• Linda2barnsmamma

    Ska sluta med p-sprutan. Hur gick det för er?

    Hej. Jag är helt ny här inne. Vet inte om jag valt rätt kategori eller så men jag testar .

    Nu är det så att min man och jag planerar att skaffa ett syskon till våra 2 flickor. Ska egentligen ta p-sprutan i november men har bestämt att vi ej ska ta den. Nu till min undran...

    Jag har haft sprutan (depo provera) innan båda flickorna , och båda gångerna jag slutat med sprutan så har det tagit 3 månader ca innan ja blivit gravid. Med andra ord så har jag blivit gravid snabbt båda gångerna efter sprutan. Så tror ni det går lika fort denna gång eller kan det vara helt motsatsen?

    Det blev långt men jag är så nyfiken på vad ni tror :)

  • Svar på tråden Ska sluta med p-sprutan. Hur gick det för er?
  • Linda2barnsmamma
    Wallstenskan skrev 2017-04-11 18:55:56 följande:

    Jaaaaa!!!

    Så den kom igång innan du hunnit till gyn?

    Tjoho!!!!

    Då kan du börja testa med ägglossningsstickor nästa cykel ju :)


    Haha det komiska när den kom igång va att ja tänkte på dig. Bara för du skrev : min kom igång efter 7 månader. Det hade gått 7 månader för mig i måndags .. haha .

    Ja ja kanske låter det komma en gång till. Beroende på hur länge det håller i sig o så går ja till gyn den 19e o kollar hur allt ser ut ..
  • Wallstenskan
    Linda2barnsmamma skrev 2017-04-12 06:38:08 följande:
    Haha det komiska när den kom igång va att ja tänkte på dig. Bara för du skrev : min kom igång efter 7 månader. Det hade gått 7 månader för mig i måndags .. haha .

    Ja ja kanske låter det komma en gång till. Beroende på hur länge det håller i sig o så går ja till gyn den 19e o kollar hur allt ser ut ..
    Såååå skönt att det ändå är igång!! Yeah!

    Jag blödde varj 10-15:onde dag ifrån min första mens i slutet på Januari.
    Det är först mensen i Mars som vart regelbunden, först då jag körde ägglossningsstickor också.
    Kändes såå skönt att veta att man fick utslag på "rätt" dag så man kan känna sig lite normal ;)

    Hoppas det går likadant för dig så vi kan hålla ut tillsammans på lika villkor gentemot plusset :)
  • Linda2barnsmamma
    Wallstenskan skrev 2017-04-12 10:59:22 följande:

    Såååå skönt att det ändå är igång!! Yeah!

    Jag blödde varj 10-15:onde dag ifrån min första mens i slutet på Januari.

    Det är först mensen i Mars som vart regelbunden, först då jag körde ägglossningsstickor också.

    Kändes såå skönt att veta att man fick utslag på "rätt" dag så man kan känna sig lite normal ;)

    Hoppas det går likadant för dig så vi kan hålla ut tillsammans på lika villkor gentemot plusset :)


    Haha okey .. får se när Nästa omgång kommer efter denna då. Pratade med gyn idag om att jag börjat blöda o då ska dom samtidigt kolla slemhinnan i livmodern o se hur tjock hinnan är.

    Sen ja... sen e de väl bara att vääääänta !!!! :P

    Ja de ska bli roligt att äntligen få planera och vänta. Dom andra två fick ja ju reda på i v.12 respektive v. 10 att ja var gravid äns. . Haha där va inget förväntansfullt i början. Man va ju nästan i andra trimestern ...hihi
  • Wallstenskan
    Linda2barnsmamma skrev 2017-04-12 16:18:32 följande:
    Haha okey .. får se när Nästa omgång kommer efter denna då. Pratade med gyn idag om att jag börjat blöda o då ska dom samtidigt kolla slemhinnan i livmodern o se hur tjock hinnan är.

    Sen ja... sen e de väl bara att vääääänta !!!! :P

    Ja de ska bli roligt att äntligen få planera och vänta. Dom andra två fick ja ju reda på i v.12 respektive v. 10 att ja var gravid äns. . Haha där va inget förväntansfullt i början. Man va ju nästan i andra trimestern ...hihi
    Men oj! Hur kom det sig att du inte visste att du var gravid tidigare med 1:an och 2:an? ;)
  • Linda2barnsmamma
    Wallstenskan skrev 2017-04-12 19:12:51 följande:

    Men oj! Hur kom det sig att du inte visste att du var gravid tidigare med 1:an och 2:an? ;)


    Haha ja du... med första så hade ja o mannen inte varit tillsammans så länge.. så trodde det mest berodde på bekvämlighet med pizza o godis ;) sen märkte ja en kula på magen o då förstod ja.. haha . Inga symtom alls. Likadant med andra ... inga symtom ... de va en kväll ja la mig på mage i soffan o kräktes rätt ut ... haha ..
  • Wallstenskan
    Linda2barnsmamma skrev 2017-04-13 10:05:51 följande:
    Haha ja du... med första så hade ja o mannen inte varit tillsammans så länge.. så trodde det mest berodde på bekvämlighet med pizza o godis ;) sen märkte ja en kula på magen o då förstod ja.. haha . Inga symtom alls. Likadant med andra ... inga symtom ... de va en kväll ja la mig på mage i soffan o kräktes rätt ut ... haha ..
    Haha åh jösses!!
    Förstår att detta blir speciellt då, planerandet och längtan....

    Jag känner av molande värk där nere, så tror tyvärr mensen är på väg, fan fan fan!!
  • Wallstenskan
    Wallstenskan skrev 2017-04-13 21:56:21 följande:
    Haha åh jösses!!
    Förstår att detta blir speciellt då, planerandet och längtan....

    Jag känner av molande värk där nere, så tror tyvärr mensen är på väg, fan fan fan!!
    Mens......
    Fan fan fan, väldigt ledsen nu.
    Blev ingen bebis 2017!
  • Linda2barnsmamma
    Wallstenskan skrev 2017-04-13 21:56:21 följande:

    Haha åh jösses!!

    Förstår att detta blir speciellt då, planerandet och längtan....

    Jag känner av molande värk där nere, så tror tyvärr mensen är på väg, fan fan fan!!


    Hehe ja.. de ska verkligen bli intressant. . . Hur gamla va era ? Mitt minne e ju hemskt ;) vart bor ni ? haha.

    Ja.ja blöder fortfarande, 4e dagen . Så känns ju ändå som en mens ialf. Men får se om den kommer tillbaka direkt när den slutar eller hur det blir ...

    Vi hoppas på att den inte kommer ... ja håller tummarna för er :) <3
  • Wallstenskan
    Linda2barnsmamma skrev 2017-04-14 08:01:07 följande:
    Hehe ja.. de ska verkligen bli intressant. . . Hur gamla va era ? Mitt minne e ju hemskt ;) vart bor ni ? haha.

    Ja.ja blöder fortfarande, 4e dagen . Så känns ju ändå som en mens ialf. Men får se om den kommer tillbaka direkt när den slutar eller hur det blir ...

    Vi hoppas på att den inte kommer ... ja håller tummarna för er :) <3
    Våra är 7 & 5.

    Inväntar ägglossning nu i helgen / början på nästa vecka. Nu jäklar!

    Skall du börja med ägglossningsstickor nu?
  • Linda2barnsmamma
    Wallstenskan skrev 2017-04-19 11:46:25 följande:

    Våra är 7 & 5.

    Inväntar ägglossning nu i helgen / början på nästa vecka. Nu jäklar!

    Skall du börja med ägglossningsstickor nu?


    Ok som våra då

    Nja ja vet inte. Blödningen va ju bara 3 dagar så vet inte om det va mens riktigt . Kanske väntar ut en blödning till innan

    Sexa på för fullt ;)
  • Wallstenskan
    Linda2barnsmamma skrev 2017-04-19 15:20:59 följande:
    Ok som våra då

    Nja ja vet inte. Blödningen va ju bara 3 dagar så vet inte om det va mens riktigt . Kanske väntar ut en blödning till innan

    Sexa på för fullt ;)
    Nu är det väl bara att hoppas då!!

    Sex alltså:
    22:e dag 9 i cykeln (ingen stegring)
    24:e dag 11 i cykeln (blinkande smiley)
    26:e dag 13 i cykeln (fast smiley - ägglossning).

    Vad är oddsen att de tar sig?
Svar på tråden Ska sluta med p-sprutan. Hur gick det för er?