• vi4ka87

    Spelkonsol till en 7 åring.

    Hej alla!

    Tänkte köpa nån form av spelkonsol till dotter i julklapp. Men har absolut ingen erfarenhet eller kunskap i ämnet. Så tänkte höra med er vad är bäst att köpa. Hon är mest intresserad av spel som dans, gåtor och olika problemlösningar om det är till nytta.

    Så va är bäst att köpa? Behöver ej vara den senaste modellen och ska helst vara enkel att använda då är inte så teknisk av mig.

    Tack för alla svar.

  • Svar på tråden Spelkonsol till en 7 åring.
  • Aniiee

    Hehe, två helt olika tips här - Xbox 360 med kinekt OCH Nintendo 3ds. Men det är kanske att ta i.

    Fördelen med 360, även om den är gammal nu, är att det finns en hel del gamla rörelsespel till kinektet. Annars tycker jag förstås att  ni kan satsa på Xbox One (inte nya scorpio, utan den som bara heter Xbox One), men inte så mycket dansspel och så.

    Fördelen med N3DS är att det finns spel som Professor Layton och andra sånna problemlösarspel som funkar för ungar i den åldern. Förutom att man ska kunna engelska, då..... Där kanske du får hjälpa henne och spela ihop.


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • vi4ka87
    Aniiee skrev 2016-11-06 18:32:52 följande:

    Hehe, två helt olika tips här - Xbox 360 med kinekt OCH Nintendo 3ds. Men det är kanske att ta i.

    Fördelen med 360, även om den är gammal nu, är att det finns en hel del gamla rörelsespel till kinektet. Annars tycker jag förstås att  ni kan satsa på Xbox One (inte nya scorpio, utan den som bara heter Xbox One), men inte så mycket dansspel och så.

    Fördelen med N3DS är att det finns spel som Professor Layton och andra sånna problemlösarspel som funkar för ungar i den åldern. Förutom att man ska kunna engelska, då..... Där kanske du får hjälpa henne och spela ihop.


    Tack för svaret
  • yoshimi

    Wii eller Wii U, finns massor av roliga spel till som är barnvänliga.
    Jag upplever att Xbox och Playstation fokuserar på en annan målgrupp är just barn. (Även om det finns bra barnspel till de konsolerna också.)

    Min snart åttaåring spelar helst på Wii U, han väljer oftast Skylanders, något av Legospelen eller Super Mario.

  • Aniiee
    yoshimi skrev 2016-11-06 19:02:48 följande:

    Wii eller Wii U, finns massor av roliga spel till som är barnvänliga.
    Jag upplever att Xbox och Playstation fokuserar på en annan målgrupp är just barn. (Även om det finns bra barnspel till de konsolerna också.)

    Min snart åttaåring spelar helst på Wii U, han väljer oftast Skylanders, något av Legospelen eller Super Mario.


    Du har rätt, Wii eller Wii U skulle också funka bra. Barnorienterade till max, nästan. Men inte så mycket rörelsespel, utöver wii sports.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Carambolan

    Min sjuåring spelar mest på vårt wii (inte wiiu). Olika former av plattformsspel, wii sports/wii fit och mario kart är vad som går varmast hos oss.

  • Carambolan
    Carambolan skrev 2016-11-06 20:16:34 följande:

    Min sjuåring spelar mest på vårt wii (inte wiiu). Olika former av plattformsspel, wii sports/wii fit och mario kart är vad som går varmast hos oss.


    Och då har vi även ps4, xbox 360, 3ds och pc för dem att välja på.
  • vi4ka87

    Va kul med svar. Tackar så mycket ... ska kolla lite på Wii alternativ, låter som något som ska passa oss. =)

Svar på tråden Spelkonsol till en 7 åring.