• johjen

    Vi som är gravida efter FET, BF 2017

    Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!

  • Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017
  • Bimbim79
    Sjeldan skrev 2017-01-19 08:59:57 följande:

    Fy Bimbim79!

    Är i v 12 nu, snart 13. Var inne och fick dropp igår men fortsätter kräkas ändå.


    Ja nu i efterhand förstår jag inte hur vi överlevde de dygnen men man klarar visst allt när man måste!
    Usch tycker du borde sluta kräkas? Skönt å få dropp iaf man blir ju uttorkad så mycket snabbare än man tror.
    Maken åkte på nån mag grej inatt, jag känner mig som vanligt, han är dock väldigt mycket känsligare med sånt än jag. Klart man känner inte igen kroppen helt, lite gasig, något trög mage, kan bara äta sånt jag verkligen vill ha annars mår jag illa. Men de symtomen beror nog på lilla sladd som spökar.
    Tyckte jag kände det klassiska fladdret inatt, men så svårt att avgöra om det är det eller om det är nån nerv/ tarmarna :)
  • Sthlmsthlm
    Bimbim79 skrev 2017-01-19 17:27:46 följande:

    Ja nu i efterhand förstår jag inte hur vi överlevde de dygnen men man klarar visst allt när man måste!

    Usch tycker du borde sluta kräkas? Skönt å få dropp iaf man blir ju uttorkad så mycket snabbare än man tror.

    Maken åkte på nån mag grej inatt, jag känner mig som vanligt, han är dock väldigt mycket känsligare med sånt än jag. Klart man känner inte igen kroppen helt, lite gasig, något trög mage, kan bara äta sånt jag verkligen vill ha annars mår jag illa. Men de symtomen beror nog på lilla sladd som spökar.

    Tyckte jag kände det klassiska fladdret inatt, men så svårt att avgöra om det är det eller om det är nån nerv/ tarmarna :)


    Fladder. Det har jag inte hört förut! Men både igår och idag har jag haft fantomvibrationer i fickan från mobilen, som nervryckningar i ljumsken. :) måste vara det.

    Fy sjuttsingen för att kräkas så mycket. Stackare!!
  • Bimbim79
    Sthlmsthlm skrev 2017-01-19 17:56:24 följande:
    Fladder. Det har jag inte hört förut! Men både igår och idag har jag haft fantomvibrationer i fickan från mobilen, som nervryckningar i ljumsken. :) måste vara det.

    Fy sjuttsingen för att kräkas så mycket. Stackare!!
    Haha mm första rörelserna man känner är
    Som fjärilsfladder/vingar, för att nån vecka senare bli starkare å lite mer som "fisksprattel" :)
    Har känt mina 2 sista barn väldigt tidigt, första barnet vet man ju inte riktigt va det är man känner först :)
  • Sjeldan

    Tänkte bara titta in och meddela att mitt illamående inte var normalt. Fått diagnosen Hyperemesis och är sjukskriven till 19/2. Så skönt att få det bekräftat på något sätt! I övrigt tittade vi på bebis igår, allt såg bra ut!

  • Bimbim79
    Sjeldan skrev 2017-01-26 07:43:41 följande:

    Tänkte bara titta in och meddela att mitt illamående inte var normalt. Fått diagnosen Hyperemesis och är sjukskriven till 19/2. Så skönt att få det bekräftat på något sätt! I övrigt tittade vi på bebis igår, allt såg bra ut!


    Aldrig hört talas om men skönt att få det bekräftat och kunna bli sjukskriven. Å mysigt att se bebis! :)
  • Sthlmsthlm
    Sjeldan skrev 2017-01-26 07:43:41 följande:

    Tänkte bara titta in och meddela att mitt illamående inte var normalt. Fått diagnosen Hyperemesis och är sjukskriven till 19/2. Så skönt att få det bekräftat på något sätt! I övrigt tittade vi på bebis igår, allt såg bra ut!


    Finns det någon mer behandling än dropp att få?
    Du och Princess Kate Middleton :)
  • Kärleksbarn00
    Sjeldan skrev 2017-01-26 07:43:41 följande:

    Tänkte bara titta in och meddela att mitt illamående inte var normalt. Fått diagnosen Hyperemesis och är sjukskriven till 19/2. Så skönt att få det bekräftat på något sätt! I övrigt tittade vi på bebis igår, allt såg bra ut!


    Har också haft hyperemesis graviditeter två gånger, var av en fick avbrytas då jag mådde så dåligt. Gå in gå fb-gruppen Hyperemesis gravidarum Sverige, så har du fler i din situation så kanske kan komma med lite råd och pepp längs vägen:) Känner med dig, stor kram 
  • Bimbim79

    Nipt proverna visar inga avvikelser. Blir Dick väldigt irriterad när vi sagt vi ville veta kön, det står i journalen att vi vill veta. Pratade med dem igår och då kunde de inte säga könet på telefon men brevet va skickat och det skulle stå där, vilket det inte gjorde. Där stod inte heller svar på de sista infektionsproverna jag gjorde samtidigt, nu vet jag att de är negativa eftersom jag pratade med dem igår men ska man i te få reda på det man kommit överens om? Försökt ringa sen kl 9 men telefontiderna är slut. Gravid arg som jag är ska jag köra dit å trycka upp brevet i ansiktet på dem! Läkaren går inte heller att få tag på för de har
    Som policy att inte koppla fram patienter till läkaren. Funderar på att åka t jobbet o ringa, presentera mig som den ssk jag är å tvinga dem att svara! :/

  • Sthlmsthlm
    Bimbim79 skrev 2017-01-30 15:11:15 följande:

    Nu vet vi :) en liten pojk blir det!


    Grattis! Då kan ni börja planera :)
  • Bimbim79
    Sthlmsthlm skrev 2017-01-30 19:24:30 följande:
    Grattis! Då kan ni börja planera :)
    Haha ja! Jag som inte skulle ha fler har verkligen ingenting kvar :/ men å andra sidan vet man ju vad man behöver denna gången å vad som är helt onödigt! Vi har såklart tjuvkollat på barnvagn och bilstol men i övrigt så får vi ta tag i det framåt maj eller så :) blev klart "verkligare" för maken med, nu är det ju en individ med kön å allt :)
  • A S E

    Hej tjejer! Har följt er lite på avstånd, även fast jag inte vart gravid efter vårt fet i november.

    Har inväntat mens den här veckan så vi kunde börja med vårt andra ivf-försök.

    MEN.. Idag fick jag ett positivt gravtest!!

    Har blivit spontant gravid trots att vi har försökt i så många år!! Känner att jag inte riktigt kan ta in den här informationen.

    Så även fast jag inte 'hör hemma" i den här tråden ville jag iaf bara komma in och dela med mej, eftersom vi alla följdes åt i FET-tråden :)

    Hoppas nu att det här går vägen, ska ringa fertilitetsmottagningen på måndag.

    Ha det fint allihopa!

  • Bimbim79
    A S E skrev 2017-02-04 21:57:05 följande:

    Hej tjejer! Har följt er lite på avstånd, även fast jag inte vart gravid efter vårt fet i november.

    Har inväntat mens den här veckan så vi kunde börja med vårt andra ivf-försök.

    MEN.. Idag fick jag ett positivt gravtest!!

    Har blivit spontant gravid trots att vi har försökt i så många år!! Känner att jag inte riktigt kan ta in den här informationen.

    Så även fast jag inte 'hör hemma" i den här tråden ville jag iaf bara komma in och dela med mej, eftersom vi alla följdes åt i FET-tråden :)

    Hoppas nu att det här går vägen, ska ringa fertilitetsmottagningen på måndag.

    Ha det fint allihopa!


    Grattis och lycka till!!!
  • Sjeldan
    A S E skrev 2017-02-04 21:57:05 följande:

    Hej tjejer! Har följt er lite på avstånd, även fast jag inte vart gravid efter vårt fet i november.

    Har inväntat mens den här veckan så vi kunde börja med vårt andra ivf-försök.

    MEN.. Idag fick jag ett positivt gravtest!!

    Har blivit spontant gravid trots att vi har försökt i så många år!! Känner att jag inte riktigt kan ta in den här informationen.

    Så även fast jag inte 'hör hemma" i den här tråden ville jag iaf bara komma in och dela med mej, eftersom vi alla följdes åt i FET-tråden :)

    Hoppas nu att det här går vägen, ska ringa fertilitetsmottagningen på måndag.

    Ha det fint allihopa!


    Åh va härligt! Stort grattis till er!

    Du är såklart välkommen här också :)
  • Muffins2017
    A S E skrev 2017-02-04 21:57:05 följande:

    Hej tjejer! Har följt er lite på avstånd, även fast jag inte vart gravid efter vårt fet i november.

    Har inväntat mens den här veckan så vi kunde börja med vårt andra ivf-försök.

    MEN.. Idag fick jag ett positivt gravtest!!

    Har blivit spontant gravid trots att vi har försökt i så många år!! Känner att jag inte riktigt kan ta in den här informationen.

    Så även fast jag inte 'hör hemma" i den här tråden ville jag iaf bara komma in och dela med mej, eftersom vi alla följdes åt i FET-tråden :)

    Hoppas nu att det här går vägen, ska ringa fertilitetsmottagningen på måndag.

    Ha det fint allihopa!


    Åh vad härligt!! Och såklart är du välkommen här!
  • Bimbim79

    20+5, tröttheten har återvänt. Varit genomförkyld och har antagligen sjukt låga hb värden. Haft på alla tidigare graviditeter, har rättat till sig efter förlossningen. Tabletter osv gör varken till eller ifrån, blir mest bara dålig i magen men det får gå det med. Barvagn bestämt vilken samt inskaffat baby brezza och spjälsäng. Svärmor kom med täcke och bäddset idag. Känner mig mest övergödd och osmidig för tillfället. Men nu är det inte vid världens ende det är dax längre har ju gått mer än halvtid. Nedräkningen på jobbet har börjat. Går hem 25 maj :)

  • UndrandeSökare
    Bimbim79 skrev 2017-03-08 19:16:17 följande:

    20+5, tröttheten har återvänt. Varit genomförkyld och har antagligen sjukt låga hb värden. Haft på alla tidigare graviditeter, har rättat till sig efter förlossningen. Tabletter osv gör varken till eller ifrån, blir mest bara dålig i magen men det får gå det med. Barvagn bestämt vilken samt inskaffat baby brezza och spjälsäng. Svärmor kom med täcke och bäddset idag. Känner mig mest övergödd och osmidig för tillfället. Men nu är det inte vid världens ende det är dax längre har ju gått mer än halvtid. Nedräkningen på jobbet har börjat. Går hem 25 maj :)


    Se till att du får ta järndropp mot dåliga järn och blodvärden.
Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017