• BlackFlyingBird

    PS4-spel som liknar GTA-spelen?

    Japp, söker spel som liknar GTA-spelen. De ska ha liknande grafik (alltså helt okey grafik) och vara såkallade "open-world"-spel. Kom med era förslag så kollar jag upp dom närmare :)

    /Thug life... eller ja, det är en julklapp Cool Oskyldig Tomte

  • Svar på tråden PS4-spel som liknar GTA-spelen?
  • Carambolan

    Med "liknande grafik" menar du också samma stil i innehåll (thug city life?) eller bara att det ska vara snyggt? Open world-spel där man bygger relationer och löser uppdrag finns ju annars väldigt många men också väldigt annorlunda i setting :)

  • BlackFlyingBird
    Carambolan skrev 2016-11-29 16:41:39 följande:

    Med "liknande grafik" menar du också samma stil i innehåll (thug city life?) eller bara att det ska vara snyggt? Open world-spel där man bygger relationer och löser uppdrag finns ju annars väldigt många men också väldigt annorlunda i setting :)


    Oj, sorry! Det var mycket bra att du ställde den frågan, Carambolan, för det är precis som du skriver just det jag är ute efter (thug life-biten). Ska bli en julklapp till min lillebror, och han avgudar GTA (att det är så "verklig" grafik, att man gör uppdrag men också att man är i en "stor värld" och kan vandra runt lite som man vill. Det får hemskt gärna innehålla vapen och alla typer av fordon (ju fler dess roligare).

    Tack för frågan!
  • Carambolan

    Spontant tänker jag på Saints Row eller Just Cause 3. Red Dead Redemption om en mer historisk setting är intressant.

  • John22

    Nysläppta Watch Dogs 2 är nog ett av de bästa spelen som liknar GTA. Uppdrag, vapen, massor av fordon och allmänt röjigt. Ovan nämnda Just Cause skulle jag inte rekommendera.



  • TaSe

    Skulle absolut rekommendera watch dogs 2! Stor värld, roliga uppdrag och massa bilar.

Svar på tråden PS4-spel som liknar GTA-spelen?