• Dagfördag

    Vad tycker ni om Ada??

    Vi har så himla svårt att välja namn till våran dotter, men nu har Ada dykt upp och det gillar vi, men hur tänker ni? Jaaa det är kul att höra allmänhetens tankar också för irl blir en annan sak ;p

  • Svar på tråden Vad tycker ni om Ada??
  • Rymdmoln

    Jag tänker rent spontant att det låter ganska strängt, men det är nog bara någon fånig gammal association jag har :) det är ett jättefint namn och funkar ju internationellt också! Det låter redigt tycker jag och inte så sockersött, vilket är positivt enligt mig.

  • Dagfördag

    Jag tyckte också att det lät strängt och typ jääättegammaldags men ju mer jag hör det desto mer tycker jag om det! Vi har kallat lillasyster Sonja hittills men jämfört med Ada är det ju väldigt "sött"! Gillar också att det just inte är så "sött" ???? tack för din åsikt! ?

  • Dagfördag
    Rymdmoln skrev 2016-10-03 00:27:04 följande:

    Jag tänker rent spontant att det låter ganska strängt, men det är nog bara någon fånig gammal association jag har :) det är ett jättefint namn och funkar ju internationellt också! Det låter redigt tycker jag och inte så sockersött, vilket är positivt enligt mig.


    Jag tyckte också att det lät strängt och typ jääättegammaldags men ju mer jag hör det desto mer tycker jag om det! Vi har kallat lillasyster Sonja hittills men jämfört med Ada är det ju väldigt "sött"! Gillar också att det just inte är så "sött" ???? tack för din åsikt! ?
  • Rymdmoln
    Dagfördag skrev 2016-10-03 00:33:28 följande:

    Jag tyckte också att det lät strängt och typ jääättegammaldags men ju mer jag hör det desto mer tycker jag om det! Vi har kallat lillasyster Sonja hittills men jämfört med Ada är det ju väldigt "sött"! Gillar också att det just inte är så "sött" ???? tack för din åsikt! ?


    Jag undrar om det är någon känd karaktär i en film eller så som gör att man tänker att det låter strängt :) hehe. Den associationen släpper man nog väldigt snabbt dock så jag skulle inte fundera för mycket på det heller. :)

    Gillar förresten också att namnet är gammalt men ändå inte så vanligt som många andra namn som t ex Astrid osv. Lycka till med allt :)
  • Carambolan

    Jag tänkte också på Ada Lovelace. Jag tycker att det är fint och ovanligt utan att vara konstigt :)

  • Dagfördag
    Rymdmoln skrev 2016-10-03 00:39:39 följande:

    Jag undrar om det är någon känd karaktär i en film eller så som gör att man tänker att det låter strängt :) hehe. Den associationen släpper man nog väldigt snabbt dock så jag skulle inte fundera för mycket på det heller. :)

    Gillar förresten också att namnet är gammalt men ändå inte så vanligt som många andra namn som t ex Astrid osv. Lycka till med allt :)


    Tack snälla! :)
  • Dementoria

    Jättefint namn. Holly Hunters karaktär i "Pianot" hette Ada. Hon såg ju väldigt stram ut men var egentligen väldigt mjuk och vacker.

  • fluu

    Älskar det! Kavat och starkt och samtidigt vackert. Inga direkta smeknamn. Enkelt och gångbart. Står på min egen lista.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • telly

    Tänker för mycket på Kålle å Ada...

    Men visst är det käckt! Är ni nöjda med Ada såhär 1,5 år senare?

Svar på tråden Vad tycker ni om Ada??