• SweetJune

    Hur gammal var DU och dina barn när trean kom?

    Hej! Får tvåan nu om några veckor och kommer vara 32. Undrar hur gammal DU och syskonen var när trean kom?

  • Svar på tråden Hur gammal var DU och dina barn när trean kom?
  • Anonym (nästa)

    jag kommer vara 28 när 3an kommer om allt fortsätter gå bra. 10 och 7 kommer stora barnen vara. snacka om att börja om igen haha = )

  • sandy80
    Therese78 skrev 2016-09-20 22:01:35 följande:

    Jag var 38, ettan var 3 år och 4 månader, tvåan var 2 år precis.


    Å jag är 36 och har en 3 åring och 1,5 åring funderar på en trea men känner mig lite gammal och sliten för en grav till och vaknätter med bebis. Men men har ändå en liten längtan. Hur har det gått för dig?
  • Therese78

    sandy80:
    Trean är nu fem månader. Det har gått bra tycker jag. Får lite ont i höfterna om jag överanstränger mig, inte konstigt med tre tighta graviditeter. Barnen sover bra på nätterna, känns som det är förklaringen och nyckeln till att alla mår bra. Plus ett väldans team-work med sambon, blev genast mycket mer plockande hemma. Vi har god hjälp av pigga svärföräldrar också, det bidrog till beslutet om en trea.
    Jag tyckte det var läskigt att nåt kanske skulle gå fel med tredje barnet, typisk känsla av "kan-man-ha-sån-tur-en-gång-till". Mycket oro, fick väldigt dåliga kub-resultat men efter fostervattenprov visade sig barnet må bra, en lillasyster till de två storebröderna.
    Nu känns det väldigt häftigt, hela tre barn liksom! De kommer ha så kul ihop!

  • Bernhardina

    Jag var 32. Syskonen var 6 och 2. Hade kanske föredragit lite större åldersskillnad mellan 2:an och 3:an, men å andra sidan har de två en väldigt fin kontakt som de två äldsta inte riktigt har ( kanske pga större åldersskillnad? )

  • mammalovis
    Anonym (Gammal) skrev 2016-09-22 00:28:35 följande:
    Oj vad jag känner mig så gammal nu. Är 33 och väntar mitt första barn :)
    Jag slår dig. Jag var 35 fyllda några dagar innan första och fick tredje i oktober, då jag var på väg mot 40. Barnen var då knappt 2,5 år och snart 5 år.  Tredje graviditeten var klart tuffast med mycket sammandragningar, men den enda jag lyckades nå ner till förstas inskrivningsvikt efter, även om det sedan har gått åt pipan ...
  • SweetJune
    mammalovis skrev 2016-09-22 18:08:51 följande:

    Jag slår dig. Jag var 35 fyllda några dagar innan första och fick tredje i oktober, då jag var på väg mot 40. Barnen var då knappt 2,5 år och snart 5 år.  Tredje graviditeten var klart tuffast med mycket sammandragningar, men den enda jag lyckades nå ner till förstas inskrivningsvikt efter, även om det sedan har gått åt pipan ...


    Hur tycker du ålderskillnaden har varit mellan dina barn?
  • mammalovis
    SweetJune skrev 2016-09-22 18:24:15 följande:
    Hur tycker du ålderskillnaden har varit mellan dina barn?
    Då vi bor i lägenhet med trappor har det varit en fördel att de blivit så gamla att de är lite mer självständiga och kan äta själva, gå i trappor, klä på sig det de vill o s v. Nu börjar 3-åringen även få kläm på dragkedjor.

    Sedan sammanfaller ju trotsåldrarna, men lilla tonåren med 5,5-åringen är just nu betydligt tuffare än 3-årstrotsen som går avleda. Sedan har ju tjejerna väldigt kul och leker mycket ihop, även om de lika ofta är i luven på varandra, men det har ändå gett mig mer tid att amma i lugn och ro. Min första var en riktig knätjej, så för henne var det nog jobbigare med en till. Andra barnet är mer pappas flicka. Lilleman är ju inte året ännu så hur hans roll blir i syskonskaran är svår att sia om. Båda systrarna gillar honom och den yngre vill gärna flytta på honom och är lite frustrerad över att han sabbar hennes lek när de båda är i vardagsrummet på golvet.

    För egen del är det mest tufft att mellanbarnet inte sover middag, så med tuffa nätter (3-4 amningar just nu) blir man rätt sliten. Första sov middag till 3,5 år, så då fick jag sova extra de dagarna båda var hemma och samtajmades plus att mellan somnade tidigare på kvällarna än lillebror. Barnen har fått fortsätta gå 15 timmar på förskolan fördelat på 3 dagar under fl.
  • SweetJune
    mammalovis skrev 2016-09-24 21:55:58 följande:

    Då vi bor i lägenhet med trappor har det varit en fördel att de blivit så gamla att de är lite mer självständiga och kan äta själva, gå i trappor, klä på sig det de vill o s v. Nu börjar 3-åringen även få kläm på dragkedjor.

    Sedan sammanfaller ju trotsåldrarna, men lilla tonåren med 5,5-åringen är just nu betydligt tuffare än 3-årstrotsen som går avleda. Sedan har ju tjejerna väldigt kul och leker mycket ihop, även om de lika ofta är i luven på varandra, men det har ändå gett mig mer tid att amma i lugn och ro. Min första var en riktig knätjej, så för henne var det nog jobbigare med en till. Andra barnet är mer pappas flicka. Lilleman är ju inte året ännu så hur hans roll blir i syskonskaran är svår att sia om. Båda systrarna gillar honom och den yngre vill gärna flytta på honom och är lite frustrerad över att han sabbar hennes lek när de båda är i vardagsrummet på golvet.

    För egen del är det mest tufft att mellanbarnet inte sover middag, så med tuffa nätter (3-4 amningar just nu) blir man rätt sliten. Första sov middag till 3,5 år, så då fick jag sova extra de dagarna båda var hemma och samtajmades plus att mellan somnade tidigare på kvällarna än lillebror. Barnen har fått fortsätta gå 15 timmar på förskolan fördelat på 3 dagar under fl.


    Tack för att du delade med dig
  • modsey
    mammalovis skrev 2016-09-22 18:08:51 följande:

    Jag slår dig. Jag var 35 fyllda några dagar innan första och fick tredje i oktober, då jag var på väg mot 40. Barnen var då knappt 2,5 år och snart 5 år.  Tredje graviditeten var klart tuffast med mycket sammandragningar, men den enda jag lyckades nå ner till förstas inskrivningsvikt efter, även om det sedan har gått åt pipan ...


    Slår er båda. Var 41 år när jag fick tvillingar. Dvs både trean o fyran . En kanongraviditet också. Inte sjukskriven dag !
  • SweetJune
    modsey skrev 2016-09-25 08:36:46 följande:

    Slår er båda. Var 41 år när jag fick tvillingar. Dvs både trean o fyran . En kanongraviditet också. Inte sjukskriven dag !


    Häftigt att det blev tvillingar! Hur gamla var syskonen?
  • modsey
    SweetJune skrev 2016-09-25 20:08:09 följande:

    Häftigt att det blev tvillingar! Hur gamla var syskonen?


    De var i 13 - 15 års åldern.
  • Anonym (30 år)

    Jag var 24 år när första föddes, 26 med andra och 30 år med tredje. Rekommenderar verkligen 3-4 år minst mellan barnen!

Svar på tråden Hur gammal var DU och dina barn när trean kom?