• tilde72

    mannen lämnar inte spermiaprov

    Jag har varit till min gynekolog och vill nu göra en utredning då jag haft två missfall och är över 40 år och både mannen och jag vill ha barn.
    Nu är det så att mannen ska lämna blodprov och spermiaprov men han åker aldrig dit och gör det.
    Nu har det gått över en månad och ingenting händer. Jag har påmint honom och ingenting händer. Blir bara så ledsen och frustrerad.
    När jag påminde honom så säger han ingenting.
    Det är några mil att ta sig och lämna spermiaprovet men sedan är det ju gjort.
    Ja, vad gör jag?...

  • Svar på tråden mannen lämnar inte spermiaprov
  • elyse

    Han kanske inte vill ha barn ändå? Annars gör man väl allt för att möjliggöra det. Särskilt med tanke på att ni inte är jätteunga.

  • Treansresa

    håller med föregående. Följ med honom dit och passa på och ta en mysig lunch tillsammans också=)

  • Vickan I

    Ni måste ju ta ett seriöst snack.

    Är det att lyckas prestera själva testet som är hemskt på kliniken? Min man led kan jag lova, men längtan efter barn var större, så klart han gjorde det. Eller är det oron över resultatet, att ngt ska vara "fel" på han. Eller att han kanske inte vill ha barn. Orsaken till att han drar sig är ju helt avgörande för hur ni ska gå vidare. Det finns tyvärr liksom ingen tid att vänta för dig, inte om ni vill ha hjälp i Sverige med dem snävare åldersgränserna.

  • tilde72
    elyse skrev 2016-11-25 12:50:15 följande:

    Han kanske inte vill ha barn ändå? Annars gör man väl allt för att möjliggöra det. Särskilt med tanke på att ni inte är jätteunga.


    Ja jag börjar ju undra förståligt nog...
  • tilde72
    Vickan I skrev 2016-11-25 12:55:02 följande:

    Ni måste ju ta ett seriöst snack.

    Är det att lyckas prestera själva testet som är hemskt på kliniken? Min man led kan jag lova, men längtan efter barn var större, så klart han gjorde det. Eller är det oron över resultatet, att ngt ska vara "fel" på han. Eller att han kanske inte vill ha barn. Orsaken till att han drar sig är ju helt avgörande för hur ni ska gå vidare. Det finns tyvärr liksom ingen tid att vänta för dig, inte om ni vill ha hjälp i Sverige med dem snävare åldersgränserna.


    Åldern för att få hjälp är bara att glömma, tyvärr. Tiden för mig finns inte alls att vänta längre. Det är ju det som är det fasansfulla.
  • crazy dad

    Kan vara att din man är rädd att det är hans fel. Om det är fel med en kille junk det finns inget att han kan göra med en kvinnas junk det finns andra options.

    Då måste ni diskutera om ni vill använda sperm donator och för vissa man är det ett räkt nej tack

  • tilde72
    crazy dad skrev 2016-11-25 23:52:09 följande:

    Kan vara att din man är rädd att det är hans fel. Om det är fel med en kille junk det finns inget att han kan göra med en kvinnas junk det finns andra options.

    Då måste ni diskutera om ni vill använda sperm donator och för vissa man är det ett räkt nej tack


    Ja, har svårt att veta det just nu tyvärr.
  • crazy dad
    tilde72 skrev 2016-11-26 22:51:11 följande:
    Ja, har svårt att veta det just nu tyvärr.
    Jag önskar er allt lycka och kom ihåg ni är ett team oavsett vad händer kramar i massor
  • tilde72
    crazy dad skrev 2016-11-26 23:23:36 följande:
    Jag önskar er allt lycka och kom ihåg ni är ett team oavsett vad händer kramar i massor
    Tack för det crazy dad!
Svar på tråden mannen lämnar inte spermiaprov