• Anna-K

    Slutat med p-piller

    Hej,

    Jag slutade med p-piller för en månad sen(neovletta), då vi vill bli gravida.

    När jag slutade med p-piller fick jag mens direkt efter som vanligt.

    Men nu lite över en månad efter har jag inte fått mens ännu, men de senaste dagarna har jag haft en kostlig känsla i nedre delen av magen och runt äggstockarna (tror jag).

    Tänker att kroppen kanske börjar sättas igång igen, någon som vet om detta är normalt?

    Tagit grav.test men är inte gravid.

  • Svar på tråden Slutat med p-piller
  • Shea

    Jag får alltid ont i tjejmagen både innan mens och vid äl. Sen får man ju ofta lite ont/molande när man är gravid också:))) Tidsmässigt så passar det ju!

  • mosterJenny
    Anna-K skrev 2016-11-21 15:35:49 följande:

    Hej,

    Jag slutade med p-piller för en månad sen(neovletta), då vi vill bli gravida.

    När jag slutade med p-piller fick jag mens direkt efter som vanligt.

    Men nu lite över en månad efter har jag inte fått mens ännu, men de senaste dagarna har jag haft en kostlig känsla i nedre delen av magen och runt äggstockarna (tror jag).

    Tänker att kroppen kanske börjar sättas igång igen, någon som vet om detta är normalt?

    Tagit grav.test men är inte gravid.


    Hej! Jag slutade med neovletta 23 maj i år. Två dagar senare kom pillermensen och sen dröjde det ändå till den 7 juli innan min riktiga mens kom första gången. Så det skulle nog kunna vara ÄL på gång för dig. Vill du veta så köp ÄL-stickor och annars kan det ju vara mensen som är på ingång. För övrigt har jag fått mycket mer tydliga känningar varje månad sedan jag slutade med p-piller. Hade aldrig ont med p-piller men nu när jag är hormonfri "fungerar" verkligen kroppen och det kan verka i magen kring ÄL! Glad
  • Anna-K

    Tack för ditt svar!

    Då hoppas jag att det är ÄL som har hållt på ett par dagar o att mensen är på ingång ????

    Har inte heller haft ont under tiden jag ätit p-piller, då man blir ju lite nojig..

    Skönt att höra att allt verkar stå rätt till ????????

Svar på tråden Slutat med p-piller