• jonnaJ

    Svårt att få till det vid äl

    Hej! Jag slutade med p-piller i november förra året i hopp om att vi skulle bli gravida. Vi var duktiga och hade sex varannan var tredje dag första månaderna, men det orkade vi inte så länge. Jag har haft lite oregelbunden mens och problem med mellanblödningar. Har testat med ältest och får positiva test varje cykel. Vi båda jobbar mycket och får en "vanlig" jobbvecka bara till det på helgen, två gånger. Vi har båda varit nöjda med det tidigare, men nu när vi försöker bli gravida är det ju svårt att lyckas med bara "lördag/söndag" sex. När jag säger till min sambo att jag har ägglossning låser det sig för honom, både får att han är trött under veckan och för att han måste prestera. Det tär på oss båda. Det känns inte som att vi kan söka hjälp heller eftersom vi inte riktigt försöker fullt ut då vi inte får till ett regelbundet sexliv. Kan tilläggas att vi under semestern mm gärna sexar dagligen men att bådas lust påverkas mycket av stress och trötthet. Har ni några tips hur vi ska göra?

  • Svar på tråden Svårt att få till det vid äl
  • smulis85

    Kunde varit jag som skrev detta inlägg. Har samma problem då min man jobbar på annan ort och bara hemma på helgerna. Vi har försökt sen december 2015. Känner av stressen som bara den och killen är också stressad så ibland går de inte alls :( Har dock inget förslag på hur man ska minska stressen så följet tråden och ser om du får nått bra svar :)

  • jonnaJ

    Hej och tack för svaret. Vi lyckades faktiskt bli gravida och är nu i vecka 7, den månaden vi blev gravida hade vi ett enda lyckat samlag så det var en lyckoträff. Dagen efter vi hade samlag fick jag positivt på äl-testet. Vi provade fler gånger efter det men kom aldrig till avslut.. Det är tidigt i graviditeten så det återstår att se om det går vägen. Just nu är jag glad att vi överhuvudtaget lyckats få till en graviditet. Kram

Svar på tråden Svårt att få till det vid äl