• Inilini

    Hur skall jag göra?

    Har kommit till en insikt i mitt förhållande, är sambo men flyttar ut NU, hem till föräldrarna (500km bort från sambon då).

    Till problemet, min häst samt den häst jag äger med sambons syskon står hos min nuvarande svärmor.

    Vad och hur skall jag berätta att jag flyttar och hur skall vi göra med hästarna? Har någon bra tips tages dessa tacksamt emot.

    Jag flyttar pga av att jag mår psykiskt dåligt, vantrivs, bara grälar varje dag om ALLT. Orkar inte höra hur dålig jag är på allt från att koka pasta till köra bil och vara människa. Har dessutom redan en dålig relation med svärmor och hennes man.

  • Svar på tråden Hur skall jag göra?
  • Feronia

    Så hemskt besvärligt för dig :(

    Ibland är läget så att det är tryggast att befinna sig på distans från 'kriget' när sakerna ska göras upp. Känns det så för dig?

    I så fall vill du självklart flytta din häst från 'getingboet' utan konflikter. Kan du inte säga att du ska på träningshelg någonstans med din häst, fast du egentligen flyttar den (och de nödvändigaste sakerna ur bostaden). Sedan hör du av dig angående den andra samägda hästen, bodelning m m när du och ena hästen sitter på 'trygg mark'. Mitt svar utgår från att det inte finns barn med i bilden ...

    Styrkekram

Svar på tråden Hur skall jag göra?