Ibland spårar trådar ur men den här har varit rätt bra.
    jag förstår du inte vill "ge upp" men det är som många påpekat, faktiskt 2 personers ansvar att "dra" fram relationen, se till att den fortsätter att fungera. Han är säkerligen stressad men då gör man något åt det! Man drar inte hemifrån och lämnar all "skit" och hoppas att det bara ska lösa sig, för det gör det inte. Du hade inte startat den här tråden om ni hade det bra. 

    Det du skrivit nu sist om att "nu har vi haft det tjafsigt" låter bra mycket mer nedtonat än det du skrivit inledningsvis. Så ja, jag tror du ljuger lite för dig själv ff, eller hoppas, kanske är rätt ord. 

    Parterpai är nog ett måste för er just nu. Sen kanske ni båda behöver enskild, han behöver få hjälp med att hitta ett sätt att "hinna med" livet. Du behöver nåt annat, tror jag. Oavsett, börja med gemensam är mitt råd. 

    sen finns det en metod man kan göra hemma, vill inte din man kan du göra den för din egen skull: Man har en burk där man varje kväll ska lägga en kula: Vit = en bra dag, röd =en inte helt bra dag, svart =usel dag (detta handlar om förhållandet, inte om ni gjorde nåt kul med barnen eller så, utan just hur det varit som vuxen person i en relation) . Efter 2 veckor tar man ur kulorna och räknar. Är det många vita är det nog inga större problem men ser man att det är väldigt många svarta och röda så har man ju nåt att ta tag i. Ev kan ni ha varsin burk som ni inte visar varann förrän efter 2 veckor, ni kanske har väldigt olika färg på kulorna och vad betyder det?

    Orkar man inte hålla på med burkar och kulor går det lika bra att ta ett papper och varje kväll skriva datum + färg. Det blir dock mycket mer visuellt med burken. 
    Om man gör detta i flera 2-veckorsperioder samtidigt som man faktiskt kommit överens om förbättringar man ska göra, då kan man lätt se om det blir fler och fler vita kulor i burken eller inte.
  • molly50
    Anonym (BlirGalen) skrev 2016-08-27 00:28:07 följande:
    Jo självklart har jag krav på honom med om vi nu ska försöka igen. Men la bara fram de han sagt för att den här tråden typ handlar om vad han vill och hur han tänker. Om han vill satsa på oss så kommer han få ändra på sig och gör han inte det så lämnar jag honom.
    Men hur många chanser är du egentligen beredd att ge honom?
    Han verkar ju inte visa några ansatser till att vilja förändra något.
    Han lägger bara allt på dig. Det är du som ska förändra dig,enligt honom.
    Och så ska det inte behöva vara.
    Allt verkar ju vara på hans premisser.
    Vill du verkligen ha det så?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (kiv (kille)) skrev 2016-08-27 01:44:12 följande:

    Jag ska väl svara på Mollys50 fråga. Jag tar vissa saker för givet. Även om ts inte har sakt något om det. Jag tror att killen och ts har haft det bra innan dom skaffade barn. För ingen vättig människa skaffar barn med en elak människa. Skulle det bli ett barn. Så blir det inte 2 barn. När jag rekommenderar att ts skulle gå ut och festa så var det 2 saker jag tänkte på. Killen skulle få fantisera lite. Samt att ts får något annat att tänka på. Jag tror inte på familj terapi. Utan killen behöver tala med någon kurator. För han har ett inre agretion som han behöver bearbeta. Att starta firma vet jag sätter press på vederbörande. Så det är inget konstig. Snarare normalt. Sedan kommer det ut spydigheter ifrån han. Det ska man inte tåla. Men man ska ha förståelse. Det han sa om "om du är snäll. Så kanske jag tar tillbaka dig" det tar jag inte ordagrant. Dåligt skämt som kan döda ett förhållande. Men dåligt skämt. Jag verkar vara ensam med att man ska försöka ge saken en chans? Även om det är en jobbig period. Jobbigaste perioden i livet.


    De har säkert haft det bra tidigare. Jag säger inget om det.
    Men det är ju hur han beter sig nu som är dte viktiga.
    Det finns inga ursäkter för att behandla någon så som TS sambo behandlar TS.
    Har man problem så pratar man om det och försöker finna en lösning.
    Man lägger inte allt ansvar på sin partner och försöker få henne/honom att ändra på sig för att det ska passa en själv.
    Man är två i ett förhållande.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (BlirGalen) skrev 2016-08-27 07:58:05 följande:
    Vi har haft det jättebra i vårt förhållande har har det nu med, bara det att vi bråkar och tjafsar om småsaker. Typ vem som ska göra vad, vems fel nånting var, "du gör aldrig det där, eller det här..", och skyller och gnäller på varandra. flikar in onödiga kommentarer.

    Tror inte det har med våra känslor för varann att göra. Mer att vi bara har det lite körigt med våra liv. Han har det stressigt i sitt jobb, jag har varit hemma med barn i 2,5 år.

    det låter verkligen som att jag försvarar hans beteende nu men jag tror faktiskt inte att han mår bra. Han kan gapa och skrika och vara arg och slänga på luren - oftast om han är stressad/hungrig/trött och det är han jämt, och så har han lite prestationsångest och är lite nedstämd (tror jag och jag är nog den som känner honom bäst). Han behöver inte vara arg på mig bara för att hans irritation går ut över mig. Jag förstår om det slår slint i skallen på honom när han är stressad, hungrig, trött och har femton andra saker i huvudet och så kommer jag och tjatar om något.

    Nu när vi har haft det tjafsigt och han har gjort slut så har jag varit jättesur på honom för jag tycker han är dum som gör slut så "lätt". Jag har skällt och varit otrevlig. Så det är nog det han menar med att om jag är snäll så kanske vi kan försöka igen. Att han inte har så stor lust att ta tillbaks mig när jag är otrevlig. Han vet ju att jag är snäll.

    Du och jag verkar vara de enda som tycker vi ska försöka igen! Men det är nog för att du är kille och förstår. Alla andra som svarar verkar vara kvinnor som bara vill få fram att man inte ska ta en massa skit och att jag ska lämna gubbjäveln typ. Men det funkar inte så när man älskar denne av hela sitt hjärta och som man dessutom har två små barn med. Jag tror absolut att detta bara är en jobbig period. Och jag tror inte att man måste vara narcissist för att man har det lite körigt med sitt förhållande och inte vet vad man vill.
    Fast det finns väl ändå en anledning till att du gnäller och tjatar,eller hur.
    Om han hade hjälpt dig lite mer och varit hemma mer istället för att bara strunta i allt så hade du inte behövt gnälla och tjata,eller hur.
    Om han känner sig stressad så måste han ju göra något åt det istället för att bara fly ifrån sina problem och lämna dig ensam i skiten.
    Om ni verkligen hade haft det så bra som du säger så hade du inte ens behövt fundera över det här.
    Och han hade inte gjort slut.

    Jag förstår att du vill att det ska fungera mellan er. Men jag tror inte att du kan hjälpa honom med det här. Utan i så fall måste ni kanske ta hjälp av en terapeut.
    Även om du skulle försöka förändra dig och vara snäll så kommer han snart att göra något du irriterar dig på igen och så är ni tillbaka i den onda cirkeln igen.
    Och det är du som kommer att må dåligt,vilket i sin tur påverkar barnen.
    Kanske ni båda skulle må bättre av att vara särbor ett tag.
    Då lär du också se om han vill börja kämpa för er eller om han fortsätter i samma hjulspår och bara struntar i dig och barnen.
    Du måste hur som helst sätta ner foten.
    Om inte annat så för barnens skull.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden varför gör han inte bara slut