• Mila

    14,8 i AMH. Hjälp!?

    Var idag och tog prover för vår utredning. Ser nu på mina vårdkontakter att AMH värdet är klart och det är 14,8 pmol/l på cd 3. Referensvärdet är 8,4-65,4. Är mitt jätte lågt? :(


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden 14,8 i AMH. Hjälp!?
  • happylife
    Mila skrev 2016-10-12 07:29:41 följande:

    Vad jag förstår så har jag under 2 i det värde som de flesta pratar om. Kan inte släppa tankarna över att jag inte kommer kunna bli gravid. Jag är ju "bara" 29 :(


    Vad säger fertilitetsläkaren om dina värden?

    Jag har ingen aning tyvärr
  • Mila
    happylife skrev 2016-10-12 07:38:33 följande:

    Vad säger fertilitetsläkaren om dina värden?

    Jag har ingen aning tyvärr


    Har ingen läkare än. Är väl inte meningen att jag skulle se detta än och börja oroa mig, läste provsvaren på 1177. Ska försöka få tag i fertilitetsenheten idag och fråga.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Let it Rain
    Mila skrev 2016-10-11 16:38:21 följande:
    Men vad är mitt värde omvandlat från Pmol tro? Har jag mer än 1,2?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Jag skulle tippa på att du har ca 2, möjligen strax under (1,9 kanske?). Det förhindrar absolut inte en graviditet. Jag hade 1,8 när jag var 32 och blev då gravid på första försöket. Sen nästa gång blev jag gravid inom tre mån när värdet var nere på 1,2. :)
  • Mila
    Let it Rain skrev 2016-10-12 10:09:32 följande:

    Jag skulle tippa på att du har ca 2, möjligen strax under (1,9 kanske?). Det förhindrar absolut inte en graviditet. Jag hade 1,8 när jag var 32 och blev då gravid på första försöket. Sen nästa gång blev jag gravid inom tre mån när värdet var nere på 1,2. :)


    Försöker ni själva eller med hjälp?

    Jag fick tag i kliniken nu. Så hon skulle be en läkare ringa mig.

    Känner att jag skulle kunna bryta ihop närsom :( vi vill så jävla gärna, och ett liv utan fler barn känns totalt misslyckat.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Let it Rain
    Mila skrev 2016-10-12 10:14:47 följande:
    Försöker ni själva eller med hjälp?

    Jag fick tag i kliniken nu. Så hon skulle be en läkare ringa mig.

    Känner att jag skulle kunna bryta ihop närsom :( vi vill så jävla gärna, och ett liv utan fler barn känns totalt misslyckat.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Har aldrig fått nån hjälp alls utan blev som sagt gravid på första försöket (till och med av misstag eftersom vi inte prickade ÄL) vid värde 1,8 och gravid inom tre mån vid värde 1,2, också det helt naturligt. Inga hjälpmedel.

    Du ska INTE oroa dig för detta värde. Jag blev som du uppskrämd men nu har jag fattat att det nog inte säger så mycket om ens fertilitet. Du har ju bra FSH vilket jag också har.
  • happylife
    Mila skrev 2016-10-13 15:34:32 följande:

    Att det är normalt.. Så ska försöka slappna av. Svårt dock


    Bra att det är normalt. Men förstår vad du menar. Är din tur snart!
  • Let it Rain
    Mila skrev 2016-10-13 15:34:32 följande:
    Att det är normalt.. Så ska försöka slappna av. Svårt dock
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Förstår dig också, men det där är verkligen inget värde att oroa sig över. Jag hade som sagt sämre än det och blev gravid på första försöket, så mitt bästa tips till dig är att slappna av, motionera, hålla ett bra BMI, äta nyttigt och ta hand om dig själv mentalt. :)
  • Mila
    Let it Rain skrev 2016-10-13 17:08:02 följande:

    Förstår dig också, men det där är verkligen inget värde att oroa sig över. Jag hade som sagt sämre än det och blev gravid på första försöket, så mitt bästa tips till dig är att slappna av, motionera, hålla ett bra BMI, äta nyttigt och ta hand om dig själv mentalt. :)


    Försökt ett bra tag nu, är smal, tränar, äter hälsosamt, röker inte, dricker inte osv.. Men tack för pepp!
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
Svar på tråden 14,8 i AMH. Hjälp!?