• BergOchDalbanan1985

    Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017

    Hej,

    Någon mer som är gravid med första barnet efter IVF och vill följas åt?

    Lite kort om min väg till plusset:

    Jag och min man har försökt att få ett plus i 1,5 år. Gjorde utredning i våras som inte visade något. Mao oförklarligt barnlösa. Påbörjade IVF i september, korta metoden, fick ut 26 ägg och riskerade att bli överstimulerad så det blev totalfrys. Fick 7 blastocyster till frysen och hade första FET 1/12 som nu gett plus :) äntligen

    Har BF 16/8 och vul 3/1. Nu börjar oron för missfall komma. Har inte heller några symptom mer än haft molvärk, som gått över, samt aningens ömma bröst. Längtar efter att få ett tecken på graviditeten nu :)

    Är 31 år och bor i Stockholm :)

  • Svar på tråden Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017
  • BergOchDalbanan1985
    BK1986 skrev 2017-01-13 06:50:38 följande:

    Vad kul att det går bra för er! :)

    chbw: Kul med en doppler! Du får ge en recension på hur den funkar. :)

    BergOchDalbanan1985: Så härligt! Vi var på UL i onsdags och fick se en liten krabat med tickande hjärta också. :) Jag har väldigt få symtom som det är. Lite ömma bröst, trött vissa dagar och schyssta humörsvängningar (mest på sambon). Annars mår jag bra. Har du haft mycket symtom fram tills nu?


    Jag har varit lite illamående till och från och vääääldigt trött. Men annars typ inget :) önskar nästan få mer symptom. Har du inte haft något illamående än?
  • BK1986
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-13 21:44:14 följande:

    Jag har varit lite illamående till och från och vääääldigt trött. Men annars typ inget :) önskar nästan få mer symptom. Har du inte haft något illamående än?


    De säger ju att spökveckorna kan börja redan i vecka 9-10 någonting så det kanske är det? :)

    Nej inget särskilt faktiskt. Är snarare hungrig hela tiden. Blir jag för hungrig så kan jag må lite dåligt, men då är det bara att äta så går det över. :)

    Har ni något fler UL planerat? :)
  • KristinaJ
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-12 21:28:23 följande:

    Här går det också bra :) går in i v 10 på lördag.

    Förra onsdagen var vi på ultraljud och såg ett tickande hjärta :)

    Däremot har mina symptom i princip försvunnit. Var illamående och sjukt trött förut, men nu känner jag inget.

    Hur mår ni?


    Är vi vecka 9 och i förrgår vaknade jag orolig pga sovit hela natten utan att gå upp och kissa. Illamåendet lyste med sin frånvaro och brösten, som varit superömma, kändes normala. Läskigt! Men idag, två dagar senare, kröp sig illamåendet på igen! :) inga onda bröst dock. Bm sa att det är normalt, men klart man nojar! :)
  • chbw
    BK1986 skrev 2017-01-13 06:50:38 följande:

    Vad kul att det går bra för er! :)

    chbw: Kul med en doppler! Du får ge en recension på hur den funkar. :)

    BergOchDalbanan1985: Så härligt! Vi var på UL i onsdags och fick se en liten krabat med tickande hjärta också. :) Jag har väldigt få symtom som det är. Lite ömma bröst, trött vissa dagar och schyssta humörsvängningar (mest på sambon). Annars mår jag bra. Har du haft mycket symtom fram tills nu?


    Den funkar nog men har svårt att avgöra om det är mina hjärtslag eller bublans haha. Har rätt snabb puls nämligen. Skulle vilja testa en doppler som räknar hjärtslagen, då skulle det nog vara lättare att avgöra :) 
  • BK1986

    Hej! Här rullar tiden på och vi är i vecka 10. Känns helt overkligt. Denna vecka har jag fått mer och mer tydlig växtvärk. Vissa dagar känner jag livmodern väldigt tydligt då det värker i hela, andra dagar kan det sticka och hugga. Självklart blir jag nojig, men har inte haft några blödningar så jag tänker att det är växtvärk.

    Har ni andra haft växtvärk? Hur har det känts?

    Och: Hur har ni det i övrigt? :)

  • chbw
    BK1986 skrev 2017-01-20 18:17:27 följande:

    Hej! Här rullar tiden på och vi är i vecka 10. Känns helt overkligt. Denna vecka har jag fått mer och mer tydlig växtvärk. Vissa dagar känner jag livmodern väldigt tydligt då det värker i hela, andra dagar kan det sticka och hugga. Självklart blir jag nojig, men har inte haft några blödningar så jag tänker att det är växtvärk.

    Har ni andra haft växtvärk? Hur har det känts?

    Och: Hur har ni det i övrigt? :)


    Av någon anledning har jag inte fått notis om att någon skrivit i tråden :O Därför ett väldigt sent svar härifrån :p

    Jag har vad jag antar (hoppas) är växtvärk mer eller mindre hela tiden. Går in i vecka 18 imorgon. Som läkarna trodde tror jag att endometriosen, som gör min livmoder känslig, och att det är första graviditeten som gör att jag får väldigt ont till och från. Men inga fler blödningar sen v11 och jag tror att jag kanske kanske börjat känna sprattel <3 

    I övrigt är illamåendet och tröttheten kvar, något lättare. Men så fort jag blir minsta hungrig eller förflyttar mig på annat sätt än på mina egna ben mår jag otroligt illa.. :p 

    hur är det själv?? :) 
  • BK1986
    chbw skrev 2017-02-05 09:51:10 följande:

    Av någon anledning har jag inte fått notis om att någon skrivit i tråden :O Därför ett väldigt sent svar härifrån :p

    Jag har vad jag antar (hoppas) är växtvärk mer eller mindre hela tiden. Går in i vecka 18 imorgon. Som läkarna trodde tror jag att endometriosen, som gör min livmoder känslig, och att det är första graviditeten som gör att jag får väldigt ont till och från. Men inga fler blödningar sen v11 och jag tror att jag kanske kanske börjat känna sprattel <3 

    I övrigt är illamåendet och tröttheten kvar, något lättare. Men så fort jag blir minsta hungrig eller förflyttar mig på annat sätt än på mina egna ben mår jag otroligt illa.. :p 

    hur är det själv?? :) 


    Vad kul med svar! :)

    I veckan har mina symtom lugnat sig lite. Inte lika trött längre och blir inte lika akut hungrig och illamående. Har visserligen haft väldigt lindriga besvär så jag sk absolut inte klaga. :)

    Är i vecka 12 nu och har UL på onsdag då vi går in i vecka 13. Är så sjukt orolig att något ska vara fel.

    Följer för övrigt dig på insta också! :) Så mysigt att du börjar känna sprattel. Åh vad jag längtar tills dess. <3
  • snorklan

    Hej! 

    Är gravid med andra barnet, får man vara med då?

    Fick en dotter med IVF 2015. Korta protokollet, blev gravid på första försöket. Gjorde stimuleringen med Menopur. Fick ut massor av ägg som sedermera blev fina blastocyster där vi fick flera till frysen. Komplicerad graviditet då jag blev överstimulerade efter plusset. Födde frisk dotter.

    Sommaren 2016 gjorde vi FET med femanest och lutinus. Blev gravid, men graviditeten utvecklades inte normalt (inget foster, bara guldsäck kunde ses) Fick kraftigt missfall när jag slutade med lutinus.

    Nu är jag gravid igen med BF i slutet av augusti. Även denna gång FET, men istället för att ta tabletter med femanest fick jag ta menopur sprutor, men mycket lägre dos än vid vår första IVF. Min kropp vekar svara bäst på den behandlingen och jag blev gravid igen. Har varit på några tidiga ultraljud, och det har sett fint ut (är en orolig typ) och nästa vecka är det dax för KUB.

  • chbw
    BK1986 skrev 2017-02-05 19:18:30 följande:

    Vad kul med svar! :)

    I veckan har mina symtom lugnat sig lite. Inte lika trött längre och blir inte lika akut hungrig och illamående. Har visserligen haft väldigt lindriga besvär så jag sk absolut inte klaga. :)

    Är i vecka 12 nu och har UL på onsdag då vi går in i vecka 13. Är så sjukt orolig att något ska vara fel.

    Följer för övrigt dig på insta också! :) Så mysigt att du börjar känna sprattel. Åh vad jag längtar tills dess. <3


    Vad skönt att symtomen lättat :) åh så skönt o f kika in snart! Förstår oron <3

    Åh vad heter du där? :) ja, jag tror set kan vara bubblan men är inte säker än :) hopps det blir tydligare snart! <3
  • BK1986
    chbw skrev 2017-02-06 06:12:29 följande:

    Vad skönt att symtomen lättat :) åh så skönt o f kika in snart! Förstår oron <3

    Åh vad heter du där? :) ja, jag tror set kan vara bubblan men är inte säker än :) hopps det blir tydligare snart! <3


    En får vara glad för det lilla. ;) Jo men jag försöker att tro att det ska gå bra. Den här gången måste det bara gå bra. <3

    @barnlangtan heter jag på Instagram. Har inte varit jätteduktig på att uppdatera på sistone.
  • chbw
    BK1986 skrev 2017-02-06 06:47:46 följande:

    En får vara glad för det lilla. ;) Jo men jag försöker att tro att det ska gå bra. Den här gången måste det bara gå bra. <3

    @barnlangtan heter jag på Instagram. Har inte varit jätteduktig på att uppdatera på sistone.


    Det går bra <3

    Okej :)
  • chbw
    BK1986 skrev 2017-02-18 21:19:16 följande:

    Hej! Hur går det för alla här inne? :)


    Det går framåt :) går in i v20 på måndag! Rul på tisdag. Längtar ihjäl mig. Illamåendet hänger kvar, tröttheten likaså. Tror jag börjar känna bubblan då och då sen ett par veckor :) själv då?
  • BK1986
    chbw skrev 2017-02-18 23:11:05 följande:

    Det går framåt :) går in i v20 på måndag! Rul på tisdag. Längtar ihjäl mig. Illamåendet hänger kvar, tröttheten likaså. Tror jag börjar känna bubblan då och då sen ett par veckor :) själv då?


    Så mysigt! Vad spännande med RUL! Har ni funderat på om ni ska ta reda på kön eller inte? :)

    Har du haft några bättre veckor eller har det varit konstant hela tiden?

    Jag mår toppen! Är fortfarande hungrigare än vanligt och har lite växtvärk, men annars är jag mycket piggare. Går in i vecka 15 på onsdag.

    När fick ni kallelse till RUL? Jag har fått tid hos BM efter men inte till själva RUL. :)
  • chbw
    BK1986 skrev 2017-02-19 10:21:09 följande:

    Så mysigt! Vad spännande med RUL! Har ni funderat på om ni ska ta reda på kön eller inte? :)

    Har du haft några bättre veckor eller har det varit konstant hela tiden?

    Jag mår toppen! Är fortfarande hungrigare än vanligt och har lite växtvärk, men annars är jag mycket piggare. Går in i vecka 15 på onsdag.

    När fick ni kallelse till RUL? Jag har fått tid hos BM efter men inte till själva RUL. :)


    Jag vill inte kolla men sambon vill så får se :p hoppas i hemlighet att hen kniper ihop benen så inget syns :p

    Har varit rätt konstant men mår inte illa hela tiden längre mest när jag är hungrig, trött eller transporterar mig på andra sätt än på mina egna ben :p . Har ont i livmoder o äggstockar till o från men så har jag oavsett jag är gravid eller inte ;o

    Okej! Vad skönt :)

    Vi fick ingen kallelse alls utan bokade tiden för rul och nästa bm-besök vid inskrivningen :)
  • Skogsmulle82

    Hej!

    Hoppas det går bra att jag hoppar in. Är 34 år och jag och min sambo har försökt i snart 2,5 år. Inga fel hittades under utredningen. Fick ta 4 pergotime-kurer innan IVF i aug -16. Jag är nu i vecka 8+2 efter vår tredje insättning. Första två (ET och ostimulerat FET) fastnade inte men nu gick det! Gjorde stimulerat FET med Progynon och Lutinus. Tjatade till mig det då jag tror problemet är tunn slemhinna och någon hormon-obalans.

    Graviditeten har hittills varit väldigt orolig då jag började blöda i v 6, har blött ordentligt färskt blod 3 gånger och småblöder pyttelite nästan varje dag. Vi gjorde därför ett privat VUL förra veckan där vi till vår stora förvåning såg ett embryo med tickande hjärta. Nästa "koll" blir i v 10 då vi har vårt UL på ivf-kliniken. Hoppas det ser bra ut även då. Jag har börjat må ganska illa senaste veckan så det känns ändå positivt och tryggt. Någon annan här som har haft blödningar?

  • chbw
    Skogsmulle82 skrev 2017-02-20 12:51:48 följande:

    Hej!

    Hoppas det går bra att jag hoppar in. Är 34 år och jag och min sambo har försökt i snart 2,5 år. Inga fel hittades under utredningen. Fick ta 4 pergotime-kurer innan IVF i aug -16. Jag är nu i vecka 8+2 efter vår tredje insättning. Första två (ET och ostimulerat FET) fastnade inte men nu gick det! Gjorde stimulerat FET med Progynon och Lutinus. Tjatade till mig det då jag tror problemet är tunn slemhinna och någon hormon-obalans.

    Graviditeten har hittills varit väldigt orolig då jag började blöda i v 6, har blött ordentligt färskt blod 3 gånger och småblöder pyttelite nästan varje dag. Vi gjorde därför ett privat VUL förra veckan där vi till vår stora förvåning såg ett embryo med tickande hjärta. Nästa "koll" blir i v 10 då vi har vårt UL på ivf-kliniken. Hoppas det ser bra ut även då. Jag har börjat må ganska illa senaste veckan så det känns ändå positivt och tryggt. Någon annan här som har haft blödningar?


    Härligt att det fastnade till slut! Håller tummarna att det fortsätter se bra ut! Jag har haft 2 blödningar, ena typ precis efter testdag o troligen pga kom åt ett kärl med lutinuspinnen. Andra i v11, vaknde på julafton o blödde o hade ont. Men allt såg bra ut på ul sen. Så inte så mkt blödningar. Däremot mycket problem med ont.
  • Skogsmulle82
    chbw skrev 2017-02-20 14:50:34 följande:

    Härligt att det fastnade till slut! Håller tummarna att det fortsätter se bra ut! Jag har haft 2 blödningar, ena typ precis efter testdag o troligen pga kom åt ett kärl med lutinuspinnen. Andra i v11, vaknde på julafton o blödde o hade ont. Men allt såg bra ut på ul sen. Så inte så mkt blödningar. Däremot mycket problem med ont.


    Hej! Tack! Hoppade tillbaka och läste er historia, härligt att det gick vägen! Då är du ganska långt i graviditeten nu ju. Skönt att dina blödningar inte har varit något farligt. Jobbigt att du har haft ont mycket. Jag har haft lite ont till och från, både i samband med blödning och inte. Är glad att jag verkar får mer och mer symtom nu, hoppas det tyder på att allt ändå är bra.
  • chbw
    Skogsmulle82 skrev 2017-02-20 15:54:06 följande:
    Hej! Tack! Hoppade tillbaka och läste er historia, härligt att det gick vägen! Då är du ganska långt i graviditeten nu ju. Skönt att dina blödningar inte har varit något farligt. Jobbigt att du har haft ont mycket. Jag har haft lite ont till och från, både i samband med blödning och inte. Är glad att jag verkar får mer och mer symtom nu, hoppas det tyder på att allt ändå är bra.
    Ja, vecka 20 nu :) halvvägs prick på söndag! Låter ju som att det fortsätter som det ska iallafall :D
  • chbw

    Idag var vi på RUL. SÅ läskigt innan. Var så nervös så jag mådde illa. Men Bubblan fick godkänt! Sprattlade på och det var så galet. Det är verkligen en liten person där inne nu!! :) <3

Svar på tråden Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017