• Snutteruttan

    Diastatis recti -bild tråd

    Hej!!

    Fick för 4 månader sedan vårt 3e barn. En fantastisk liten dotter ????

    Men om magen va ful innan är den fulare nu! Jag har gått upp mkt i vikt under alla graviditeter och har fått kämpa hårt för att komma tillbaka. Mellan de 2 sista skiljer det 16 månader så där hann jag aldrig komma i form och har en övervikt på ca 15 kg i dagsläget. Jag rör på mig, äter ordentligt, räknar kalorier men går ändå inte ner i vikt! Mäter mig gör jag också.

    Jag är inte korkad utan är fullt medveten om att ska man gå ner så måste man göra av med mer än vad man får i sig. Men det lustiga är att jag får i mig mindre o gör av med mer...vet att jag hade samma problem efter barn no 2 tills jag slutade amma.

    Nu hör till saken att nästa vecka ska jag träffa läkaren pga det!

    Min mage ser för jävlig ut! Jag funderar på om jag har råkat ut Diastas recti men utifrån vad jag kan känna själv så verkar fallet inte vara så.

    Ngn som fått en av landstinget betald operation för diastatis och vill berätta mer?

    Eller fått ngn annan hjälp via vården att gå ner i vikt, fixa överskottshud eller liknande efter graviditet?

    Tacksam för råd och information ????

  • Svar på tråden Diastatis recti -bild tråd
  • Aileen Allannah

    Det är klart att du kan ha fått det, men det kontrollerar du enkelt själv. Alla får delade magmuskler efter en graviditet, vissa mer, andra mindre. Googla på hur du kollar själv, och börja där.

  • Snutteruttan

    Följer jag instruktioner som jag hittar på nätet så har jag över naveln knappt 2 fingrars bredd. Skulle tippa på att det inte är 3 cm ens....

Svar på tråden Diastatis recti -bild tråd