• Sjsj

    Väntetid insemination Rmc Malmö

    Hej!

    Jag undrar vad ni har för erfarenheter av väntetid inför insemination på Rmc i Malmö? Någon som vet hur det ser ut i nuläget? Både hur lång tid det tog för er att få tid för första läkarbesöket och hur lång tid det därefter tog innan inseminationen gjordes.

    Eftersom jag är helt ny i svängen (:D) så kan jag också passa på att fråga om någon vet om undersökningen av äggledarpassage görs av läkare på där eller om man bör ha den gjord innan man kommer dit? I egenremissen finns alternativ för att bifoga tidigare utförd äggledarundersökning, men det står inte om det är ett krav att man ordnar det på förhand eller om det som regel görs där, t ex i samband med första läkarbesöket.

  • Svar på tråden Väntetid insemination Rmc Malmö
  • noyen

    Hej!! från ansökan till läkarbesök tog den nån vecka bara. Hela processen till insemination tog 6 mån. :) Så det gick snabbt!! Nu har de nog stängt snart för jul ledighet etc. men bäst är väl att komma till innan jul och sommar. Undersökning av passage görs där, det är en del av deras utredning =) 

  • noyen

    Hej!! från ansökan till läkarbesök tog den nån vecka bara. Hela processen till insemination tog 6 mån. :) Så det gick snabbt!! Nu har de nog stängt snart för jul ledighet etc. men bäst är väl att komma till innan jul och sommar. Undersökning av passage görs där, det är en del av deras utredning =) 

Svar på tråden Väntetid insemination Rmc Malmö