• ekström86

    oskuld och vill göra insemination

    Hej.

    Jag är 30 år har funderat på att skaffa barn på egen hand via insemination. Jag är oskuld, har aldrig haft sex och inget förhållande samt har jag nästan inget socialt nätverk att tala om. Är det fel av mig att vilja sätta ett barn till världen med dessa förutsättningar? Har en stor längtan efter barn och jag orkar inte vänta på den "rätte". Vill gärna ha råd för hur jag ska bära mig åt.

    Barnlängtan

  • Svar på tråden oskuld och vill göra insemination
  • Anonym (Absolut inte!)

    Det finns flera anledningar till att du bör tänka om.
    Som ensamstående behöver man ha ett socialt nätverk så att man kan få hjälp vid behov, alternativet är att lämna bort barnet till främlingar om du blir sjuk tex.
    Du är fortfarande rel ung, så du borde försöka bygga upp ett socialt nätverk i första hand, och vem vet, du kanske träffar någon.
    Alla seriösa kliniker håller intervju innan man får börja med behandling och en av de viktigaste frågorna där är just hur ditt nätverk ser ut, vad som tex händer om du blir sjuk.

  • Frontline

    Kör bara kö,r vem vet du blir säkert bästa mamman..

    Men hur ska du fixa detta?
    insemination är ju inget man hittar i postlådan direkt...


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Entropi

    Har du ordnad ekonomi och massor av kärlek att ge?
    Isåfall så finns det enklare och mindre ekonomiskt belastande sätt för dig att bli gravid på.
    Jag har hjälpt en tjej innan (sen fick hon panik och valde abort förvisso men liknande situation) och gör det gärna igen.

  • ekström86

    Svar till entropi

    Japp det har jag. Då jag har fast anställning och pengar på banken. Jag vet att det finns enklare och mindre ekonomiskt belastande sätt, helt bakom flötet är jag inte!

Svar på tråden oskuld och vill göra insemination