• Twin peaks

    Jag tog en fika med Gud igår

    Fick veta en hel del. Något ni undrar om livet och vår existens?

  • Svar på tråden Jag tog en fika med Gud igår
  • Twin peaks
    Anonym (nyfikenstruten) skrev 2016-12-05 16:34:14 följande:

    Varför förs så mycket krig och elakheter i religionens namn? Är vi på väg mot jordens undergång med tanke på allt som händer runtomkring oss?


    Det är människans ego som gör det, religion används som ett maktmedel precis som pengar, politik, information m.m. Även vår rädsla att utmana auktoriteter, även om vi vet att dom gör fel.
  • Twin peaks
    Anonym (hon) skrev 2016-12-05 17:04:08 följande:
    Så det är samma Gud för alla dessa religioner?
    Inte religionerna i sig men när man läser de heliga skrifterna så kan man känna inom sig vad som kommer från Gud och från människors egon.
  • Twin peaks
    i-o skrev 2016-12-06 01:46:54 följande:

    Så det finns vuxna människor som tror på fantasifoster här?

    #ridå


    Ja det gäller att aldrig döda barnet inom sig helt och hållet och bli en torr och tråkig vuxen.
  • i-o
    Twin peaks skrev 2016-12-06 01:56:41 följande:
    Ja det gäller att aldrig döda barnet inom sig helt och hållet och bli en torr och tråkig vuxen.
    Det är ju bara ett mindset. Så länge man aldrig själv skaffar barn så bör man rimligtvis ha kvar barnet inom sig själv tänker jag.
  • Anonym (E)
    Anonym (hon) skrev 2016-12-05 02:11:29 följande:

    Förklara varför Gud tycke såhär

    Om en orörd flicka är trolovad med en man och en annan man träffar henne i staden och ligger med henne där, skall ni föra ut båda till stadsporten och stena dem till döds, flickan därför att hon inte ropade på hjälp inne i staden, och mannen därför att han lägrade en annans kvinna. Du skall utrota det onda ur folket. (5 Mos 22:23-24)

    Låter som en mycket grym och hemsk gud får jag säga. Inget jag vill följa direkt. Visst att otrohet är skit och pannkaka, men att mörda en person för dom har varit otrogna tycker jag inte är rimligt.


    Du menar blivit våldtagna.
  • Anonym (A)

    Vilken gud refererar du till utav alla de tusentals som har dokumenterats i människans historia? Är denne gud allsmäktig? 

    Om hen är allsmäktig, varför existerar så fruktasnvärt mycket ont i världen? Då syftar jag inte ens på människors egna onda handlingar, såsom tortyr eller folkmord, utan varför finns barncancer? Varför finns ebola? Varför skapade din gud det? Eller varför har hen inte ingripit om hen är allsmäktig? 

    Och om vi går tillbaka till människors egna handlingar, även om din gud skulle säga att hen gett människor fri vilja - varför gör hen ingenting åt saken när hen ser hur dumma i huvudet vi är och hur mycket skada vi gör? Om en människa hade den absoluta makten att göra exakt vad som helst så skulle vi tycka att det var den äckligaste människan i världen om denne inte gjorde vad den kunde för att stoppa människors onda handingar. Vad är din guds försvar till att som allsmäktig inte stoppa det? 

    Antingen är hen inte allsmäktig eller så är hen det största asshole som funnits.
    (Eller, du vet, så existerar hen inte.)

  • Anonym (hon)
    Anonym (E) skrev 2016-12-06 16:09:28 följande:

    Du menar blivit våldtagna.


    Beror på hur man tolkar det. Jag tolkade som att kvinnan är med på. Hon ropade inte för hon ville ha sex med en annan. Hon skulle veta bättre än att ligga med en annan man när hon är trolovad till någon annan. Därav straffas hon för hon inte ropade.

    Fick ser jag vad du menar. Att hon blir våldtagen men ingen kan höra henne ropa.
  • Twin peaks
    Anonym (A) skrev 2016-12-06 17:35:22 följande:

    Vilken gud refererar du till utav alla de tusentals som har dokumenterats i människans historia? Är denne gud allsmäktig? 

    Om hen är allsmäktig, varför existerar så fruktasnvärt mycket ont i världen? Då syftar jag inte ens på människors egna onda handlingar, såsom tortyr eller folkmord, utan varför finns barncancer? Varför finns ebola? Varför skapade din gud det? Eller varför har hen inte ingripit om hen är allsmäktig? 

    Och om vi går tillbaka till människors egna handlingar, även om din gud skulle säga att hen gett människor fri vilja - varför gör hen ingenting åt saken när hen ser hur dumma i huvudet vi är och hur mycket skada vi gör? Om en människa hade den absoluta makten att göra exakt vad som helst så skulle vi tycka att det var den äckligaste människan i världen om denne inte gjorde vad den kunde för att stoppa människors onda handingar. Vad är din guds försvar till att som allsmäktig inte stoppa det? 

    Antingen är hen inte allsmäktig eller så är hen det största asshole som funnits.
    (Eller, du vet, så existerar hen inte.)


    Det finns oändligt många universum, och vårat universum har vissa lagar, och en av dom är att allt har polariteter, för att veta vad gott är så är det goda beroende av det onda. Dessutom är vi en del av, så därför har vi ansvaret att själva göra världen bättre.
  • Anonym (A)
    Twin peaks skrev 2016-12-06 19:04:09 följande:
    Det finns oändligt många universum, och vårat universum har vissa lagar, och en av dom är att allt har polariteter, för att veta vad gott är så är det goda beroende av det onda. Dessutom är vi en del av, så därför har vi ansvaret att själva göra världen bättre.
    Så vilken "gud" refererade du till? Är din gud allsmäktig? 
  • Aniiee

    Jag har en fråga:

    Vad har du rökt, och får jag smaka?


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (A)
    Aniiee skrev 2016-12-06 19:48:07 följande:

    Jag har en fråga:

    Vad har du rökt, och får jag smaka?


    Haha! Håller med!
  • Twin peaks
    Aniiee skrev 2016-12-06 19:48:07 följande:

    Jag har en fråga:

    Vad har du rökt, och får jag smaka?


    He he he vad rolig man kan vara då.
  • Aniiee
    Twin peaks skrev 2016-12-06 20:01:58 följande:
    He he he vad rolig man kan vara då.
    Ja, jag tycker du har skapat en ytterst rolig tråd. En tråd där du ger direkt "höga"/cannabis-flummia svar på raka frågor. Ytterst roande. 

    Så.... eh.... delar du eller?
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (A)
    Aniiee skrev 2016-12-06 20:16:54 följande:
    Ja, jag tycker du har skapat en ytterst rolig tråd. En tråd där du ger direkt "höga"/cannabis-flummia svar på raka frågor. Ytterst roande. 

    Så.... eh.... delar du eller?
    Det här är inte ens cannabis-flummiga svar, detta är på en helt annan nivå haha
  • Anonym (hon)
    Aniiee skrev 2016-12-06 20:16:54 följande:

    Ja, jag tycker du har skapat en ytterst rolig tråd. En tråd där du ger direkt "höga"/cannabis-flummia svar på raka frågor. Ytterst roande. 

    Så.... eh.... delar du eller?


    Ja, TS har undvikit alla mina raka frågor och får lika konstiga och flytande svar som när politiker vill undvika att svara. Ne du TS, tror inte du har haft fika med Gud. Snarare en fika på en coffeshop.
  • Anonym (nyfikenstruten)

    Om man har tagit en fika med gud hur många skulle då tro på det?


    Ts jag är nyfiken på vad gud valde för fika?

Svar på tråden Jag tog en fika med Gud igår