• Tosse87

    4 + 3 ljusros flytning med kula i??!

    Hej!

    Försökt leta om någon har varit med om liknande men hittar inget.

    Enligt mina beräkningar så skulle jag vara i v 4+ 3 sedan senaste mensen och har haft symptom som molande värk i magen och äggstockarna. Hade ÄL för 8-9 dagar sedan och idag kom det en flytning med ljus ljusrosa i, men även en genomskinligkula (liten som ett valmofrö) kan det ha varit så att ägget inte fäste och kom ut????

  • Svar på tråden 4 + 3 ljusros flytning med kula i??!
  • LillaJag06

    Du skriver att du är i V4+3 det är ju en graviditeten du pratar om eller har du skrivit fel?
    Om du hade äl för 8 dagar sedan har ägget i princip precis fäst.

  • Mallemamma

    Hade du ÄL för 9 dagar sedan och det senare kommer visa sig att du är gravid så är du i vecka 3+2 idag. Och som ovan skriver är det runt dessa dagarna (ev ett par dagar innan) som ägget isåfall fäster i livmodern. Man kan få en liten blödning när det sker (nidationsblödning) så om några dagar kan du testa med tidigt gravtest och se om du är gravid eller inte. Jag hade väntat minst 5 dagar innan test. Helst fler men jag är otålig och brukar testa tidigt ;)

    Lycka till hoppas det visar sig vara en graviditet.

  • Tosse87

    Så ny i detta, läste att man skulle utgå från sista mensens första dag och därför vecka 3 + 4 insåg jag nu.

    Blev bara så orolig när jag såg den lilla kulan som såg ut som en linfrö till storlek. Men om ägget inte fäster kommer det ut då? Ursäkta konstiga frågor men är helt ny inom detta! Har haft lite molande värk i nedre delen av magen/ kramp sedan flytningen som var ljusrosa och kulan kom ut.

  • Tosse87

    Då ska jag släppa det och hoppas på positivt på Stickan. Man börjar ju nojja när det kommer ut saker som man aldrig varit med om förr

  • Mallemamma
    Tosse87 skrev 2016-11-20 21:33:46 följande:

    Så ny i detta, läste att man skulle utgå från sista mensens första dag och därför vecka 3 + 4 insåg jag nu.

    Blev bara så orolig när jag såg den lilla kulan som såg ut som en linfrö till storlek. Men om ägget inte fäster kommer det ut då? Ursäkta konstiga frågor men är helt ny inom detta! Har haft lite molande värk i nedre delen av magen/ kramp sedan flytningen som var ljusrosa och kulan kom ut.


    Ägget kommer ut med mensen (tror jag?), det är ju ett obefruktat ägg/ägg som ej fäster som gör att vi får mens tänker jag :) vissa kvinnor känner av när ägget fäster, så det kan vara det du känner, det kan även ha fäst några dagar tidigare och du redan har lite symtom på graviditet. Vissa är känsligare än andra. Omöjligt att säga vad allt beror på och man analyserar minsta lilla när man försöker bli gravid. Bara vänta och se! Beställ gravtest online så får du ganska många test för samma pris som för ett i butik, så kan man testa lite tidigare/oftare utan att bli ruinerad.
Svar på tråden 4 + 3 ljusros flytning med kula i??!