• Josefinlofqvist

    Idé till en bok

    Hej, 

    Jag har en fråga kring en tanke jag har i flera år. 


    Efter att jag fått mitt andra barn 2010 fick jag en förlossningsdepression, I denna process kände jag mig väldigt ensam. 
    Jag kände det som om att jag var den enda i hela världen som inte kunde knyta an till mitt barn, den enda som inte älskade mitt lilla nyfödda barn, jag förstod inte vad som var fel på mig. Dessutom var jag till en början för stolt för att be om hjälp, detta ledde till antidepressiva och flera år av känsla av att jag inte var mig själv. 
    Jag hade önskat en bok, en folder en guide... ja vad som helst som jag i min ensamhet kunnat läsa för att känna att detta får att göra någonting åt. Jag tänker mig att den hade kunnat ligga i  BB-väskan fr. BB, på BVC eller MVC någonstans. En bekräftelse på att du är inte galen och socialen kommer inte att ta ditt barn och du pratar med din BVC- sköterska om detta. 


    Jag hatar mitt barn- var rubriken på tidningen MAMA som fick mig att "hajja till" och läsa artikeln som denna rubrik hänvisade till. Efter det vågade jag prata med en läkare. Vad som kunnat hända om jag inte sett denna artikel vill jag inte ens tänka på.. 


    Jag har under några års tid till och från skrivit på en liten bok som jag gärna skulle vilja gå vidare med. 


    Vad tror ni föräldrar, kan detta vara något att bygga på?



    PS. jag vill endast ha kommentarer som ger respons på om detta kan vara en god idé ... 

  • Svar på tråden Idé till en bok
  • Margo

    Jättebra idé!! Jag har upplevt ungefär samma sak och det känns som om jag förlorat flera år av mitt liv.

Svar på tråden Idé till en bok